هاشمی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود گفت: اولویت اول ما در مدیریت انتخاب مدیران بومی برای ادارات شهرستان است و دنبال رضایت مندی مردم نیز از ادارات و نهادها هستیم.
کد خبر: ۸۸۰۲۵۰۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،سیدمحمدرضا هاشمی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود که در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه از 56 مدیر دستگاه ها و نهادهای شهرستان شاهرود در مدت این سه سال و اندی 42 مدیر تغییر کرده اند اظهار کرد: از این مدیران تغییر یافته 37 مدیر بومی هستند و 5 نفر دیگر نیز وابستگی به شهرستان دارند و در کل می توان گفت 92 درصد مدیران شهرستان بومی می باشند.

وی با اشاره به ارتباط مدیران با اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: بی توجهی به رسانه ها قابل قبول نیست و رمز موفقیت مجموعه ها همکاری با رسانه که بازوی قوی مدیران هستند می باشد و رسانه پل ارتباطی مسئولین با مردم و مردم با مسئولین هستند.

هاشمی با اشاره به طرح بزرگراره حرم تا حرم بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و محقق نخواهد شد و ما در این خصوص جلسات مختلفی را با مسئولین برگزار کرده ایم و بصورت جد پیگیر هستیم و دولت جاده فعلی را برای حرم تا حرم در نظر دارد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص اداره کل راه استان سمنان اظهار کرد: بنده از خویشتنداری و قانون مداری مردم شاهرود تشکر می کنم و مراجعات مردمی در این خصوص داشته ایم و ما دغدغه ها را منعکس کرده ایم و اجازه نخواهیم داد حق و حقوق شهرستان تضییع شود و ما در حال پیگیری هستیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ما تلاش کرده ایم مدیر بومی پرورش دهیم گفت: اولویت اول ما در مدیریت انتخاب مدیران بومی برای ادارات شهرستان است و دنبال رضایت مندی مردم نیز از ادارات و نهادها هستیم.

وی با بیان اینکه استاندار در 13 ماه تصدی مسئولین 14 بار به شهرستان شاهرود و میامی سفر کرده اند بیان کرد: این نشان از نگاه ویژه استاندار به شرق استان دارد و ما از این نگاه تقدیر می کنیم.

هاشمی با اشاره به اهمیت در بحث سرمایه گذاری و حفظ داشته ها در این زمینه عنوان کرد: برخی کارخانجات ما تا آستانه تعطیلی هم رفتند اما با کمک و همکاری دستگاه ها و جلسات ما مشکلات را مرتفع نمودیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذارهای ما باید در خصوص امتیازات آب و برق و گاز خودشان اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند و ما نیز در زمینه های دیگر به آنها کمک می کنیم که هر چند در این زمینه ها نیز ما مساعدت های لازم را داشته ایم.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت بحث اشتغال است افزود: اولویت کاری ما در این بخش است و تمام تلاش را می کنیم تا سرمایه گذار ما ایجاد اشتغال کنند که متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که سرمایه گذار، سرمایه بَر است و فقط زمین را می گیرد و بعد کاری دگر انجام می دهد.

وی با بیان اینکه شهر بسطام و بخش بسطام جزو شهرستان شاهرود است گفت: ما با بخش های خود خط مرزی نداریم و در حیط نیروی انتظامی و پلیس راه برای بهتر انجام شدن کارها محدوده هایی تعیین شده است و ما تابع قانون هستیم و آن را اجرا می کنیم.

هاشمی با بیان اینکه از بودجه دولتی به شهرداری شاهرود پرداخت نمی شود و خودگردان است تصریح کرد: ما در سال گذشته 150 درصد افزایش بودجه برای شهرداری های بسطام،مجن،رودیان و بیارجمند و کلاته خیج داشته ایم اما شهرداری شاهرود چون بالای صدهزار نفر شهری است خودگردان اداره می شود و مشکلات بودجه ای دارند.

وی با بیان اینکه تنها شهرستان کشور هستیم که ایستگاه تاکسی داریم ادامه داد: اصناف ما رعایت انصاف را دارند و ما در نظارت ها و سرکشی ها در این موضوعات نظارت و توجه داریم.

معاون استاندار سمنان با اشاره به ارزیابی عملکرد فرمانداری های استان در سالهای گذشته گفت: در سال 1390 در ارزیابی ها رتبه سوم استان را داشتیم که در سال 91 ششم و در سال 92 چهارم و در سال 93 رتبه اول و در سال 94 نیز رتبه اول استان را در ارزیابی عملکرد که 200 شاخص دارد را کسب نمودیم.

وی با اشاره به رتبه دوم تکریم ارباب رجوع در سال 94 در استان اضافه کرد: در حوزه صندوق کارآفرینی امید از مجموع 13 میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات اشتغال بیش از 4 میلیارد و 644 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون شاهرود جذب داشته که رتبه اول را دارا می باشد.

هاشمی تصریح کرد: از مجموع تعداد 2هزار طرح اشتغال زایی در سطح استان 571 طرح مربوط به شهرستان شاهرود است که تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از 5 میلیارد و 343 میلیون تومان طرح اشتغال استان سمنان، 2 میلیارد و 230 میلیون تومان در شهرستان شاهرود جذب شده و از 218 طرح اشتغال 103 طرح اشتغال در شهرستان شاهرود اجرایی شده است.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به سایت بهین یاب گفت: تاکنون 109 پروژه در حوزه صنعت،معدن و کشاورزی پرداخت شده که 89 طرح کشاورزی و 27 طرح صنعت و معدن بوده که 61 میلیارد و 428 میلیون تومان پرداخت شده است که در حوزه صنعت و معدن 45 میلیارد و 430 میلیون تومان و کشاورزی 15 میلیارد و 995 میلیون تومان تا امروز پرداخت شده است که در سطح استان 334 میلیارد تومان تسهیلات در این سایت پرداخت گردیده است.

وی با اشاره به برگزاری 11 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان شاهرود بیان کرد: کارگروه های مختلف زیر مجموعه این ستاد نیز جلسات مختلفی را در حوزه آب و صنعت و معدن، امور اجتماعی،کشاورزی،گردشگری برگزار شده است.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 86 پروژه مرتبط با کارگروه ها در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شده افزود: 15 جلسه با سرمایه گذاران بومی و غیر بومی برگزار و از 38 واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان بازدید و 3 جلسه با نخبگان و دانشگاهیان و 2 کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری 3 جلسه با سازمان اقتصادی گروه برای ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال گفت: این سازمان وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و تاکنون جلسات خوبی را برگزار نموده ایم.

معاون استاندار تاکید کرد: نگاه دولت نگاه به مناطق محروم و توسعه نیافته است و تلاش است که بتوانیم خدمت شایانی به مردم انجام دهیم که تاکنون نیز طرح هایی چون قیر رایگان به روستاها،بیمه همگانی و طرح ملی سلامت در این راستا انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها