خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول گاهی وقت ها آدم هایی را در اطراف خود می بینم که کنار ما مثل ما زندگی می کنند اما فراتر از ظواهر زندگی فکر می کنند و عمل می کنند و گاهی هم تصمیم های بزرگ می گیرند. این آدم ها معمولی هستند مثل ما اما یک تفاوت مهم دارند و آن این است: معمولی زندگی نمی کنند.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۸۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
این آدم ها نگاهشان و حتی لبخندشان به ما انرژی می بخشد. کسی مثل شهید عادل سعد. فردی مقاوم و شجاع با یک روحیه ی جهادی که به دفاع از دین و کشورش پرداخت هم در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشت هم در هجمه ی ناجوانمردانه تروریست های تکفیری به دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مردم مظلوم سوریه شتافته و همراه دیگر مدافعان حرم داعشیان را در سوریه زمینگیر کردند تا هوس حمله به ایران از سرشان بپرد.
این روزها از مدافعان حرم زیاد صحبت می شود از خبر گرفته تا ساخت برنامه ها و فیلم های مختلف. «از سعد تا سعادت» نام فیلمی مستند برگرفته از زندگی این شهید عزیز است. فیلمی ۲۱ دقیقه ای که تلاش می کند در مدت زمان کوتاه خود به برخی از سوال ها پاسخ دهد.
چند کلامی را با "محمد حاتمی” کارگردان جوان این فیلم ارزشمند به صحبت نشسته ایم که تقدیم حضورتان می کنیم:
لطفا توضیح مختصری از این فیلم بیان کنید.
مستند از سعد تا سعادت برداشتی از زندگی جهادی شهید مدافع حرم «عادل سعد» با محوریت امنیت و چرایی حضور مدافعان حرم از کشورهای مختلف اسلامی و نبرد در خاک کشور سوریه است که در این مستند علاوه بر پرداختن به ابعاد شخصیتی و خانوادگی شهید و ارائه ی ویژگی های اخلاقی و اجتماعی او، فعالیت های جهادی وی در نبرد با تروریست های تکفیری داعش در عراق و سوریه و دلاوری هایش از زبان خانواده، هم رزمان و کارشناسان به نمایش در آمده است.
دغدغه و انگیزه ی شما برای ساخت این مستند چه بود؟
از سعد تا سعادت آن هم با نیم نگاهی به مسئله ی امنیت به نوعی بازخورد یک نیاز از بطن جامعه بود، نیاز برای پاسخ دادن به این سوال مخاطب که چرا سوریه؟ چرا مدافع حرم؟ و در مجموع کمک به درک اهمیت حضور سربازان ما در دفاع از حرم و نهایتا نقش مدافعان حرم در تامین امنیت داخلی کشور. این ایده با توجه به حضور شهید سعد در خاک عراق و سوریه به صورت هم زمان و نقش فرماندهی در محورهای جنگ، قابلیت اجرا در شخصیت شهید سعد را دارا بود. در واقع پیام شهید سعد از دزفول اما برای تمام مردم ایران بوده است، و همین باعث شد تا او را برای این کار انتخاب کنیم.
هزینه های ساخت فیلم از کجا تامین شد؟ آیا نهاد خاصی کمکتان کرد؟
گروه ما تقریبا به صورت خودجوش و بر مبنای احساس تکلیف کار را شروع کرد، اکثر تیم، دانشجو یا افراد حقیقی هستند، یعنی در کل حمایتی از طرف سازمان یا ارگانی شامل حال تیم نبود اما کسانی هم بودند که با دیدن تلاش و پیگیری های اعضای گروه تا جایی که توانستند به ما کمک فکری کرده یا برای مثال در تهیه ی مجوز های لازم کمک کردند.
حاتمی در پایان گفتگو خبر خوشی داشت و گفت: این پایان کار پروژه ی شهید سعد نخواهد بود چرا که هم شخصیت فردی و هم فعالیت های جهادی این شهید از ابعاد گسترده و ارزشمندی برخوردار است و از زوایای مختلفی می توان به آن پرداخت.
برنامه ی بعدی تیم شما چیست؟
فاز اول مستند شهید برای ارائه به جشنواره ی مردمی فیلم عمار تهیه شده و در پی آن هستیم تا با پرداخت بیشتر فیلم نامه و برداشت های کامل تر در آینده ی نزدیک فاز دوم مستند را نیز اجرا کنیم که امیدواریم با همکاری و تلاش اعضای گروه کار نهایی برای روز بزرگداشت دزفول آماده ی رونمایی شود.
گفتنی است شهید عادل سعد پنجمین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول است که در عملیات آزاد سازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به عنوان فرمانده ی محور حضور داشته و نهایتا در حلب توسط نیروهای دشمن به مقام بلند شهادت دست

ارسال نظرات
پر بیننده ها