مصطفی برزگر
رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان ایلام:
رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: هدف از اجرای برنامه همکاری خانه و مدرسه، ارتقای انعطاف پذیری کودکان در مقابل عوامل خطر و همچنین توانمندسازی والدین می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۳۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام :خانم رئوفی رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان برنامه همکاری خانه و مدرسه در دبستان ابتدایی دخترانه تزکیه شهر ایلام اجرا می شود.

رئوفی گفت برنامه همکاری خانه ومدرسه که به صورت آزمایشی امسال در پایه اول ابتدایی مدرسه دولتی تزکیه شهر ایلام برگزار می شود در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد می باشد.

ایشان تصریح نمود: این برنامه، اولیاء دانش آموزان را تشویق و توانمند می سازد تا با فرزندانشان به تنهایی، زمان با کیفیت و مفید بگذرانند و  رفتارهای کودکان و فرزندان خود را از نزدیک مورد مشاهده و ارزیابی قرار دهند.

 وی ادامه داد برنامه همکاری خانه و مدرسه برنامه­ای مبتنی بر شواهد و همراهی اولیاء دانش آموزان است که با هدف ارتقای انعطاف پذیری کودکان در مقابل عوامل خطر و همچنین توانمندسازی والدین جهت ایفای هرچه بهتر نقش خود به عنوان اولین منابع پیشگیری اولیه از مصرف مواد طراحی و تدوین شده است.

رئیس اداره مراقبت وپیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به این که این برنامه به مدت هشت هفته­ در 8 جلسه در آموزشگاه هدف برگزار می­شود و تعداد 10 خانواده­ به شکل داوطلبانه در آن شرکت می­کنند افزود: برنامه خانه و مدرسه، برنامه­ا­ی با ساختار شامل فعالیت­هایی با هدف حمایت از ارتباط مثبت و مؤثر میان والدین و فرزندان و توانمندسازی والدین در خصوص راهبردهای مثبت فرزندپروری است.

 

 

ارسال نظرات