خبرهای داغ:
امیرحسین بادی تنیسور رده سنی زیر 20 سال به عنوان نخستین تنیسور قم بهمن‌ماه امسال در مسابقات تنیس دیویس کاپ قاره کهن به میدان می‌رود.
کد خبر: ۸۸۰۲۶۳۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
بادی نخستین تنیسور قم در رقابت‌های دیویس کاپ 2017
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در تاریخ تنیس استان قم تا کنون سابقه نداشته که تنیسوری از این استان به عنوان عضو تیم ملی تنیس بزرگسالان ایران در مسابقات مهم و معتبری همچون دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میدان برود اما در سال 2017 این اتفاق برای نخستین‌بار رخ خواهد داد.

تنیس قم که رشد و توسعه خود را از حدود 6 سال اخیر به خوبی و در حدی چشمگیر و وسیع آغاز کرده، سال به سال نسبت به گذشته بیشتر و بهتر مدارج ترقی را سپری می‌کند و به صورت مستمر گام در مسیر پیشرفت بر داشته تا سهمیه حضور در این رقابت مهم بین‌المللی را به دست بیاورد.

*بادی محصول استعدادیابی نخبه‌های تنیس قم

تنیسوری که امسال توانسته در رقابت‌های تنیس قهرمانی کشور فراتر از حد انتظار ظاهر شده و بالاتر از دیگر رقبای شرکت کننده در این مسابقات با شکست تمامی آنها مقام نخست و عنوان قهرمانی ایران را به خود اختصاص بدهد اکنون نماینده قم در تیم ملی تنیس بزرگسالان ایران است، تنیس‌باز ماهری که از استعدادها و نخبه‌های تنیس قم و از محصولات سرمایه‌گذاری تنیس قم در رده‌های سنی پایه این رشته است.

این تنیسور امیرحسین بادی است که پدر و خانواده‌ای علاقمند به ورزش تنیس دارد و در کنار پشتکار و انگیزه بالایی که برای پیشرفت در این رشته از خود نشان داده، بی‌شک از حمایت‌های بی‌دریغ خانواده خود در مسری موفقیت‌های چند سال اخیر به ویژه سال 1395 برخوردار است.

*قهرمانی‌های متعدد بادی در میادین کشوری و بین‌المللی تنیس

بادی امسال علاوه بر کسب مقام قهرمانی رده سنی جوانان زیر 18 سال ایران، در مسابقات بین‌المللی این رده سنی نیز توانست جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرده و سرانجما مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی این دوره از پیکارها را در حضور حریفان مطرح به خود اختصاص بدهد.

این تنیسور خوش‌آتیه استان قم مقام سوم مسابقات بین المللی تهران را نیز در کارنامه دارد و با چندین تجربه حضور در میادین بین‌المللی و برون‌مرزی به دلیل اینکه هنوز در سن جوانی به سر می‌برد و به تازگی وارد سن 19 سالگی شده است، از آینده‌سازان و چهره‌های موفق سال‌های آتی تنیس ایران به شمار می‌رود.

*حضور ملی‌پوش تنیس قم در اردوی تیم ملی بزرگسالان

بادی بعد از درخشش در مسابقات کشوری و بین‌المللی سال جاری و به دست آوردن چندین عنوان مختلف، اکنون در بین تنیسورهای حاضر در مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی تنیس بزرگسالان ایران حضور دارد و خود را برای نخستین رقابت مهم سال 2017 آماده می‌کند.

تنیسور مستعد و پرتوان استان قم با انگیزه و روحیه بالا هم به صورت شخصی به تمرین مشغول است و هم در تمرینات تیم ملی در کنار سایر ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه مهیا می‌شود، زیرا این رقابت‌ها کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

*آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه

این در حالی است که اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس بزرگسالان در تهران برگزار می‌شود و مهمترین میدانی که پیش‌روی ملی‌پوشان تنیس کشورمان قرار دارد، رقابت‌های گروه دوم تنیس آسیا و اقیانوسیه است که برای این منظور از مدت‌ها قبل توسط کادر فنی تیم ملی برنامه‌ریزی شده است.

با حضور نماینده هیات تنیس استان قم، تمرینات آمادگی ملی‌پوشان در آکادمی بین‌المللی تنیس استقلال برگزار می‌شود و برای حضور در این اردو شاهین خالدان، انوشا شاه‌قلی، حمیدرضا نداف، امیرحسین بادی، آرش سوری و محمدبهروز کارگران انتخاب شده‌اند و از آبان‌ماه این تمرینات در جریان است.

همچنین به غیر از تمریناتی که ملی پوشان در زمین‌های باشگاه تنیس استقلال برگزار می‌کنند، برای تقویت آمادگی این تیم اعزام به مسابقات بین المللی فیوچرز نیز صورت گرفت و ملی‌پوشان در کشور کویت نیز با حریفان مطرح از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

*رویارویی ایران با پاکستان در نخستین رقابت مهم سال 2017

زمان برگزاری مسابقات دیویس کاپ و همچنین حریف تیم ملی تنیس کشورمان در حالی مشخص شده است که این رقابت‌ها در بهمن ماه سال جاری در قالب پیکارهای دیویس کاپ گروه دو آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود و تیم ملی ایران به مصاف تیم ملی تنیس پاکستان می‌رود.

این در شرایطی است که مسوولیت سرپرستی تیم ملی تنیس بر عهده قاسم کردی است و سعید احمدوند نیز به عنوان سرمربی هدایت تنیسورهای ملی‌پوش را بر عهده دارد و اخیرا در سفری که تیم ملی تنیس به کشور کویت انجام داد، امیرحسین بادی ملی‌پوشان تنیس قم نیز این تیم را همراهی کرد.

*اعزام ملی‌پوش تنیس قم به رقابت‌های بین‌المللی فیوچرز در کویت

دبیر هیات تنیس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، راجع به این سفر و وضعیت ملی‌پوش تنیس قم در اردوی این تیم، اظهار کرد: حضور در این دوره از رقابت‌ها فرصت بسیار خوبی برای محک میزان آمادگی تمامی تنیسورهای اعزامی کشورمان بود و علاوه بر اینکه ملی‌پوشان به خوبی شرایط خود را در جدال با حریفان مختلف خارجی ارزیابی کردند، ملی‌پوش تنیس قم نیز قابلیت‌های خود را به مربیان این تیم نشان داد.

سیدمقتدا خاتمی اضافه کرد: در رقابت‌های بین‌المللی تنیس فیوچرز در کشور کویت، تنیسورهای سطح بالایی به میدان آمده بودند و به همین دلیل فرصت مغتنمی برای تنیسورهای کشورمان فراهم شد تا خود را برای رویارویی با پاکستان آماده کنند و به فکر شکست این تیم مدعی دیویس کاپ باشند.

*امیدواری ملی‌پوشان تنیس ایران به شکست پاکستان

وی افزود: این در حالی است که امیر حسین بادی به عنوان جوان‌ترین تنیسور اعزامی ایران به این رقابت‌ها، در نخستین مسابقه خود به مصاف نماینده رومانی رفت و با وجود شکست دو بر یک، بازی خوبی در مقابل حریف مطرح و آماده خود به نمایش گذاشت و انگیزه بالای خود را برای رسیدن به مدارج بالاتر در این رشته ثابت کرد.

دبیر هیات تنیس استان قم تصریح کرد: ‌قطعا نتیجه نخستین مسابقه تیم ملی تنیس در گروه دوم پیکارهای 2017 آسیا و اقیانوسیه اهمیت فراوانی دارد، بر همین اساس کادر فنی تیم ملی اردوی آماده‌سازی تیم ملی را تشکیل داده، ضمن اینکه قرار است تیم ملی پیش از زمان برگزاری مصاف با پاکستان، در رویداد بین المللی دیگری نیز حضور یابد.

خاتمی راجع به مسابقه تیم ملی، اظهار کرد: یقینا تیم ملی به پیروزی در نخستین مسابقه خود از گروه دوم آسیا و اقیانوسیه فکر می‌کند و یقینا در کنار فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، تک تک ملی‌پوشان برای رسیدن به این مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

*تنیس قم به دنبال نخستین موفقیت میادین بین‌المللی سال 2017

وی با ابراز امیدواری نسبت به رقم خوردن نخستین موفقیت تنیس قم در میادین بین‌المللی سال جدید میلادی، در ادامه  یاد آور شد: تیم ملی تنیس پاکستان در بخش دوبل، تیمی بسیار قدرتمند به شمار می‌رود اما تنیس کشورمان نیز در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و این شانس را داریم که در بخش انفرادی از این تیم ببریم و در مجموع گام نخست را در رقابت‌های سال 2017 موفق برداریم.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: مرتب با امیرحسین بادی در ارتباط و پیگیر وضعیت وی در اردوی تیم ملی تنیس هستیم، خوشبختانه بادی هم خانواده علاقمندی دارد و هم اینکه در اردوی تیم ملی نسبت به وی نگاه خوبی از سوی کادر فنی وجود دارد و امیدواریم که در کنار دیگر تنیسورهای کشورمان در شرایطی بسیار خوب موفق به کسب به پیروزی در گام نخست از مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه برابر پاکستان شوند.
ارسال نظرات