جامعه‌شناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

بازاریابی آنلاین مواد مخدر و افیون در فضای مجازی

طهماسبی گفت: امروزه در فضای مجازی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر با استفاده از اینترنت اقدام به بازریابی انلاین مواد مخدر و افیون می نمایند.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۸۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

دکتر احمد طهماسبی جامعه‌شناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فروش اینترنتی مواد مخدر در فضای مجازی و همچنین جاذبه های که این فضا برای ترغیب جوانان به اعتیاد دارد گفت: امروزه در فضای مجازی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر با استفاده از اینترنت اقدام به بازریابی انلاین مواد مخدر و افیون می نمایند.

این کار شناس فضای مجازی با بیان اینکه محتواهايي که در برخي از شبکه هاي اجتماعي وجوددارد مي تواند به برخي از آسيب هاي اجتماعي دامن بزند خاطر نشان کرد: خريد و فروش مواد مخدر و روانگردان ازطريق برخي سايت هاي غيراخلاقي می تواند به رفتارهاي اعتيادآوردامن بزند.

وی با اشاره فضای مجازی خطرناک تر است چون به دليل ماهيتشان جاذبه زيادي براي جوانان و خصوصا نوجوانان دارند، یاد اور شد: جوانان نبايد باور کنند که هرموردي در اين فضاها وجود دارد، صحيح و موثق است، کنجکاوي را مي توان دومين عامل مصرف مواد درجوانان عنوان کرد ،

طهماسبی در پایان با اشاره به اینکه خانواد ه ها با منع کردن نمي توانند ازاستفاده جوانان از شبکه هاي مجازي جلوگيري کنند بلکه با اين کار آنان حريص تر مي شوند، افزود: خانواده ها مي توانند با درک هوشمندانه ويژگ ي هاي جوانان به آنها اجازه دهند در چارچوب قواعد خانواده از فضاهاي مجازي استفاده کنند. فاصله والدين با فرزندان بايد هميشه وجود داشته باشد، فرزندان در خانواده بايد حد و مرزي داشته والدين نيز بايد براي انواع رفتارهاي آنان قواعد و ضوابطي داشته باشند.

ارسال نظرات