خبرهای داغ:
نشست بصیرتی با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان، به همت پایگاه پنج شهید حسینیان حوزه شهید عابدی در مسجد فاطمیه خیابان 19 دی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۴۱۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

نشست بصیرتی حوزه شهید عابدی با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در نشست بصیرتی، حجت الاسلام پناهیان طی سخنانی گفت: همه مشکلات فقط با حضور گسترده مردم در صحنه و یا عملکرد مناسب قوای سه گانه برطرف نمی شود، بلکه مردم باید به خوبی سازماندهی و تجمع یافته و اقدامات جمعی و سازمان یافته به انجام برسانند.

وی در ادامه افزود: نقد و انتقاد از مسئولان، پشتیبانی عموم مردم از انقلاب، خوب بودن افراد و مسوولان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که متاسفانه مورد کم توجهی قرار می گیرد همه جای خود، اما آنچه باعث می شود کارها به سرانجام رسیده و مشکلات برطرف شود، حلقه مفقوده ای به نام تشکیلات مردمی است که می تواند تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بهترین شیوه برای انتخاب مدیران و مسئولان را وجود این تشکیلات مردمی دانست و گفت: این تشکیلات که با حضور قشرهای مختلف مردم در محله ها، مناطق، مساجد و در هر جایی ایجاد می شود، می تواند از هر فیلتری بهتر عمل کند و بهترین تصمیم ها را برای مردم و جامعه اتخاذ کرده و بهترین و لایق ترین مدیران را به جامعه معرفی کند.

وی با بیان اینکه حرکت های سازمان یافته مردمی بسیار برکت دارد و دولت هرچقدر هم که خوب و مناسب عمل کند، هیچگاه نمی تواند جای آن را بگیرد، اظهار داشت: کوچک شدن دولت که آرزوی همه سیاستمداران است، از این طریق امکانپذیر است و به طور قطع همکاری و مشارکت در هر کاری، باعث موفقیت بیشتر و رشد چشمگیر خواهد بود.

پناهیان با بیان اینکه امروز تشکل های مردمی در جامعه وجود ندارد و همه کنار گود نشسته و انتظار داریم که کارها از سوی دیگران انجام شود و فقط از کارگزاران نظام انتقاد می کنیم، خاطرنشان کرد: دو قطبی شدن جامعه و رواج واژه های اصولگرا و اصلاح طلب اصلا مناسب نبوده و مردم نباید منتظر باشند که احزاب و پاتوق های سیاسی برای آنها تصمیم گیری کنند.

وی سفارش به عبادات جمعی در دین مبین اسلام را تمرینی برای انجام کار جمعی عنوان کرد و افزود: هرچقدر با مردم خوب رفتار کرده و به همه لبخند بزنیم، نشان نمی دهد که اخلاق خوبی داشته باشیم، وقتی اخلاق حسنه افراد مشخص می شود که مجبور باشند در یک تشکیلات با دیگران تفاهم و همکاری داشته باشد و اگر از اخلاق جمعی غفلت کنیم، ولایتمداری ما ناقص خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، تصریح کرد: امروز مردم، مسئولان و شخصیت های سیاسی به راحتی همدیگر را تخریب می کنند و واقعا ظرفیت گفت و گو در جامعه بسیار کاسته شده است، در حالی که باید محیطی سالم ایجاد کرده و به گفت و گو و تعامل اهمیت بدهیم.

وی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هدف از این تشکل را ایجاد تشکیلات مردمی در جامعه دانست و گفت: اگر این جبهه به اهداف خود دست یابد، موجب ارتقای سیاسی در جامعه می شود و کسانی که جهت گیری انقلابی دارند باید در این جبهه حضور داشته باشند و البته نباید اجازه دهیم که این تشکیلات هم به پاتوق ها و احزاب سیاسی تبدیل شود.

پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: وجود چنین تشکیلات مردمی مهمتر از نتیجه گرفتن در انتخابات است، زیرا این تشکیلات زمینه را برای افزایش اعتماد عمومی فراهم کرده و مردم می دانند که به کدام کاندیداها رأی بدهند، در غیر اینصورت باید منتظر شب مناظرات باشند تا ببینند که چه کسی محکمتر دیگری را می کوبد یا سخنوری و قیافه بهتری دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها