یکپارچه‌سازی اقدامات حقوقی در اداره کل امور شهری و شوراها در ساماندهی حوزه مدیریت شهری ضروری و موثر می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۳۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل جدید امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در مراسم معارفه خود، راه اندازی سامانه جامع امور شهری، یکپارچه‌سازی اطلاعات شهرداری‌ها، ایجاد زمینه مشارکت شهرداران در جذب سرمایه‌‌گذاری ‌های داخلی و خارجی و یکپارچه‌سازی اقدامات حقوقی را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و بر ضرورت نگاه ویژه در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تاکید نمود.

حمیدرضا عزیزپور راه اندازی سامانه جامع امور شهری در استان را به منظور دستیابی به برنامه ریزی صحیح و راهبرد مناسب در حوزه امور شهری و شوراها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی اطلاعات در قالب سامانه جامع امور شهری موجب نظم‌دهی به امور شهرداریها و شوراها می شود که در کنار اجرای وظایف 18 گانه حوزه امور شهری، شوراها و شهرداریها می تواند موثر باشد.

مدیرکل جدید امور شهری و شوراها با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران، برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، شهرداری‌ها بعنوان یک بنگاه اقتصادی باید در زمینه افزایش بودجه‌ها و اعتبارات مورد نیاز خود تلاش نمایند.

وی مشارکت شهرداران در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را در رفع مشکلات درآمدی شهرداری‌ها بسیار مهم خواند و افزود: با تدوین شیوه‌نامه ها، تفاهم‌نامه‌ها و چارچوب مناسب می توان زمینه فعالیت شهرداران و ایجاد تحرک و پویایی در مدیریت شهری استان را فراهم نمود.

عزیزپور افزود: در طی سال‌های 94 و 95 تاکنون بیش از 12 سفیر از کشورهای مهم اروپایی و آسیایی در زنجان حضور یافته اند که ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی می توان زمینه حضور شهرداران در این دیدارها و سفرها را ایجاد نمود.

مدیرکل جدید امور شهری و شوراها در ادامه سخنان خود وجود تنش میان شهرداری‌ها و دستگاه‌های نظارتی را یکی از مهمترین مسائل و دغذغه‌های مدیران حوزه شهری عنوان نمود و گفت: با تدوین جایگاه بهتر و مناسب‌تری برای مدیران حوزه شهری و ارائه آموزش‌های لازم جهت ایجاد فهم صحیحی از قوانین می توان بخش قابل توجهی از این دغدغه ها را کاهش داد.

وی همچنین بر ضرورت یکپارچه‌سازی اقدامات حقوقی در اداره کل امور شهری و شوراها تاکید نمود و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه کارکردهای مالی به شهرداران همراه با پایش و ارزیابی مستمر و اساسی از وضعیت شهرداری‌های استان را در ساماندهی حوزه مدیریت شهری موثر دانست.

گفتنی است در پایان این مراسم، تقدیرنامه‌ای از سوی استاندار زنجان به پاس بیش از 32 سال خدمت صادقانه مهندس بختیار ایوبی که از سِمت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تودیع و بازنشسته گردید اعطا شد و نیز حکم انتصاب حمیدرضا عزیزپور بعنوان مدیرکل جدید این حوزه با امضای استاندار زنجان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی اهدا و ابلاغ گردید.


ارسال نظرات