خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین گفت: سلامت و نشاط زمین بستر سلامت انسان است و اهمیت این موضوع را می‌توان در آموزه های دینی مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۴۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت استان اظهار کرد: شناخت ابعاد سلامت جسمی و روحی انسان بدون انسان‌شناسی میسر نیست.

وی تصریح کرد: انسان در نگاه معنوی و الهی با آن‌چه که امروز در مکتب غرب و نگاه‌های مادی به ما معرفی می‌شوند بسیار متفاوت است و باید تلاش کنیم بعد معنوی و الهی انسان را شناخته و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: شناخت انسان بدون شناخت جهان هستی و باور درست و صحیح نسبت به عالم هستی میسر نیست چرا که انسان یک موجود معلق و وابسته‌ای است که به عنوان ممکن‌الوجود به واجب‌الوجود وابستگی دارد.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر جهان هستی را نشناسیم و نسبت به نقشه عالم آگاهی نداشته باشیم، جایگاه انسان را نمی‌توانیم به درستی درک کنیم.

وی بیان کرد: جهان به دو دسته جهان مادی و جهان هستی تقسیم‌بندی می‌شود و متأسفانه در نگاه غربی که بسیاری از علوم آکادمیک ما اقتباس از نگاه‌ آن‌ها است، تنها به بعد مادی جهان توجه کرده است.

عابدینی یادآور شد: در نگاه دینی جهان مادی کوچک دیده می‌شود و اگر تنها نگاه مادی به جهان داشته باشیم و اهمیتی به جهان هستی و معنوی نداشته باشیم، نقشه‌هایمان برای سلامت انسان تحقق نمی‌یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: سلامت و نشاط زمین بستر سلامت انسان است و اهمیت این موضوع را می‌توان در آموزه‌های دینی مشاهده کرد.

وی افزود: اگر درختی توسط شخصی در زمین کاشته شود و تا صدها سال برای مردم ثمر داشته باشد، برای آن شخص ثواب به همراه دارد و ثواب آن حتی پس از مرگ هم به او خواهد رسید.

امام‌جمعه قزوین گفت: اسلام برای سلامتِ زمینِ روحِ انسان که همان جسم انسان است بسیار تأکید کرده و دستور العمل‌های بسیاری ارائه کرده است و این مهم نشان می‌دهد که سلامت جسم و روح به یکدیگر مرتبط است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها