مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: خیران مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 103 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۲۹
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، حسین دشتی بیان کرد: اکنون 54مرکز نیکوکاری فعال با محوریت مساجد در سطح استان وجود دارد و این مراکز با محوریت مساجد بهترین محل برای کمک به نیازمندان جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با هدف حذف بوروکراسی اداری،شناسائی نیازمندان و جذب خیران به وجود آمده اند،خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری استقلال مالی و اداری دارند و کمیته امداد دخالتی در اداره امور آنها نداشته و صرفا تجارب خود را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه 66 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند،افزود: پشتوانه کمیته امداد استان در مساعدت به مددجویان و نیازمندان مردم و خیران نیکوکار هستند و عمده منابع این نهاد را کمک های مردمی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند،اظهار کرد :راه اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مهمی در سرعت بخشی کمک به نیازمندان داشته است.

دشتی با تاکید به اینکه شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است،گفت: فلسفه و ماهیت تشکیل شبکه‌های نیکوکاری در محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: مراکز نیکوکاری نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند که با استفاده از ظرفیت 54 مرکز نیکوکاری تلاش داریم گام‌های موثری را برای رفع مشکلات محرومان برداریم.

وی با اعلام اینکه کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته خیران استان بیش از 83 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری مساعدت کرده‌اند.

ارسال نظرات