آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: فاصله انداختن بین نسل امروز و فرهنگ انتظار یکی دیگر از موضوعات فعالیت‌های گسترده دشمنان در این فضاست که باید موردتوجه خانواده‌ها و مسئولان قرارگرفته و نسبت به مصون‌سازی فرزندان در مقابل این تفکرات اقدام نمایند.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۰۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در اولیا جمع دانش آموزان برگزیده جامعه‌ی طلاب و روحانیون استان، در بیاناتی با موضوع ” فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی در تربیت فرزندان” بیان داشت: مسائلی مانند اسلام هراسی موجود در بعضی بازی‌های رایانه‌ای که در این جلسه هم به آن‌ها اشاره شد، نشانه‌ای از برنامه‌ریزی و نقشه دشمن برای از بین بردن جوامع اسلامی و بخصوص شیعی طراحی کرده و به کار می‌برد.

فاصله انداختن بین نسل امروز با آرمان‌های انقلاب و فرهنگ مهدوی، دستور کار دشمن در فضای مجازی است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از اصول مهم تربیت فرزند در اسلام و آیات تربیتی قرآن کریم، توجه به جلیس و هم‌نشین و دوست است؛ البته باید توجه داشت که این تعریف، معاشرت‌ها و باهم کار کردن ‌ها و حتی جزییاتی مانند نگاه کردن را هم شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در روایات نگاه کردن به چهره‌ی عالم یا خانه کعبه و قرآن مجید عبادت شمرده‌شده است، چراکه نگاه بر روح انسان تأثیر مستقیم می‌گذارد؛ گاهی نگاه کردن به یک عکس، روح انسان را خوشحال یا آزرده می‌سازد که نشانه‌ای از اثرگذاری نگاه است.

امام‌جمعه کرج افزود: انسان به چیزی که به او می‌نگرد انس می‌گیرد پس کسی که با اولیای خدا مرتبط می‌شود، روحیه‌ای متفاوت از کسی که اهل سگ نگاه‌داشتن است یا با ابزار لهو و لعب مراوده دارد.

وی اظهار داشت: در روایات داریم که تنهایی، بهتر از هم‌نشین بد داشتن است و انسان بر دین دوست خود است؛ طبع انسان به‌سوی دوست و همراه گرایش دارد و انسان باید از خدا بخواهد که او را با مقربان و اولیای الهی هم‌نشین کند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: پدر و مادر به‌عنوان مسئولین تربیت فرزندان، باید توجه تامی به ارتباطات و دوستان و هم‌نشینان و نوع گذاران وقت فرزند خود داشته باشند و آن‌ها را با خطرات احتمالی و ضعف و قوت‌های هرگونه ارتباط و دوستی آشنا سازند تا فرزندان، خود به انتخاب‌های صحیح هدایت شوند.

امام جمعه کرج خاطرنشان ساخت: ما ناچاریم با فرزندان خود صحبت کنیم، فضای مجازی به‌سرعت در حال پیشروی است و ساعات نبود ما در کنار فرزندانمان را به‌سرعت و به شکل ناصحیح پر می‌کند، چراکه دارای ضعف‌ها و کاستی‌های فراوانی است و درعین‌حال طراحی و نقشه‌های شومی هم در پشت پرده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: باید فضای مجازی را خوب شناخت و نقاط ضعف و قوت او را به‌خوبی رصد کرد؛ اطلاعات در این فضا به‌سرعت و بدون هیچ محدودیتی منتشر می‌شوند و کنترلی بر صحت‌وسقم آن‌ها نیز وجود ندارد.

وی بیان داشت: اگر ورود و حضور در فضای مجازی مدیریت نشود، سقوط و اضمحلال قطعی است و سرعت و فراگیری و سهل‌الوصول بودن او نباید عامل بی‌توجهی و دست‌کم گرفتن خطرات این فضا باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امروز در فضای مجازی انجام می‌شود، فاصله انداختن بین نسل امروز و آرمان‌های انقلاب اسلامی با تخریب شخصیت‌های بزرگ انقلابی است.

وی یادآور شد: فاصله انداختن بین نسل امروز و فرهنگ انتظار یکی دیگر از موضوعات فعالیت‌های گسترده دشمنان در این فضاست که باید موردتوجه خانواده‌ها و مسئولان قرارگرفته و نسبت به مصون‌سازی فرزندان در مقابل این تفکرات اقدام نمایند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: دشمن امروز ما دشمن خانگی است، خانواده‌ها غالباً فرزند خود را از قوم‌وخویشی که یک بیماری مسری فیزیکی دارد، دور می‌کنند ولی در موضوعاتی مانند مصاحبت با آشنایانی که اهل ماهواره و سایر امراض روحی هستند یا تنها گذاشتن او در فضای آلوده‌ای چون فضای مجازی، حساسیت کافی نداشته و سهل‌انگاری می‌کنند که نشانگر عدم درک دقیق و اهمیت این موضوع است.

وی اظهار افزود: فضای مجازی خطرات جدی فکری، فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی و سیاسی دارد که پدر و مادرها باید در این زمینه هوشیار عمل کرده و در عین شناخت ضرورت‌ها و ملزومات حضور در این فضا، فرزندان خود را به‌طور صحیح مدیریت کنند؛ در مقابل این رقیب میدان را خالی نکرده و در وظایف تربیتی خود کوتاهی نکنند.

امام‌جمعه کرج در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان بدون برنامه زمان‌بندی‌شده و کنترل‌شده اشتباه است و نباید اجازه داد تا استفاده بی‌رویه از این فضا، بر سایر امور تربیتی و آموزشی آنان سایه افکنده و چیره گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها