خبرهای داغ:
وزیر سابق اطلاعات گفت: دشمن با پروژه نفوذ می خواهد شما ملت ومسئولین ونخبگان کشور دچار یک اشتباه محاسباتی کند ودراین اشتباه آن چیزی که می خواهد به دست بیاورد.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۱۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، حجت الاسلام مصلحی وزیرسابق اطلاعات در دومین یادواره شهدای طلاب قاینات گفت: شهدای روحانی کارهای بسیاربزرگ وارزشمندی رادرراستای وظایف خود که مهم ترین آن ابلاغ رسالت رهبری بود در طول 8سال جنگ تحمیلی داشتند وفضای جنگ ودفاع مقدس را به یک فضای ارزشی ومعنوی وسازندگی تبدیل کرده بودند لذا یادواره هایی برای پیشکسوتان علم وایثار وشهادت برگزار شده است تا مسیر گم نشود وراه را به خوبی انتخاب کنیم.

وی با اشاره به آیه مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ گفت: شان نزول این آیه حضوردر جنگ وغزوات بزرگ پیامبر است.

حال این تفقُّه دردین در میدان جنگ چیست وما این را در دوران دفاع مقدس با همه وجود حس کردیم.

وی بیان داشت:حضور روحانیت دردوران دفاع مقدس،با نقشی که در ابلاغ رسالت خود داشتند" لیتفقهو"را به خوبی معنا کرد ولذایکی از ویژگی های بزرگ شهدای ما تفقه در دین بودودین را باهمه وجود حس می کردند .

حجت الاسلام مصلحی بیان داشت:عدم وابستگی به دنیا وزرق وبرق های دنیا که امروز بسیاری را بیچاره کرده است از ویژگی های شهدای ما بود.

وزیرسابق اطلاعات بیان داشت:شهدای مادر جنگ با فرهنگ ایثار وشهادت وایثار واز خود گذشتگی تحت آموزش های روحانیت متفقه در دین شدند ودر جایگاه بسیاربلندی قرار گرفتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه درسپاه در ادامه سخنان خود اظهارداشت:نکته مدیریتی در یادواره شهدای ما این باشد که در انتخاب مدیران خود دقت کنیم وتامل داشته باشیم.

وی افزود:حضرت موسی بعد از انتخاب شدن به پیامبری درخواستش از خداوند این بود که براسای آیه رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی خداوند به او شرح صدر عطا کند ویکی از چیزهایی که امروزه در مقوله مدیریتی جایگاه بزرگی دارد مقوله شرح صدر است.

مدیری موفق است که شرح صدر بالایی داشته باشد وعده ای هستند که وقتی به آنها می گوییم شرح صدر یعنی چه؟می گویند خیلی راحت از برخی چیزها بگذرید وبرخی هم میگویند از حقوق نجومی که پیدا می شود بگذرید.

وی گفت:در مقوله مدیریت الهی ومدیریت اسلامی جایگاه شرح صدراین است که مدیرمانسبت به این دنیا وخانه های کذایی وکاخ ها حالت کجافی(حالت نیم خیزشدن) داشته باشد.

کدام مدیرما این حالت رادارد؟ومی تواند از صندلی خود جداشود وبرخی را می خواهند جابه جا کنند زمین وآسمان را به هم می ریزند .

هرانسانی باید آماده مرگ باشد وشهدای ما این گونه بودند وشرح صدر داشتندواین شهدا ورزمندگان ودوران دفاع مقدس ما تفقه در دین را این گونه جلو بردند.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد؛نقش کلیدی روحانیت در جنگ تفقُّه در دین بود وحضور فعالی در طول دوران 8سال دفاع مقدس داشتند وآمار شهدای طلاب وآزادگان وجانبازان ما این را نشان می دهد که صنف روحانیت ما جمعیت بالاتری داشته است.

وی افزود:روحانیت در طول دوران دفاع مقدس نقش کلیدی داشت وانسان هایی را تربیت کرد که امروز همچون قاسم سلیمانی ها هستند.

در پشت جبهه ها نیز نقش روحانیت بسیار روشن است وهمین مدیریت امام (ره)مردم را پای جنگ آورد واین مدیریت امام(ره)هم اکنون در سوریه وعراق نقش ایفا می کند واستکبار همه وحشتش از این مدیریت امام است که همه مردم را درابعاد مختلف وبا شکل گیری بسیج مردمی پای کار آورد.

حجت الاسلام مصلحی به حضور داعشی ها وتکفیری هادر منطقه اشاره کرد و گفت: همه اینها بازی است وپشت صحنه اصلی اینها صهیونیست وآمریکاییها هستندوحال برخی از افرادیکه در دوران دفاع مقدس هم بوده اند اینک حاضر نیستند این مقوله را بپذیرندودر دوران دفاع مقدس هم وقتی نیروهای حزب اللهی گزارشات فعالیت های خودرا ارائه می دادندعده ای تمسخر می کردند .

وزیرسابق اطلاعات بیان داشت:امروز استکبار در طراحی وچارچوبی که برا ی مقابله با انقلاب اسلامی طراحی کرده است پروژه نفوذ وتحریف رادر دستورکاردارد.

وی گفت: در این پروژه اولش که تحریف گفتمان امام ووانقلاب است برایش سرمایه گذاری کرده است واین تحریف گفتمانی رادرمردم دنبال می کند وبه عنوان نمونه میگوید مرگ برآمریکا تا کی چه قدر مرگ برآمریکا می کنید در صورتی که جواب این افراد این است که در قرآن آمده است که شیطان دشمن است وامام (ره)هم می فرمایندآمریکا شیطان بزرگ است وآیا غیر این است؟

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در قضیه برجام فرمودند برجام اگر هیچ چیزی برای ما نداشت همین که عده ای که چشمشان به آن ور آبی ها بوداین ها متوجه شدند که به دشمن نمی شود اعتماد کرد.

اما با کمال تاسف وشرمندگی باید گفت :آن ها که هنوزدل در گرو آن ور آبیها دارند هنوز این را متوجه نشده اند که نمی شود به دشمن اعتماد کرد.

هنوز هم که در قضیه برجام طوری حرف می زنند که انگار فتح الفتوح کرده اند

وی گفت:برجام برای ما چه داشته است؟مگر قرار نبوده است برجام تحریم هارا ازبین ببردکدام تحریم را از بین برده است.

همین اخیرا سنای آمریکا تحریم هارا تمدید کرد چه شدوچه اتفاقی افتاد؟

سوال ما این است که کدام تحریم ها برداشته شد ؟آیا واقعا تحریم ها مشکل اقتصادی ماست وچه قدر در مشکلات اقتصادی ما تاثیر دارد؟

تحریم در نهایت 30درصد درمشکلات اقتصادی تاثیر دارد و70درصد مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم ها ندارد.

مگر ما تحریم نیستیم پس سوال این است که طی 3سال گذشته ماشین های آخرین سیستم چگونه وارد کشورمی شود ؟چگونه دلار جابه جا می شود؟

وزیر صنعت مادراردیبهشت ماه گفت: 100هزار خودرو طی یکسال گذشته وارد کشور شده است اگر تحریم هستیم این خودروها چگونه وارد کشور شده است؟

این جنس قاچاق که وحشتناک وارد کشور می شود چه طور وارد کشور می شود وپول چه طور رد وبدل می شود؟

چراپولی که دراین دراین راهها رد وبدل می شود وماشین های آخرین سیستم وارد کشور می شود واشرافی گری وقشرطبقاتی درست می شودمواداولیه کارخانه ها نمی شود تا این کارخانه ها تعطیل نشود؟

نکته قابل توجه این است که دشمن با پروژه نفوذ می خواهد شما ملت ومسئولین ونخبگان کشور دچار یک اشتباه محاسباتی کند ودراین اشتباه آن چیزی که می خواهد به دست بیاورد.

وی افزود: از اول انقلاب تا 92 ضدانقلاب وشبکه های ماهواره ای هم وغمش این است که در انتخابات شرکت نکنید اما از سال 92به بعد شعار ضد انقلاب شرکت در انتخابات است .چرا؟به خاطر این که می خواهد در پروژه نفوذ آرام آرام به موفقیت برسد واین قابل توجه است واشتباه محاسباتی را دنبال می کند .

حجت الاسلام مصلحی گفت:دشمن در پای صندوق رای کاری انجام می دهد که به دنبال کسی که خودت می خواهی نباشی.

یکی از کارهای دشمن ترساندن مردم است و38سال است که می گوید گزینه نظامی روی میز است وزمان انتخابات اگرچه شما به دنبال کسی هستید که دنبال رشد کشور وبه دنبال توسعه کشور و... باشد اما دشمن کاری می کند که دچار اشتباه محاسباتی شوید ومی ترسید وکسی را انتخاب می کنید که جنگ راه نیاندازداما شهدای ما نترسیدند وبه ما درس ایستادگی ومقاومت دادند وشهدا در انتخاب خود دچار اشتباه محاسباتی نشدند ودراین زمینه هزینه هم دادند ومسیر خودرا درست هم انتخاب کردند.

وزیرسابق اطلاعات گفت:یکی از مواردی که امروز در سطح کشور بیان می کنند این است که می گویندبرجام جنگ را از سر کشور مابرداشت کدام جنگ،چرا به مردم دروغ می گویدمگر آمریکا جرات دارد به کشور ما حمله کند کدام جنگ که مردم را با بیان این گفته ها فریب می دهید.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه درسپاه حالت این گزینه روی میز را حالت سگ دانست وگفت: اگر سگ به سمت تو بیاید وتو به سوی او بروی خودش عقب می رود واگر عقب بروی او جلو می آید پس نترسید وبه سمت او بروید.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: سران آمریکایی در مورد اقتصاد خود افشاگری کرده اند وترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا می گوید 20تریلیون بدهی داریم ونظام سرمایه گذاری در حال فروپاشی هستند شما به کجا دل بسته اید؟

وی افزود:نجات کشور راهش راه شهداست، ایثار گری ،جهاد،روحیه جهادی داشتن پای کار انقلاب بودن وحفظ روحیه انقلابی درحالی که برخی به دنبال این هستند که برخی اصطلاحات راحذف کنندواین در برخی از مسئولین ما به عینه دیده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها