حجت‌الاسلام رفیعی:
حجت‌الاسلام رفیعی فهم دین، اقامه و حمایت آن و همچنین غلو نکردن و امید به پیشرفت را از وظایف مهم مومنان در قبال دین عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۰۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام  «ناصر رفیعی» پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی در شام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در آستان شریف آن حضرت، یکی از ویژگی‌های عبدالعظیم حسنی (ع) را دغدغه حفظ اعتقادات و گریز از شبهات عنوان کرد و گفت: در قرن سوم هجری از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) عالِمی برخاست که ندای تایید چند امام را برای خود داشت تا جایی که امام هادی (ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) فرمود: «تو دوست و پیرو ما هستی».

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه این شخصیت در دوران زندگی با برکت خود تا جایی رشد کرد که زیارتش  همانند مقام زیارت حرم سیدالشهدا (ع) شد، افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در عصری زندگی می‌کرد که آماج شبهات راجع به قرآن، امامت، قضا و قدر در جامعه مطرح بود.

وی یکی از ویژگی‌های عبدالعظیم (ع) را رسیدن به خدمت امام هادی (ع) و عرضه دین خود  بر امام زمانش عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که امروزه، کمتر دنبال می‌شود، مساله خدمت امام رسیدن و عرضه دین است. جوانان امروزه برای رفع شبهات خود به عالمان رجوع نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی در این رابطه افزود:  اگر باورها و عقاید درست باشند، اعمال نیز درست می شود. أَلَم تَرَ كَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَیِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماءِ؛ عقاید مثل ریشه است اگر اعتقادات قوی و استوار نباشد، به راحتی از انسان سلب می‌شود.

این پژوهشگر دینی به پنج وظیفه مؤمنان در قبال دین اشاره کرد و گفت: فهم دین، «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّین» اولین نکته در این بخش است که باید مطالعه کرد و سرانه کتابخوانی و مطالعه را در جامعه بالا برد.

وی اقامه دین و حمایت از دین را از وظایف مومنان عنوان کرد و گفت: أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فیه؛  دین را پا برجا نگه دارید و نگذارید در دین تفرقه بیافتد و به اختلافات دامن نزنید؛ همچنین از تمامیت دین حمایت کنید همچنان که حضرت ابوالفضل (ع) تا لحظه آخر عمر شریفشان از دین حمایت کردند و هنگام شهادت فرمودند: والله اِن قَطعتم یَمینی، انی احامی ابداً عَن دینی.

حجت‌الاسلام رفیعی به دو وظیفه دیگر مومنان در قبال دین اشاره کرد و گفت: در دین غلو نکنید و با غلو کردن به دین لطمه نزنید و آنچه مربوط به دین نیست، وارد دین نکنید و مطابق « یظهِرَهُ عَلَى الدّینِ»؛  به پیشرفت دین، امید داشته باشیم و کمک کنیم دین فراگیر بشود.
 
ارسال نظرات