خبرهای داغ:
با حضور آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ دی ماه سال ۵۷ مردم رودزیر و همچنین شهیدان این قیام شهید جاویدان و شهید داورپناه در روستای رودزیر باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۳۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ دیماه سال ۵۷ مردم رودزیر و همچنین شهیدان این قیام شهید جاویدان و شهید داورپناه ظهردیروز با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) ، ائمه جمعه شهرستان های باغملک ، صیدون ، هفتکل ، ایذه ، دهدز ، فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه باغملک ، روحانیون و خیل عظیمی از مردم شهیدپروز و انقلابی منطقه در روستای رودزیر باغملک برگزار شد.

 

در این مراسم  ابتدا حیایی اهوازی فرماندار باغملک ضمن خوشامدگویی  و قدردانی از عوامل برگزار کننده این مراسم بزرگداشت بیان کرد: دینداری و تبعیت از روحانیون و علما و ظلم ستیزی مردم  ویژگی های مهمی بودند که  باعث این قیام بزرگ در منطقه شد .

 

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین بهمنی امام جمعه صیدون به تشریح واقعه قیام ۱۵ دی ۵۷ و نحوه شهادت شهیدان احمد داورپناه و شهید اسکندر جاویدان پرداخت.

آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ دی ۵۷  در روستای رودزیر باغملک گفت: ۳۷ سال پیش در چنین روزی مطلع شدیم مردان شرف و فضیلت و غرور آفرینان در همین منطقه به راه افتادند، حماسه آفریدند و در راه خدا شهید شدند، برای اینکه مرجع تقلیدشان امام خمینی(ره) دستور داد در برابر طاغوت قیام و با آن مبارزه کنیدشاه دیگر اعتباری ندارد و در این کشور ظالمان ، استکبار و استبداد حکومت نخواهند کرد حکومت به دست خود مردم خواهد افتاد.  

 وی ادامه داد: آن بزرگمردان به امر امام خود لبیک گفتنداگر چه امروز در بین ما نیستند ولی افتخاری بزرگ آفریدند.  

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأیید کرد: آنان پیشکسوتان شهادت هستند و ما باخدای خود پیمان می بندیم که تا آخرین قطره خون و تاآخرین نفس راهشان را ادامه دهیم.   

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اگر امروز ایران ما در امنیت و ثبات است و دشمنان از  قدرت ما هراس دارند به این دلیل است که ما هرگز با دشمنان اهلبیت در صلح نبوده ایم.  

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد:اسلام علوی هرگز با اسلام یزیدی و اموی صلح نخواهد کرد تاکنون برای ما مشکلاتی به وجود آورده اند ولی نتوانسته و نمی توانند به مرکز پایداری ما نزدیک شوند و راه ما همان راه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای یعنی راه ظلم ستیزی و ایستادن بر ارزشهای اسلامی است. 

وی تأکید کرد: تکلیف شرعی امروز عمل به اقتصاد مقاومتی است ما باید اقتصاد مقاومتی را از روستاها شروع کنیم و به تولیدات خانگی بپردازیم.  

آیت الله جزایری با اشاره به درگیری های طایفه ای در منطقه گفت:از شما که در صراط مستقیم هستید انتظار داریم بین کسانی که در اطراف شما هستند کدخدامنشی و صلح برقرار کنید که ایجاد صلح نعمت بزرگی ست .  

وی در پایان با اشاره به برداشت آب از رودخانه علاء بیان داشت : شنیده ام مزاحمتی برای آب رودخانه کوچک اینجا ایجاد شد که بسیار تعجب کردم و بدم آمد و صریحا عرض می کنم با کسانی که بخواهد برای مردم صیدون مزاحمت ایجاد کنند به شدت مخالف هستم و اگر به سمع شان نرسید شما برسانید .

 

دیگر سخنرانان این برنامه سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) بود

 

شعرخوانی و مداحی توسط شاعر و مداح بومی منطقه از دیگر برنامه های این مراسم بزرگ بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها