دستگیری مسئول کانال «دختران و پسران بد»

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان اعلام کرد: فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت‌ و تهدید شهروند گرگانی درشبکه‌های اجتماعی کرده و با خواسته ای نامشروع قصد بدست آوردن تصاویر خصوصی وی را داشت، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۰۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سروان وحید صاحبکاران گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی متضمن به خواسته مقام قضایی، خانمی به هویت معلوم به عنوان شاکی اذعان داشت فردی ناشناس با به دست آوردن تصاویر شخصی اقدام به راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و ضمن تهدید‌، خواستار تمکین به خواسته نامشروع وی را داشته است‌. لذا با عنایت به این موضوع مراتب به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت‌.

وی افزود: درابتدای امر در بررسی ‌های صورت گرفته محرز شد فردی که اقدام به این کارکرده با اطمینان ازعدم شناسایی خود به علت استفاده از مشخصات جعلی‌ بر فعالیت مجرمانه خود اصرار می‌ورزد‌.

مسئول پلیس فتا گلستان ادامه داد: در ادامه با به کارگیری روش‌های خاص پلیسی و رد زنی‌های اطلاعاتی و پیگیری‌های فنی محرز گردید مدیریت صفحه مطروحه توسط دو فرد جوان ساکن در یکی از استان‌های هم‌جوار صورت می‌پذیرد، لذا طی هماهنگی با دادیار محترم شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب گرگان به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای استان‌، نامبردگان طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر شدند.

صاحبکاران گفت: متهمین که در ابتدای امر منکر هر‌گونه بزه انتسابی بودند در نهایت در مواجهه با ادله و مدارک غیر قابل انکار نهایتا لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان داشتند با سوء‌استفاده از غفلت شاکیه تصاویر شخصی وی را به دست آورده و با اهداف شوم اقدام به تهدید وی کردند. در پایان پرونده به جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال شد.

** ایجاد کانال با درج تصاویردختران و پسران بد برای دریافت شارژ تلفن همراه
فرمانده انتظامی شهرستان سبزواراستان خراسان رضوی گفت: در راستای وظیفه ذاتی پلیس فتا مبنی بر ایجاد امنیت در فضای مجازی، طی رصدهای انجام شده در شبکه اجتماعی کانالی با حدود 500 نفر عضو شناسایی شد که ادمین کانال مبادرت به درج تصاویر پسران و دختران جوان سبزواری همراه با مطالبی توهین آمیز و ناسزا در ذیل تصاویر مذکور می کرد.

سرهنگ سید‌محمد هاشمی گفت: در همین رابطه چند فقره شکایت از سوی دختران و پسران سبزواری چه به صورت تلفنی یا حضوری و تقاضای رسیدگی به هتک حرمت اتفاق افتاده درکانال مذکور را داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع به قید فوریت‌، مراتب شناسایی ادمین کانال به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در این رابطه کارشناسان متوجه شدند مدیر این کانال برای عدم شناسایی‌، هیچ سرنخی از خود در فضای مجازی به جا نگذاشته و حتی به شاکیان اعلام کرده بود وقت خودشان را برای شناسایی هدر نکنند‌، پلیس فتا هم قادر به شناسایی بنده نیست.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات وسیع فنی تخصصی‌، هویت متهم که پسری 19 ساله و یکی از دانشجویان دانشگاه‌های سبزوار و متخصص IT بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا برای رسیدگی به پرونده منتقل کردند.

سرهنگ هاشمی ادامه داد: متهم به این خیال که داده ‌های دیجیتالی جرم را با حذف کانال از بین برده است‌ ابتدا منکر هرگونه اتهامی می‌ شود لیکن با مشاهده ادله دیجیتالی جرم که با دقت نظرتوسط کارشناسان آن پلیس جمع آوری شده بوده، راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نداشت و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی دلیل ایجاد کانال را سرگرمی و نیز دریافت شارژ تلفن همراه از کاربران برای حذف تصاویرشان از کانال عنوان کرد که در خاتمه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

**دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ حسن کوره بلاغی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر درج مطالب توهین آمیز و عکس‌های خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فرد یا افرادی نا‌معلوم رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

کوره بلاغی افزود: ماموران با انجام بررسی ‌های فنی و تحقیقات گسترده فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی متهم به جرم خود معترف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی اعلام کرد.

به گفته وی متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

**توثیق جرثقیل 50 تنی قاچاق
ماموران انتظامی شهرستان عسلویه استان بوشهر یک دستگاه تریلر حامل جرثقیل 50 تنی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال را توقیف کردند.

سرهنگ سهام صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و به منظور تحقق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر برخورد قاطع با عوامل ودست اندر کاران قاچاق کالا، ماموران انتظامی در پی کسب خبر و رصد اطلاعاتی مبنی بر تردد و جابجایی دستگاه ها و قطعات قاچاق لوازم یدکی و خودرو های قاچاق صنعتی از حوزه عسلویه به سایر نقاط استان و کشور، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با بسیج امکانات و تعقیب و مراقبت مستمر مسیرها و کنترل محورهای خروجی و تردد خودروهای حامل کالای قاچاق به یک دستگاه تریلر که در حال حمل و انتقال یک دستگاه جرثقیل بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از توقف و بررسی مدارک راننده خودرو مشخص شد، محموله جرثقیل به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده و در حال انتقال به خارج از شهرستان بوده است.

سرهنگ صالحی با اشاره به ارزش 10 میلیارد ریالی جرثقیل قاچاق توقیفی، عنوان داشت: در همین رابطه راننده متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

**توقیف محموله آبمیوه قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان لرستان از کشف محموله آبمیوه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال در خرم آباد خبر داد.

سرهنگ عباس نظری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر عبور خودروی حامل بار قاچاق در آزادراه خرم زال بلافاصله ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی به محل اعزام شدند .

رئیس پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه ماموران حین کنترل خودروها، یک دستگاه کامیون کشنده را توقیف کردند ، افزود: در بازرسی از این خودرو 9 هزار و 268 عدد انواع آبمیوه و شربت ویتامین خارجی قاچاق که از استان های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، کشف کردند .

سرهنگ نظری با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، گفت : کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را، یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام کردند .

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

**کشف بیش از 1300 قطعه اشیاء عتیقه
فرمانده انتظامی لنگرود استان گیلان از کشف بیش از 1300 قطعه سکه و اشیاء عتیقه مربوط به دوران قبل از اسلام در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ حسین نیک فرد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی لنگرود در پی دریافت دستور قضائی مبنی بر دستگیری زندانی فراری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ حسین نیک فرد با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و پلیسی خودرو متهم را شناسایی کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک عملیات غافلگیرانه خودرو پژو را در مرکز شهر لنگرود متوقف و متهم را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو هزار و 395 قطعه سکه و اشیا عتیقه را که به طرز ماهرانه ای در خودرو جازسازی شده بود کشف کردند تصریح کرد :بر اساس نظرکارشناسان میراث فرهنگی اشیاء عتیقه مربوط به دوران قبل از اسلام است، متهم 47 ساله با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.
منبع: مشرق
ارسال نظرات