مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:
هدف در ترویج «تکثرگرا» بهره گیری از تمام پتانسیل های موجود و استفاده از توانمندی و ظرفیت های سه بخش تحقیقات، ترویج و اجرا به صورت همزمان و نهایتا ارتقای بهره وری بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۴۲۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ارتقای سطح آگاهی تولید کنندگان حوزه های مختلف در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر تمامی اقدامات ترویجی در بخش کشاورزی استان زنجان با محوریت ارتقای بهره وری انجام می گیرد.

سهیل نصرتی تصریح کرد: براساس پیشنهاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به منظور افزایش ضریب پوشش فعالیت های ترویجی و توسعه دانش فنی و یافته های تحقیقاتی در واحدهای تولیدی کشاورزی آیین نامه ترویج کشاورزی و منابع طبیعی مصوب چهارم خرداد ماه سال 94 با عنوان طرح «نظام نوین ترویج کشاورزی» برای اجرا به چهار استان پایلوت در سطح کشور ابلاغ شد به طوری که این چهار استان در 28 بهمن ماه 94 به 11 استان ارتقا پیدا کرد که استان زنجان نیز به واسطه اینکه فعالیت های ترویجی انجام گرفته در قالب سایت های جامع الگویی همسو با طرح فوق بوده است جزو استان های پایلوت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی هم اکنون برای اجرا به تمام استان ها ابلاغ شده است، عنوان کرد: در این راستا 10 هزار نفر کارشناس ناظر در سطح کشور جذب شده است.

نصرتی «ارتقای بهره‌وری» در حوزه های مختلف کشاورزی را هدف اصلی اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی عنوان کرد و گفت: جامعیت و انسجام در سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و تکثر در اجرا با رویکرد ترویج تکثرگرا از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: هدف در ترویج «تکثرگرا» بهره گیری از تمام پتانسیل های موجود و استفاده از توانمندی و ظرفیت های سه بخش تحقیقات، ترویج و اجرا به صورت همزمان و نهایتا ارتقای بهره وری بوده است.

وی استقرار مدیریت دانش در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را از دیگر اصول مطرح شده در طرح نظام نوین ترویج کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیستم های ترویجی متعددی در دنیا مشاهده می شود که همگی آن ها در این طرح مطالعه شده تا با توجه به شرایط کشور گام موثری در بهبود وضعیت پوشش و هدفمند کردن خدمات و فعالیت های ترویجی برداشته شود.

نصرتی در پایان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح «نظام نوین ترویج کشاورزی» و به منظور هماهنگی فعالیت های ترویجی اقدام به تشکیل شورای ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و پهنه بندی به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان شده و به همین منظور اراضی کشاورزی استان به 131 پهنه تقسیم بندی شده است.

ارسال نظرات