خبرهای داغ:
دادستان کل کشور:

قوه قضاییه پرونده انتشار فایل صوتی قائم‌مقام معزول را دنبال می‌کند/ شورای عالی فضای مجازی انتظار جامعه را دنبال نمی‌کند

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی و دادسرای ویژه روحانیت در پرونده انتشار فایل صوتی قائم‌مقام معزول رهبری برخورد جدی با فرد خاطی را دنبال می‌کند چراکه اعتبار روحانیت باید حفظ شود.
کد خبر: ۸۸۰۲۶۳۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
قوه قضاییه پرونده انتشار فایل صوتی قائم‌مقام معزول را دنبال می‌کند/ شورای عالی فضای مجازی انتظار جامعه را دنبال نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قم که در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری این استان برگزار شد، با بیان اینکه مردم قم در خط مقدم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند، اظهار کرد: اهالی قم در 19 دی توانستند قدرت خود را برای همگان به اثبات رسانده و مقابل خواسته‌های رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

وی از عدالت به عنوان هدف اصلی ارسال کتب الهی یاد کرد و افزود: تحقق این هدف در جامعه راهکارهای مشخصی دارد؛ بر اساس فرمایشات امام علی(ع) تحقق عدالت نیازمند عمل است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه هدف اصلی نظام اسلامی برپایی عدل الهی است، تصریح کرد: هر چند قوه قضاییه می‌تواند برای تحقق این هدف محور باشد اما قوای مجریه و مقننه و نیروهای نظامی و انتظامی در تحقق عدالت سهم مشخصی دارند.

وی جابه‌جایی‌ دادستان‌های استان‌ها را یکی از نیازهای اصلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این جابه‌جایی‌ها برای رسیدن به تحول انجام شده است.

منتظری با تاکید بر اینکه دادستان هر چند یک جایگاه قضایی دارد اما در مقام قضاوت و حکم نیست، عنوان کرد: رسالت اصلی دادستان احقاق حقوق مردم در دو بعد فردی و اجتماعی است که در بعد فردی به اعتراض‌های افراد شاکی و متهم رسیدگی می‌شود و این در این راستا باید به تکریم ارباب رجوع اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دادستان حق ندارد به مجرم تندی کند، اضافه کرد: برخورد با مجرم نیازمند تشکیل دادگاه است و نباید شنیده شود که با برخی بدون حکم دادگاه برخورد شده است هر چند مجرمان واقعی برای فرار از جرم خود دروغ‌های مختلف را مطرح می‌کنند و دادستان و کارشناس باید با سیاست قضایی حقایق را دنبال کند.

منتظری بر اهتمام دادستان نسبت به احقاق حقوق جامعه که شاکی خصوصی ندارد، تاکید کرد و افزود: در گذشته در عرصه حقوق دادستانی نواقصی وجود داشته اما با تصویب قانون جدید وظایف دادستان به شیوه مطلوب تعیین شده و دادستان مراکز استان‌ها به اختیارات ویژه رسیده‌‌اند.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت با بیان اینکه مقابله با تهدیدهای امنیتی جامعه نیازمند اهتمام جدی است، تصریح کرد: دادستان باید با دوراندیشی رفع این تهدیدها را مورد توجه قرار دهد و برای مسائل کلان شهر و جامعه برنامه‌ریزی کند.

وی اضافه کرد: اکنون در جامعه واقعیت‌هایی وجود دارد که مسؤولان اجرایی و قضایی نباید نسبت به آنها بی‌توجه باشند بلکه باید بر اساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

منتظری با تاکید بر اینکه امنیت مورد نظر جامعه در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود، مطرح کرد: ابزار لازم برای تامین امنیت در قانون برای دادستان پیش‌بینی شده و نیروهای انتظامی، امنیتی و گاهی در صورت نیاز نیروهای نظامی ضابط هستند.

وی با اشاره به اینکه صیانت از امنیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی باید مورد توجه دادستان قرار گیرد، عنوان کرد: رشد اقتصادی نظام اسلامی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تامین امنیت اقتصادی کشور است چرا که اقتصاد ناسالم نابودی جامعه را به دنبال دارد.

منتظری از گسترش تهاجم اخلاقی دشمن یاد کرد و گفت: با تلاش نیروهای مختلف اجرایی و قضایی از نظر امنیت سیاسی، عمومی و اقتصادی به جایگاه مطلوبی رسیده و باید این نعمت بزرگ را قدر دانسته و برای توسعه آن گام برداریم اما در امنیت اخلاقی مشکلاتی داریم چراکه مشکلات این حوزه مورد تاثیر مباحث سیاسی و حزبی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن اعتقادات مردم را هدف گرفته است، اضافه کرد: دشمن به دنبال درگیری تفکر جوانان با مباحث غیراخلاقی و ناهنجاری‌هاست و اگر مسؤولان متوجه این خطر بزرگ نباشند، ضربه می‌خوریم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه خطر ناهنجاری‌های اخلاقی، فرهنگ دینی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: در دولت قبلی و کنونی با شورای عالی فضای مجازی مشکل داشته‌ایم چراکه این شورا انتظار جامعه را دنبال نمی‌کند؛ اگر در یکی از استان‌ها حادثه طبیعی رخ دهد دولت امکانات خود را متمرکز می‌کند در حالی که امروز فضای مجازی و محتوای آن به یک آسیب جدی تبدیل شده است و مسؤولان باید برای جلوگیری از این آسیب از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات باید مکلف شود تا اعتبارات و نیروهای متخصص را برای ایجاد شبکه ملی هزینه کند و شبکه‌های مخرب و نابودکننده جامعه بسته شود.

منتظری اعتقادات مردم را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: این سرمایه نباید در جهت‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی هدف گرفته شود بلکه مسؤولان باید مشکلات داخلی را در جلسات خصوصی رفع کنند نه اینکه آنها را در فضای رسانه انتشار دهند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از معتادان و افرادی که اجتماع آنها را نمی‌پذیرند در اطراف تهران گورخوابی کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند این افراد حقوق مشخصی دارند اما اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به شیوه خاصی در مورد آنها سخن بگوید مطلوب نیست چراکه شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های بیگانه و کشورهای مجاور جوسازی‌های بسیاری در این مورد کرده‌اند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رئیس جمهور مسؤولیت ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را بر عهده دارد، عنوان کرد: اکنون در برخی استان‌ها مراکز درمانی برای جمع‌آوری این افراد وجود ندارد در حالی که رها کردن این افراد آسیب‌های بسیاری را برای جامعه به دنبال دارد و دولت موظف به مراقبت از این افراد در کمپ‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه حرمت حوزه‌های علمیه و روحانیون باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استان قم مرکز استقرار مرجعیت شیعی بوده و به عنوان ترویج دهنده آموزه‌های دینی شناخته می‌شود به همین علت مسؤولان اجرایی و قضایی به این استان نگاه ویژه دارند اما در قم نیز خطرات خاصی وجود دارد.

منتظری از برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف دستاوردهای حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: دشمن در این استان از عوامل نفوذ استفاده می‌کند به همین علت مسؤولان امنیتی، قضایی و انتظامی باید تحرکات دشمن را به صورت ویژه بررسی کنند چرا که دشمن همیشه به دنبال نفوذ بوده اما در این مسیر پرچم خود را بلند نمی‌کند.

وی یادآور شد: تقابل میان مرجعیت در حوزه علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب به صورت ویژه از سوی دشمن مورد توجه قرار گرفته که باید با آن برخورد شود چرا که شیعه انگلیسی رهبری و ولایت فقیه را هدف گرفته است.

دادستان کل کشور مردم و ولایت فقیه را ستون‌های اصلی انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: دشمن این دو ستون را هدف گرفته است و به شیوه‌های مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، کاهش اعتماد مردم و گسترش ناهنجاری‌ها برای رسیدن به هدف اصلی خود که نابودی نظام اسلامی تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای تخریب ولایت فقیه از امام خمینی(ره) آغاز کرده است، گفت: نشر فایل صوتی قائم مقام معزول در شبکه‌ها و ارتباط تلفنی فرزند او دردی است که انسان نمی‌تواند بیان کند چرا که این فرد فقط به مصاحبه با مجری بهایی شبکه صدای آمریکا اکتفا نکرده و تقدس مردم نسبت به امام خمینی(ره) و مسیر ایشان را هدف گرفته است.

منتظری با بیان اینکه دشمن آرمان‌های امام خمینی(ره) را هدف گرفته است، تصریح کرد: دستگاه قضاییه و دادسرای ویژه روحانیت برخورد جدی با فرد مخاطی را دنبال می‌کند چرا که اعتبار روحانیت باید حفظ شود.

وی از زحمات مصطفی برزگر گنجی در استان قم تقدیر کرد و گفت: امیدواریم دادستان جدید این استان با همکاری سایر نیروهای قضایی و دستگاه‌های اجرایی بتواند اهداف مورد نظر قوه قضاییه را به صورت مطلوب دنبال کند.
ارسال نظرات