خبرهای داغ:
نماینده مجلس نهم گفت: مردم‌سالاری دینی فقط قائل شدن حق مشارکت برای مردم در صورت رای دادن به جبهه خودی نیست بلکه تلاش برای رفع مشکلات آنهاست.
کد خبر: ۸۸۰۲۴۷۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
مردم‌سالاری دینی فقط حق مشارکت مردم برای رای دادن به جبهه خودی نیست/ نظر متفاوت هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا زاکانی در نشست سیاسی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجدالرضا(ع) 30 متری قائم قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جهانی است، اظهار کرد: این انقلاب به سمت بسترسازی ظهور امام زمان(عج) در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: مسؤولان نظام اسلامی دو دسته هستند که دسته نخست بر آرمان‌ها پایبند بوده اما دسته دوم دچار خستگی شده‌اند، این دو گروه در نوع نگاه و عمل خود تفاوت‌های جدی دارند.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از در خواست‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر انقلابی بودن اقشار مختلف مردم یاد کرد و گفت: این انقلابی بودن ظرفیت‌های بسیاری را برای نظام اسلامی به دنبال دارد، اکنون تهدیدهای بزرگی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده اما با روحیه انقلابی می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان خسته ظرفیت‌های انقلابی را از بین می‌برند، تصریح کرد: حضور مسؤولان انقلابی و الگوبرداری مردم از آنها سبب استفاده از ظرفیت‌ها و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی می‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه مسؤولان انقلابی نظام اسلامی به رهبری و امام خمینی(ره) اقتدا کرده‌اند، عنوان کرد: این افراد نسبت به گروه دوم نگاه متفاوتی نسبت به آرمان‌های دینی دارند چراکه وعده‌های الهی را باور کرده اما گروه دوم به خداوند متعال اعتماد ندارد و به سمت دشمنان خداوند و کدخدا اعتماد کرده‌اند.

وی پیام انقلاب اسلامی را جهانی دانست و مطرح کرد: برخی از مسؤولان سنت‌های الهی را باور کرده و با یاری‌رساندن به خداوند متعال به دنبال پیروزی هستند اما دسته دوم این حقیقت را باور ندارند.

زاکانی با بیان اینکه مسؤولان انقلابی آموزه‌های اسلام را مافوق هر موضوعی می‌دانند، اضافه کرد: مسؤولان خسته به دنبال ترویج اسلام در زندگی فردی و اجتماعی نیستند. مسؤولان انقلابی قبول دارند که رهبری مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بوده به همین علت به فرمایشات ایشان اهتمام جدی دارند اما مسؤولان خسته این فرمایشات را توصیه‌های عادی می‌دانند.

این شخصیت انقلابی گفت: در بزنگاه‌های اساسی از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان آبرومند نظام اسلامی هزینه می‌کنند همانند موضوع برجام؛ این افراد به سخنان رهبر انقلاب اسلامی دقت نکردند و به بهانه ارتباط با رهبر انقلاب اسلامی از نظارت‌های مجلس جلوگیری می‌کردند در حالی که رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند بنده کلیات را مطرح می‌کنم و جزییات به دولت واگذار شده است.

وی از سخنان سید حسن نصرالله در مورد رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مسؤول انقلابی جایگاه رهبری را پاس می‌دارد اما مسؤول غربی انقلابی به دنبال هزینه تراشیدن و خرج کردن از رهبری است.
مردم‌سالاری دینی فقط حق مشارکت مردم برای رای دادن به جبهه خودی نیست/ نظر متفاوت هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران بی نظیر هستند، اضافه کرد: مسؤولان خسته مردم را مزاحم دانسته و در مردم‌سالاری دینی و دموکراسی فقط به رای دادن‌های مردم به نفع خودشان توجه دارند به همین علت اگر مردم به جبهه مقابل آنها رای دهند شروع به فحش دادن می‌کنند.

زاکانی افزود: اکنون مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند اما مسؤولان با اشرافی‌گری و هزینه‌های سنگین به دنبال مدیریت‌های خود هستند در حالی که انقلاب اسلامی به دنبال سرافرازی مستضعفان است نه اینکه حق حیات را از گور نشینان بگیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان غیر انقلابی ادبیات امام خمینی(ره) را نادرست می‌دانند، گفت: این افراد انقلابی‌گری را سطحی بودن و نداشتن تعامل با دنیای بین‌الملل می‌خوانند و به شرایط مردم توجهی ندارند.

وی با اشاره به انعکاس سخنان شب گذشته رئیس جمهور در روزنامه‌های صبح امروز تصریح کرد: اکنون مباحث و موضوع‌های گذشته تکرار می‌شود، مردم‌سالاری دینی فقط قائل شدن حق مشارکت برای مردم در صورت رای دادن به جبهه خودی نیست بلکه تلاش برای رفع مشکلات آنهاست.

زاکانی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی طی جلسه‌ای از گروه‌های مختلف سیاسی درخواست ایجاد جبهه دفاع از انقلاب و اسلام را مطرح کردند، بعد از این نشست افرادی به منظور تشکیل این جبهه با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

وی افزود: هاشمی‌رفسنجانی خطاب به این افراد گفته که بنده دلم برای شماها می‌سوزد و در مورد انتخابات نسبت به رهبری نگاه متفاوتی دارم چرا که اعتقاد دارم مشارکت در انتخابات باید پایین باشد اما فرد مورد نظر انتخاب شود، در حالی که رهبری به دنبال افزایش مشارکت و انتخاب مردم هستند.

زاکانی خاطرنشان کرد: مردم‌سالاری دینی واگذاری کشور به مردم را به دنبال دارد نه اینکه واگذاری قدرت به اشرافی‌ها؛ طی سه سال اخیر خطر بزرگ واگذاری سرمایه‌های ملی به اشرافی‌ها کشور را تهدید می‌کند چراکه در ابتدای آغاز فعالیت دولت حجم نقدینگی 640 هزار میلیارد تومان بوده اما اکنون به هزار و 180 هزار میلیارد تومان رسیده و این حجم پول در اختیار مسؤولان دولتی و اطرافیان آنهاست.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه برخی با رسیدن به قدرت به جای خدمت‌گذاری به مردم غارت‌گری را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: این افراد طی چهار سال مسؤولیت، برای سال‌های آینده زندگی خود منابع بسیاری را جمع‌آوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی بعد از افشاگری‌های بنده در مورد دیدگاه او نسبت به جایگاه مردم در انتخابات، به تکذیب سخنان خود اقدام کرد، اکنون تکذیب کردن به یک کار طبیعی و ساده تبدیل شده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه دولت نباید رقیب مردم باشد، تصریح کرد: مردم حق نظارت بر عملکرد دولت‌ها را دارند به همین علت مسؤولان دولت نباید به ناظران توهین کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان انقلابی به دشمن اعتماد نمی‌کنند، مطرح کرد: سال گذشته دو مذاکره برجام و آزادی چهار جاسوس آمریکایی انجام شد، در معامله و مذاکره سودمند اعتماد اشتباه جایی ندارد به همین علت مسؤولان انقلابی در مذاکره با دشمن عزت مبتنی بر منافع ملی کشور را رقم می‌زنند نه مذاکره مبتنی بر ذلت و خواسته‌های دشمن؛ در برجام داشته‌های خود را از دست داده و فقط به وعده‌های دروغین دشمن اعتماد کردیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: او در این جلسه گفته است که به اشتباه به طرف مقابل اعتماد کرده اما وقتی یکی از نمایندگان مجلس این سخن را مطرح می‌کند به او تهمت می‌زنند در حالی که بر اساس بررسی‌های انجام شده سخنان ظریف صحت داشته است و اعتماد به دشمن خسران محض را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان انقلابی با مردم صادق هستند، گفت: مردم محرم انقلابیون بوده اما مردم در مقابل مسؤولان خسته نامحرم هستند.

زاکانی اضافه کرد: رئیس جمهور در سالگرد اجرای برجام این مذاکره را دستاورد بزرگ ملت دانست و از آثار این مذاکرات در میان مردم سخن به میان آورده است اما این آثار در میان مردم قابل احساس نیست؛ مسؤولان در میان مردم نبوده و علاقه ندارند از واقعیت‌های جامعه خبردار شوند چراکه اکنون دست مردم خالی‌تر از گذشته شده است.

وی از اعتراض‌های رئیس جمهور به دستگیری جاسوسان آمریکایی یاد کرد و گفت: با عملکرد سپاه هفت نفر آزاد شده و هفت نفر دیگر سال آینده آزاد می‌شوند و 14 نفر از افراد مورد تعقیب از لیست دشمن خارج شده‌اند، این دستاوردها نشان می‌دهد که این تیم انقلابی مذاکره کننده خداوند را باور داشته و با اعتماد به سنت‌های الهی دشمن را محتاج و خوار می‌دانسته است به همین علت تقاضای بازگرداندن 400 میلیون دلار پول بلوکه شده را مطرح کرده و در نتیجه یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد را در چهار وعده دریافت کردند اما این مبلغ توسط مسؤولان خسته بدون مجوز هزینه شده در حالی که به بودجه‌های دفاعی کشور اختصاص داشته است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام در مجلس نهم به دستور روحانی مبی بر دفاع از حقوق ملت در برجام اشاره کرد و افزود: دولت به دنبال حرف درمانی است چرا که داشته‌های هسته‌ای نظام به صورت کامل از بین رفته است و پیگیری‌های فنی و حقوقی نتیجه خاصی به دنبال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های بزرگ با نظام اسلامی ارتباطی ندارند، تصریح کرد: قطعنامه جدید کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌ها از قطعنامه‌های قبلی ضررها و مشکلات بیشتری دارد اما دولتی‌ها جرأت بازگو کردن آنها را ندارند.

زاکانی یادآور شد: مسؤولان غیر انقلابی ایران را به کشوری تابع نظام سلطه، بازیگر آمریکا و همراه عربستان می‌دانند اما مسؤولان انقلابی ایران اسلامی را کشوری ممتاز در محور مقاومت خوانده و مسؤولان آمریکایی به این موضوع اقرار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکایی نتیجه‌ای به دنبال ندارد، گفت: منابع نظام اسلامی در اختیار مسؤولان خسته و بدون باور قرار گرفته که این افراد به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه منابع را به خارج از کشور هدایت کرده‌اند و مشکلات اصلی کشور نشان از عملکرد نادرست این افراد است.

زاکانی خاطرنشان کرد: یکی از وزیران خسته دل که نقش مهمی در مشاوره به دولت دارد می‌گوید که غذای مورد نیاز داخل باید از خارج تامین شود در حالی که کشور هلند با وسعت گیلان و مازندان غذای 500 میلیون نفر را تامین می‌کند، این موضوع نشان می‌دهد که برخی به دنبال منفعت‌طلبی و افزایش بیکاری در کشور هستند.

وی با بیان اینکه مصر با 60 میلی‌متر بارندگی به دنبال صادر کردن گندم است، عنوان کرد: میزان بارندگی در ایران 240 میلی‌متر است اما مسؤولان به دنبال وارد کردن گندم هستند؛ تذکر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تغییر آمارها بسیار مهم است و باید توسط مسؤولان جدی گرفته شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر افزایش روشن‌گری و بصیرت‌گری در متن جامعه تاکید کرد و افزود: مسؤولان با فضاسازی‌های خود جامعه را به سمت تکیه بر قدرت‌های غربی هدایت می‌کنند و نگاه‌های نادرست نسبت به آینده کشور را ترویج می‌دهند در حالی این اقدامات تضعیف انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بابک زنجانی خطا کرده و مستحق اعدام است، مطرح کرد: مسؤولان خسته در تبلیغات خود به خطاهای بابک زنجانی اشاره می‌کنند در حالی که این فسادها در دولت بارها اتفاق افتاده است؛ زنگنه با گرفتن مصوبه‌ای برای فروش نفت به صورت سری و محرمانه اقدام کرده و هر بشکه نفت را با هشت دلار تخفیف به شرکت‌های خصوصی خودش فروخته است.
مردم‌سالاری دینی فقط حق مشارکت مردم برای رای دادن به جبهه خودی نیست/ نظر متفاوت هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات
زاکانی با بیان اینکه دولت باید میزان سرمایه‌گذاری وزرا در خارج از کشور را اعلام کند، گفت: پول‌های بسیاری توسط نورچشمی‌ها در خارج کشور سرمایه‌گذاری شده است که تضمینی برای بازگشت این پول‌ها به کشور وجود ندارد.

وی بر تعامل بیشتر میان روسای قوه قضاییه و مقننه تاکید کرد و گفت: روحانی به دنبال فرافکنی در مورد دستگاه قضاییه بوده و این دستگاه به دنبال دفاع از خود است در حالی که جامعه از این مباحث آزرده خاطر می‌شود و نباید سر سفره مردم مشکلات خود را مطرح کنند و اکنون بهتر است روسای قوه‌های مقننه و مجریه مشکلات را حل کنند و در کنار یکدیگر برای رفع مشکل فساد گام بردارند.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت در مورد فیش‌های حقوقی هیچ برخورد جدی نداشته است، اضافه کرد: معاون رئیس جمهور به صورت جدی این افراد را ذخایر انقلاب می‌داند چراکه امثال این افراد به جز خود فرد دیگری را نمی‌بیند.

وی بر کارآمدی دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: فعال‌سازی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع کند.
عکاس: جواد کرمی
ارسال نظرات
پر بیننده ها