بر اساس طرح جامع مدیریت پسماندکهگیلویه و بویراحمد، دفن بهداشتی زباله ها مهمترین اولویت کار این مدیریت تعیین شده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۶۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
معاون عمرانی استاندار مدیریت پسماندهای مختلف در استان را مهم خواند و گفت: بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند، دفن بهداشتی زباله ها مهمترین اولویت کار این مدیریت است که در جلسات متعدد تحقق این مهم صورت می گیرد.
نیک اقبالی بی خطر سازی زباله های عفونی مراکز درمانی استان را از دیگر برنامه های این کارگروه عنوان کرد و افزود: در این زمینه در دو شهرستان بویراحمد و گچساران اقداماتی صورت گرفته که با شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی زباله های عفونی از مراکز درمانی جمع آوری می شوند و پس از بی خطر سازی در محل دفن زباله های عادی دفن خواهند شد.
وی همچنین به واگذاریحدود17 هکتار از اراضی منابع طبیعی به جایگاه دفن زباله دو پشته دشتروم بویراحمد اشاره کرد و گفت: این زمین برای دفن زباله های شهرستان بویراحمد به شهرداری یاسوج واگذار شده که شهرداری برای دفن بهداشتی و محصور کردن این محوطه تا قبل از آغاز فصل گرما اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیر کل محیط زیست استان هم در این جلسه رعایت نکات زیست محیطی در دفن پسماندها را ضروری دانست و گفت: یکی از مشکلات پسماند در استان دفن بهداشتی پسماندهای عادی ، ویژه و کشاورزی است که در تلاشیم مشکلات مربوط را برطرف کنیم .
در این جلسه طرح جامع مدیریت پسماند گچساران، باشت و نحوه دفن زباله در شهرستان های مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات