حجت الاسلام ریاضت گفت: مهم ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت امام مهدی (عج)، ایجاد آمادگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برای ظهور منجی عالم است.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۷۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به مهمترین وظیفه شیعیان جهان در عصر غیبت امام مهدی (عج) اظهار داشت: مهم ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت امام مهدی (عج)، ایجاد آمادگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برای ظهور منجی عالم است.

وی ادامه داد: هر شیعه ای باید به عنوان منتظر حقیقی حضرت صاحب الزمان (عج) این آمادگی را در قدم اول در حوزه فردی و بعد در خانواده خود ایجاد کند تا در این صورت بتوان بستر را برای ظهور امام مهدی در اجتماع را فراهم کرد.

حجت الاسلام ریاضت با تاکید بر اینکه شیعیان باید به خصوصیات حضرت صاحب الامر شبیه و نزدیک شوند تصریح کرد: در یک جمله می توان گفت وظیفه هر شیعه ای در دوران غیبت این است که به امام زمان خود تشبّه پیدا کند زیرا تشرف پیدا کردن بدون تشبه هیچ فایده ای ندارد. در کربلا بسیاری از افراد مانند شعر و عمر بن سعد (لعنۀ الله علیهم) به محضر امام حسین (علیه السلام) تشرف یافتند اما هیچ تشبهی به حضرت نداشتند لذا از قاتلین امام حسین (ع) شدند.


ارسال نظرات