خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: کارها و فعالیت‌ها باید طوری صورت گیرند که مردم آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند ولی متاسفانه نفی و دستاوردهای آن برای مردم چندان ملموس نیست.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۳۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون سخنان رئیس جمهور درگفت و گوی تلویزیونی اخیر ایشان اظهار کرد: برجام تاثیرات و دستاوردهای مختلفی را در در جامعه داشته است.

وی ضمن اشاره به سخنرانی‌های مختلف مقام معظم رهبری در خصوص برجام تصریح کرد: کارها و فعالیت‌ها باید طوری صورت گیرند که مردم آن را در زندگی روزمره خود احساس کنند، ولی متاسفانه نفی و دستاوردهای آن برای مردم چندان ملموس نیست.

این کارشناس بستن قرارداد ایرباس را از دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: بستن قرارداد ایرباس که هنوز به مرحله نهایی نیز نرسیده از دستاوردهای توافق نامه برجام است.

وی ادامه داد: مردم دستاوردهای بیشتری را از توافق‌نامه برجام انتظار داشتند و نفع بستن قرارداد ایرباس تنها شامل تعداد معدودی از افراد جامعه می‌شود که چندان قابل مقایسه نسبت به کل جامعه نیست.

قبادی تشریح کرد: متاسفانه علیرغم بستن توافق‌نامه برجام ما هنوز شاهد تاخیر در پرداخت حقوق‌های کارگران توسط روسای کارخانه‌ها، تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها، بیکاری جوانان، تحریم و مشکلات اقتصادی دیگر در جامعه هستیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های برجام می‌بایست طوری صورت می‌گرفت که نفی و فایده آن عاید همه افراد جامعه شود و نه این‌که تنها برای عده‌ای خاص و معدود از افراد باشد.

این کارشناس مطرح کرد: عدم رفع تحریم‌ها و افزایش سرسام‌آور قیمت اقلام ضروری زندگی بیانگر دستاوردهای بسیار ناچیز برجام برای مردم عادی و قشر مستضعف جامعه است.

وی در خاتمه ضمن اشاره به مسئله امنیت متذکر شد: وجود امنیت کشور تنها وابسته به رئیس جمهور نیست بلکه نتیجه همکاری میان دولت و ارگان‌های نظامی دیگر می‌باشد، لذا این مسئله را نمی توان دستاورد برجام و یا دولت نامید.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها