سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با «بسیج»:
پرویز افشار گفت: در هر حال مردم پای کار هستند و قدم هایی برداشته شده ولی کفایت نمی کند ما باید یک تغییر نگرش عمیقانه را داشته باشیم برای شروع خوب است ولی من با شما موافقم که کار مانده زیاد است.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۵۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در مورد اقدامات این ستاد در اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر به ویژه در تهران گفت: در بحث افزایش معتاد متجاهر از لحاظ رقم خام از نظر ما افزایش ندارد اما اتفاقی که افتاده این است که به خاطر بحث های جمع آوری و ساماندهی اینها پخش شده اند یعنی کلونی های بزرگی که قبلا به چند نقطه از تهران محدود بودند الان در کلونی های کوچکتر و در نقاط مختلف شهر پخش شده اند.

وی افزود: به همین خاطر است که کنار دیوار ها و زیر پل ها زیر درخت ها اینها رامی بینیم قبلا اینها در مناطق خاصی بودند و بروز و ظهور عمومی نداشتند و من خیلی موافق نیستم که تعداد معتاد متجاهر افزایش پیدا کرده اما اینکه پراکندگی آنها زیاد شده قطعا درست است بخشی ناشی از مداخله هایی است که انجام شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: برای اینکه ما مشارکت را حد اکثری کنیم چند اقدام انجام شده یکی تشکیل مجمع خیرین بهبود یافتگان اجتماعی بوده است که ما افراد کلیدی را که در تهران در زمینه کار خیر سابقه داشته اند مدرسه ساز و مسجد ساز بوده اند پای کار آورده ایم و کمک می کنند تا ما پاره ای از مایحتاج معتادین را از طریق اینها فراهم کنیم.

افشار اظهار داشت: دوم اینکه برای توسعه خدمات کاهش آسیب به سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت تکلیف کردیم که از خود NGO ها و افراد بهبود یافته استفاده کنیم. یک سری حرکت های خودجوش هم از طرف خود مردم در سطح شهر تهران مثلا اطراف میدان مولوی و بازار و پارک هرندی برای تهیه غذا و تحویل به معتادین شکل گرفته بود که با توجه به سیاست ساماندهی و جمع آوری معتادین کمرنگ شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هر حال مردم پای کار هستند و قدم هایی برداشته شده ولی کفایت نمی کند ما باید یک تغییر نگرش عمیقانه را داشته باشیم برای شروع خوب است ولی من با شما موافقم که کار مانده زیاد است تا ما بتوانیم یک پوشش نسبتا مناسبی را از طریق مداخله همگانی مردم داشته باشیم.

وی در خاتمه بیان داشت: با نیروی مقاومت بسیج هم از طریق حلقه های صالحین و طرح کرامت کارهایی را انجام می دهیم که کمتر در تهران هست و به چند استان دیگر مثل همدان و اصفهان محدود می شود که در آنجا هم انصافا کارهای خوبی انجام شده است.

ارسال نظرات