کارشناس مسائل فرهنگی

جنگ نرم مهمترین تهدید دشمنان علیه انقلاب است

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: در حال حاضر تلگرام خودش تنها به اندازه همه دستگاه‌های فرهنگی و دینی کار تبلیغی می‌کند که با توجه به جنگ نرم دشمن بایستی همه ما در این زمینه ها آگاه و هوشیار باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۰۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسنی در طرح نقش شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای بر ترویج آسیب های اجتماعی که به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 3 اراک برگزار شد، گفت: استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانگان که با هدف نابودی بنیان‌های فکری، اعتقادی و خانوادگی ما طراحی شده متاسفانه عامل اصلی بسیاری از نابسامانی‌ها و آسیبها در جامعه شده است.

وی در خصوص آسیب اجتماعی ناشی از شبکه‌های اجتماعی گفت: بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی چه ایرانی و چه خارجی با دریافت یکسری مجوزهای حساس با استفاده از مهندسی اجتماعی و یا عدم آگاهی کافی کاربران اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کنند. ولی سؤالی که باید از کاربران پرسیده شود این است که آیا شما تابه‌حال مجوزهای درخواستی اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از نصب مطالعه کرده‌اید؟

کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: از میان برنامه‌هایی که کاربران روی گوشی تلفن همراه خود نصب می‌کنند، احتمال یک یا چند بدافزار یا جاسوس افزار وجود دارد. پس این احتمال وجود دارد که در هر دستگاه هوشمند یک بدافزار یا جاسوس برای سرقت اطلاعات خصوصی نصب شده باشد و کاربر اطلاعاتش را دو دستی تقدیم این سارقان کند.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: شاید رد کردن یا تفویض مجوزهای درخواستی برنامه کاربردی در حال نصب ساده‌ترین کاری باشد که یک کاربر می‌تواند انجام دهد اما نکته مهم این است که تا چه اندازه می‌توان تفاوت بین حفاظت و تأمین امنیت داده کاربر و نیز در اختیار قرار دادن تمام دارایی‌های شخص در دست توسعه‌دهنده اپلیکیشن را درک کرد.

وی افزود: البته باید گفت که مجموع مجوزهای درخواستی از یک برنامه کاربردی به‌صراحت نمی‌تواند مشخص کند برنامه مورد نظر توانایی دسترسی به چه مقدار از اطلاعات کاربر را خواهد داشت.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه امروزه تلگرام به عنوان یکی از برنامه های پرکاربرد در بین جوانان است، تصریح کرد: در حال حاضر تلگرام خودش تنها به اندازه همه دستگاه‌های فرهنگی و دینی کار تبلیغی می‌کند که با توجه به جنگ نرم دشمن بایستی همه ما در این زمینه ها آگاه و هوشیار باشیم و خود و دیگران را از اهداف پشت پرده دشمنان نظام و اسلام آگاه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات