کارگردان شرکت کننده در جشنواره عمار در گفتگو با «بسیج»:
مجتبی رضوانی گفت: شعار "مردمی بودن" این جشنواره توانسته این خصوصیت را در منصه ظهور بگذارد و ثابت کند که این جشنواره به معنای واقعی مردمی است.
کد خبر: ۸۸۰۲۵۶۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
جشنواره عمار به معنای واقعی مردمی است

مجتبی رضوانی کارگردان جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به آثار خود در این جشنواره اظهار داشت: بنده اولین سال است که در جشنواره عمار با دو اثر شرکت می کنم.

وی در ادامه افزود: اثر اول بنده تحت عنوان مستند "زخم های استوایی" در رابطه با کشتار مسلمانان در کشور میانمار است که در سه قسمت ساخته و در کشورهای هند، تایلند و مرز میانمار تصویربرداری شد؛ نگاه کلی که مستند "زخم های استوایی" با محوریت کشتار مسلمانان میانمار دارد به دنبال این نبوده که پرونده قائله و آشوبی که در منطقه آراکان رخ داده و نتیجه آن، نزاع بین ادیان و کشتار عظیمی در رابطه با مسلمانان صورت گرفته را نشان دهد بلکه این فیلم با دستمایه قرار دادن بحث کشتار مسلمانان میانمار، بحث خشونت در ادیان را مورد بررسی قرار داده است.

کارگردان جشنواره فیلم عمار با اشاره به اثر دوم خود در این جشنواره بیان داشت: اثر دوم، تحت عنوان مستند " از خون جون" است که در دو قسمت ساخته شد. قسمت اول پرتره شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان و رئیس حرکت اسلامی نیجریه است و قسمت دوم آن نیز در رابطه با آئین عزاداری شیعیان نیجریه در محرم و عاشورا و فعالیت های آنها است.

رضوانی با اشاره به سطح جشنواره امسال فیلم عمار خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی مواقع شاهدیم که سازمان هایی که رسالت اصلی شان برگزار کردن جشنواره نیست به این بحث ورود می کنند، به عنوان مثال سازمان آب و فاضلاب و سازمان گاز و سایر نهادهایی که مرتبط نیستند به بحث جشنواره و فستیوال ورود می کنند و اثرگذاری و ارزش خبری جشنواره های تخصصی را تحت شعاع قرار می دهند.

کارگردان مستند" زخم های استوایی" ادامه داد: اما جشنواره مردمی فیلم عمار یکی از جشنواره های بسیار خوبی است که سال های سال جای خالی آن در بین جشنواره های ایران احساس می شد. شعار "مردمی بودن" این جشنواره توانسته این خصوصیت را در منصه ظهور بگذارد و ثابت کند که این جشنواره به معنای واقعی مردمی است؛ زیرا باعث شده مردمی که در دورافتاده ترین روستاها و نقاط مرزی ایران حتی یکبار هم به سینما برای دیدن آثار رسانه ای و مستندات نرفته اند این آثار را ببینند.

رضوانی در خاتمه ابراز داشت: هر ساله پیکره جشنواره عمار و این درخت فرهنگی، تنومند تر خواهد شد و شاخ و برگ بیشتری می یابد و آینده بسیار روشنی نیز برای این جشنواره مردمی پیش بینی می شود.


ارسال نظرات