مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: نقش ایل خزل در بازپس‌گیری ارتفاعات میمک برجسته است.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۰۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،جعفر منتظری مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آستانه سالروز آزادسازی فتح میمک،اظهار داشت: روزهایی که در تاریخ دفاع مقدس گذشت در تاریخ نظام اسلامی ثبت و ماندگار است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: دوران دفاع مقدس از روزهای ارزشمندی است که از یک جنبه تمایز با دیگر روزهای انقلاب دارد و خود آزادسازی و فتح میمک با توجه به حضور بسیج و عشایر و برجستگی نقش مردم در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این عملیات در ارتفاعات میمک روی داد و با توجه به این که میمک از لحاظ نظامی یک نقطه مهم برای هم ایران و هم عراق بود این عملیات از اهمیت بالایی برخوردار بود، در این عملیات و در مرحله اول حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران و بسیج عشایر و نیز ایل خزل برجسته بود.

* بخش عمده‌ای از ارتفاعات میمک توسط رزمندگان ایل خزل بازپس‌گیری شد

منتظری اضافه کرد: در این عملیات بخش عمده‌ای از ارتفاعات میمک توسط رزمندگان و غیورمردان ایل خزل بازپس‌گیری شد، در تثبیت عملیات هم نقش دیگر نیروها از جمله بسیج، سپاه، و دیگر ایلات مهم بود.

وی ادامه داد: سالانه بر اساس تقویم برنامه‌های دفاع مقدس در استان ایلام و گرامیداشت این عملیات ستادی در این خصوص تشکیل می‌شود که امسال نیز دو جلسه در این زمینه برگزار شد.

منتظری تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان‌های سیروان، چرداول تدارک شده و نیز برنامه‌ای ویژه در 19 دی سالگرد عملیات میمک برپا خواهد شد، همچنین در 17 دی ماه در منطقه یادمان شهدای میمک و یادمان شهید کشوری با حضور مهمانان کشوری و مردم به ویژه مردم ولایتمدار ایل خزل و دیگر ایلات برنامه‌هایی تدارک شده است.

* همه نهادها موظف به شرکت در گرامی‌داشت سالروز فتح میمک هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: همه نهادها و ادارات و سازمان‌ها پشتیبانی لازم را از این برنامه خواهند داشت و می‌توان گفت که نقش اقوام در این برنامه‌ها پر رنگ خواهد بود.

وی ادامه داد: وجود اقوام برای نظام جمهوری اسلامی یک فرصت بوده؛ به ویژه در دفاع مقدس هم نقش ایلات و اقوام در همه نقاط 430 کیلومتر مرز مشترک یک نقش قابل توجه‌ای است.

منتظری اضافه کرد: همه ایلات در دوران دفاع مقدس نقش به‌سزایی را ایفا کرده و در حوزه سرزمینی هر کدام از ایلات از جمله به عنوان مثال ایل کلهر که منتسب به ایوان هستند در منطقه ثارات ایثارگری فراوانی داشتند و دیگر ایلات از جمله ایل شوهان در منطقه چنگوله، ایل ملکشاهی در دیگر مناطق عملیاتی نقش آفرین بودند.

* مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند

منتظری با بیان اینکه مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند، تصریح کرد: به دلیل تعلق خاطری که مردم به سرزمین اجدادی خود دارند در دفاع مقدس این موضوع پررنگ‌تر شد و مردم با جان و دل از سرزمین مقدس ایران اسلامی دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: ایل خزل نیز از هر جهت با هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسؤولین تراز اول اقدام به مرحله اول عملیات میمک کرده و نتایج مطلوبی را به دست آورد.

وی ادامه داد: نگاه ما به ایلات بر اساس منویات مقام معظم رهبری بوده که برای نظام جمهوری اسلامی سرمایه و فرصت محسوب می‌شوند و به این دلیل ما نقش ایلات در عملیات والفجر 5 نقش مردم ایل شوهان را در این عملیات و نقش مردم منطقه جنوب استان ایلام در عملیات محرم و فتح‌المبین را فراموش نخواهیم کرد.

* نقش عشایر در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست

منتظری با بیان اینکه نقش عشایر در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: دیگر عملیات‌ها نیز به تناسب ایلات نقش داشته و جزء برنامه بوده‌اند که بر  اساس تقویم برنامه‌ها به نقش ایلات در دفاع مقدس به صورت برجسته پرداخته خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به نقش‌آفرینی رسانه‌ها و مسؤولان در پرداختن به ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: نقش رسانه‌های از جمله رسانه‌های نوشتاری و شنیداری معمولاً در دفاع مقدس یک نقش برجسته‌ای است و آنطور که در دوران دفاع مقدس در زمان عملیات‌ها، رسانه‌ها بیشترین نقش را داشتند و بیشترین اطلاع‌رسانی را در بحث دفاع مقدس کردند، در این زمان نیز نقش رسانه‌ها لازم و ضروری است،

وی ادامه داد: دفاع مقدس به عنوان یک گنج محسوب شده که این گنج فقط مختص به نیروهای مردمی و نظامی و اداری نیست، بلکه همه رسانه‌ها می‌توانند با درایت و مسؤولیت‌پذیری خود در این خصوص نقش‌آفرین باشند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار