خبرهای داغ:
طرح احیای موقوفات کشاورزی کشور از استان سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۰۲۵۷۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، طرح احیای موقوفات کشاورزی کشور با واگذاری نخستین زمین وسیع برای ایجاد باغ انجیر در منطقه اعتضادیه سمنان آغاز شد.

با آورده 60 درصدی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مشارکت 40 درصدی سازمان اوقاف و امور خیریه، بزرگ‌ترین باغ انجیر موقوفه کشور در زمینی به وسعت 15.5 هکتار در سمنان ایجاد می‌شود.

این طرح 10 ساله را نظری و فرزندش با 500 میلیون تومان سرمایه‌گذاری چهار مرحله‌ای اجرا می‌کنند که پس از چهار سال به باردهی اولیه و در مدت 10 سال به اوج تولید با 12 تن در هکتار خواهد رسید.

کار نهال‌کاری انجیر بومی زرد سمنان از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود و علاوه بر فروش تازه‌خوری محصول، برنامه‌ریزی برای فرآوری انجیر خشک صادراتی، تولید ترشی و مربا نیز در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون بهره‌وری اقتصادی این سازمان، مسؤولان استانی اوقاف در آیین آغاز این طرح حضور داشتند.

عباس‌علی جعفری، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: 28 درصد از رقبات در اختیار این سازمان دارای کاربری کشاورزی است که 20 درصد این رقبات در اختیار مردم است.

وی افزود: برای احیای هشت درصد باقیمانده 540 میلیارد تومان نیاز است و سازمان اوقاف و امور خیریه بنا دارد این رقبات را نیز با مشارکت تعاونی‌ها و بخش خصوصی احیا کرده و به باردهی اقتصادی برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها