خبرهای داغ:
برگزاری همایش حلقه های صالحین فرهنگیان با حضور ریاست آموزش و پرورش و مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین در مدرسه پیامبر اعظم شهر محمدیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۴۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان قزوین در همایش حلقه های صالحین فرهنگیان در شهرستان الوند اظهار کرد: از مسولیت بزرگ فرهنگیان علاوه بر وارثان پیامبران بودن و آموزش فرزندان، بسیجی بودند و برپایی حلقه های صالحین در مدارس می باشد.

 وی ادامه داد: در مسائل جنگ نرم و  در بحث هدایت و رهبری دانش آموزان در پیروی از دستوران رهبر معظم انقلاب و الگو پذیری از ایشان شما به عنوان مبلغین دین وظیفه بزرگی بر گردن دارید، شما ادامه دهندگان حضرت امام و حضرت آقا  باید در مقابل این خطرات به صورت آگاهانه تصمیم بگیرید، حضور شما در این محافل ایجاد حیات و یک نظام قوی و پشتیبان ولایت فقیه بودن هست، در کل حلقه های صالحین چیست؟ حلقه های صالحین نشات گرفته از ایمان و نصیحت های شهداست که از قلب و ایمان نشعت گرفته شده.

در ادامه این مراسم ذکایی مسوول تعلیم تربیت سپاه ناحیه امام حسن(ع) استان قزوین ابتدای سخنان خود را از حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که فرموده اند: هدایت کردن یک انسان از تابیدن آفتاب مهم تر است.

ذکایی اذعان کرد: شما اگر توانستید یک نفر را تغییر دهید از حسنات خداوند برخوردار می‌شوید، پس شما در مقابل دانش آموزان مسوولید تا از تجربیات خود در دیگران را در اختیار نسل جدید قرار دهید، خلوص نیت در شما بسیار مهم است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیت درونی انسان بسیار مهم است، شما در ابتدا خود سازی را در خود رواج دهید، از ابزار هایی که امروز در دست دارید میتوانید بسیار درست استفاده کنید، با تبلیغات درست دینی، حتی با در دست داشتن همچین امکاناتی یک کافر را مسلمان کنید در وهله اول رضایت خداوند را در نظر داشته باشید تا رضایت بنده خدا، همیشه در کارها در مسایل روز مره خداوند را در نظر داشته باشید، اگر در دلی دنیا  حاکم شد نماز خواندن فرد روزه و جهاد حج دچار مشکل می شود.

نیت انسان بسیار مهم است اگر در دلی خداوند حاکم باشد همه چیز او، نماز او روزه او میشود صاحب نفس

ذکایی تصریح کرد: وظیفه شما معلمی است، شما در عرصه فرهنگی وظیفه بزرگی دارید باید همه تلاش خود را انجام دهید ولی مهمترین دغدغه شما آموزش و هدایت دانش آموزان است شما باید بسیار تلاش کنید تا صاحب نفس شوید.

وی در پایان تصریح کرد: شما با هدایت جوانان می‌توانید کاری که جوانان در عرصه های مختلف همچون بصیرتی،  سیاسی،  اجتماعی کار کنید.

شما باید متوجه باشید که همه اطراف شما دنبال محتواست از عنوان های مختلف،  شما با ترویج فرهنگ صحیح عفت و حجاب درست ترویج دهنده راه خدا هستید شما باید این را در نظر داشته باشید برای رضای خداست که تلاش میکنید پس رضا خداوند را هرگز فراموش نکنیدهرگز قرآن را از خانه های خود دور نکنید در نظر داشته باشید حل مشکلات با وجود کتاب آسمانی با نام قرآن است مشکلات خانوادگی اجتماعی خود را با قرآن حل کنید.

انسان در زندگی باید به جایی برسد که خود را در حضور خداوند هیچ فرض کند و به جایگاه اخباط برسد.

این مسئول بیان کرد: شما در مقابل امام زمان مسئولید و هرگز فراموش نکنید که هدف از صالحین این است که انسان سازی ولی تا خود سازی نباشد نمیتواند انسان سازی باشد،  شما تغییر رفتار را هرگز فراموش نکنید دغدغه های دینی را در جوانان به وجود آورید ماهیگیری را یاد دهید در آنها راه رسیدن به قله ها را آموزش دهید از ابزار رفاقتی استفاده کنید از علایق پیش آنها صحبت کنید و زمینه ساز تغییر نگرش در آنها باشید.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها