استاد و محقق طب اسلامی

طب سنتی در جامعه امروز مغفول مانده است

استاد و محقق طب اسلامی گفت: طب سنتی یک مولفه بسیار مهم در حوزه بهداشت و درمان کشور است که امروز در جامعه مغفول مانده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۹۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کمیل‌راد استاد و محقق طب اسلامی در نشستی با موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با موضوع طب اسلامی که به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 2 برگزار شد با اشاره به اصول زندگانی سالم گفت: از منظر طب سنتی برای داشتن زندگی سالم، ضروری است که شش اصل مورد بررسی قرار گیرند از جمله استفراغ و احتباس، اعراض نفسانی، هوا، حرکت و سکون، خواب و بیداری، خوردن و آشامیدن است که جرو بنیان بهداشت در طبّ سنّتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: طب سنتی دانشی است بر پایه مشاوره، تجربه، اخلاق و طب که بر اساس آن، حالت‌های مختلف بدن انسان شناخته می‌شود. چنانچه طب سنتی به درستی مورد استفاده قرار گیرد و جایگاه آن را درست بین اقشار مختلف جامعه معرفی کنیم، نقش مهمی در درمان، کنترل و تغییر رفتار تغذیه افراد جامعه ایفا می‌کند.

این محقق طب اسلامی تصریح کرد: طب سنتی امروز در جامعه مغفول مانده و مهم‌ترین مساله این است ما چگونه می‌توانیم این فرایند علمی را سازماندهی كرده، نواقص طب مدرن را با استفاده از طب سنتی جبران و رابطه بین این دو را تحكیم كنیم.

کمیل‌راد با اشاره به ضرورت توجه به حوزه پیشگیری به منظور کاهش هزینه‌های بخش درمان به منظور رشد اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ما به سلامت گره خورده و نگاه متفاوتی در حوزه سلامت حاكم شده است درحالی كه نگاه ما باید نگاه اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی حوزه بسیار وسیعی است، افزود: طب سنتی یک مولفه بسیار مهم در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات