فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان اسلام و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدا منطقه 8 برنامه "نغمه عشاق" را برگزار کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۸۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، پنج شنبه 16 دی ماه از ساعت 7 صبح با خواندن زیارت توسل توسط حاج آقای رفیعی و زیارت پر فیض زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت آقای باقر ربیعی آغاز شد.
حجت الاسلام و المسلمین وحیدی در این مراسم گفت: مهم ترین پیام انبیاء دعوت مردم به انجام کارهای خوب و حذف شیطان و وسوسه های او از تمام امور زندگی بوده است.
وی با بیان اینکه شیطان ممکن است با یک کار خوب زمینه ساز بدی های بزرگی باشد، افزود: تصور نکنید که اگر شیطان بخواهد روزی وسوسه کند حتما با یک عمل شر و بد آغاز میکند؛ خیر گاهی اوقات وسوسه به انجام یک کار خیر از طرف شیطان زمینه ساز آغاز بدی های بعدی است.
وحیدی با تأکید بر اینکه پیام انبیاء الهی این بوده است که انسان باید خلوص و پاکی را در تمام ابعاد وجودی خویش نهادینه کند، اظهار داشت: اینکه ما فکر می کنیم چون فرزندمان نماز می خواند و روزه می گیرد پس ممکن است خطا نکند اشتباه است.
وی با اشاره به اینکه مردم در روز قیامت در کالبد نیت هایشان محشور می شوند، ادامه داد: نیت در واقع خودت هستی پس ما باید تلاش کنیم تا می‌توانیم نیت هایمان را اصلاح کنیم و چه بهتر که بین این همه نیت دنیوی نیت ما شهادت باشد.
وحیدی با بیان اینکه بهترین الگو برای زندگی دنیوی ما پیروی از منش و سبک زندگی شهداست، تصریح کرد: خلوص نیت، پاکی، اعتقاد راسخ، ایثار، شهامت، ایمان به خدا از ویژگی های بارز شخصیتی شهدا بود و تلاش می کردند یک زندگی ساده، به دور از تجملات داشته باشند که معنا و مفهوم واقعی خدا در زندگی آنها جاری بود به طوریکه حقیقتا خدا در زندگی آنها حکومت می‏ کرد نه شیطان.
در این مراسم با حضور امیر اسماعیلی معاون آفرینش و اجرا و آقای گل افروز رئیس خانه قرآن منطقه هشت از حاجيه خانم صديقه خسرونژاد فرزند شهيد حاج محسن خسرو‌نژاد و مادر شهیدان سعید و مجید یادگاری و خانواده شهید علی حبیبی با اهدای لوح سنگی تجلیل بعمل آمد.
گفتنی است این مراسم هر هفته از ساعت 7 تا 8:30 در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان برگزار می شود وعلاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
ارسال نظرات