نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت کنسرت رشت
برگزار کننده کنسرت ناصر مسعودی گفت: ماددر فعالیتی ترکیبی با اجرای کنسرت ناصر مسعودی استعداد های جوان تحصیل کرده را معرفی خواهیم کرد
کد خبر: ۸۸۰۲۲۵۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، علی احمدی فر ظهر امروز در نشست خبری رسانه ها به مناسبت کنسرت رشت در مجتمع خاتم الانبیا رشت اظهار کرد: انجمن موسیقی به کارهای هنری می پردازد که معمولا بخش خصوصی به سمت آن نمی رود.

رئیس انجمن موسیقی گیلان افزود: برای اشاعه کار هنری و افزایش مخاطب انجمن موسیقی به کارهای زیربنایی، تحقیقاتی، پژوهشی، کنسرت های هنری، برگزاری جشنواره های مختلف،  سخنرانی ها،  تولید آثار آهنگسازان و پدید آورندگان، آلبوم های موسیقی محلی و نواحی و آهنگسازان هنرمند با پشتوانه های هنر های علمی باید بپردازد.

وی با اشاره به بحث هویت هنری گفت: در هر منطقه ای هویت های هنری وابسته به پیشکسوتان  و اسطوره های هنری هستند افزود: ناصر مسعودی به ما هویت می دهد و فکر می کنم یکی از وظایف انجمن موسیقی باز آشنایی و باز نمودن هنر مندان قدیمی و اسطوره های موسیقی که در این میان انجمن استعداد یابی می کند و هنرمند های جوان تر هم به جامعه معرفی می کند.

احمدی فر با بیان اینکه ما در فعالیتی ترکیبی با اجرای کنسرت استاد مسعودی استعداد های تحصیل کرده هم معرفی می شوند گفت:  بحث تهاجم فرهنگی را نمی شود کتمان کرد و بسیاری از جوانان استادان ما را نمی شناسند و یکی از دلایلی که شکافی بین تحصیل کرده های موسیقی در حال حاضر با سایر جوانان وجود دارد عدم آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه استعداد های بسیاری در حال حاضر در حال تحصیل هستند گفت: در چند روز آینده اولین تولید آلبوم موسیقی انجمن موسیقی از سه تار نوازی جوان  گیلانی رونمایی خواهد شد و برگزاری کنسرت ناصر مسعودی در تاریخ موسیقی ایران ثبت خواهد شد.

زیاری با اشاره به اینکه آغاز برنامه گزاری کنسرت صرفا  علاقه شدید به اجرای علیزاده و شجریان بوده است گفت: در سال های پس از ان در گیلان و سراسر کشور انجام شد که کنسرت استاد مسعودی به همت دوستان قدیمی و لطف دوستان برگزار شد.

این عضو انجمن موسیقی گیلان با بیان اینکه هیچ حمایتی از بابت برگزاری کنسرت استاد مسعودی از سازمان ها و نهاد ها نداشته ایم افزود:  در زمینه تبلیغات و ارائه سالن و سایر هماهنگی های مورد نیاز به غیر از مدیریت وزارت ارشاد اسلامی از سایر سازمان ها هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است.

محمد انشانی بابیان اینکه حساسیت های این کار بسیار زیاد است گفت: در کارهایی که استاد در طول این سال ها داشته اند برای ما همیشه این خلا بود که در حدی که توان داریم دین خود را کنار استاد مسعودی به مردم ادا کنیم و اجرای کنسرت استاد ادای دینی است که بر گردن داریم.

دیگر عضو انجمن موسیقی گیلان با اشاره به اینکه هدف برآوردن توقعات هنرمند پیشکسوت نسل گذشته است افزود: انتخاب قطعاتی که در کنسرت ارائه می شود عصاره ای از آثاری است که بر ذهن مردم نقش بسته و تنظیم قطعات با ملاحظات فنی که در نوازندگی نیاز است سعی شد به اصل اثر وفادار باشد و با همان تنظیم که در خاطره مردم باقی است انجام شود.

ناصر مسعودی با بیان اینکه انگیزه بنده برای اجرای کنسرت پس از گذشت این سالها درخواست دوستان هم سن و سال واحترام به پیشنهاد جوانان بوده است گفت: پیشنهادی رسمی به منظور اجرا دریافت نکردم بلکه پیشنهاد کاملا دوستانه و تلاش مسئولان صنف موسیقی و دست اندر کاران این کار انجام شده است.

مسعودی با تصریح اینکه آینده موسیقی ما در دست جوانان است افزود: امیدوارم ارتباطی تنگاتنگ میان جوانان و پیشکسوتان ایجاد گردد و از این جهت که ناصر مسعودی در این سن سال بر روی صحنه برنامه اجرا کنم به خود می بالم و هر چه دارم متعلق به این خاک و آب است و خوشحالم که مردم زادگاهم مرا می پذیرند و قبول دارند.

پیشکسوت هنر موسیقی گیلان با اشاره به اینکه نه تنها هم شهری های من بلکه سراسر استان های گیلان به آثار فارسی و گیلکی من علاقمند هستند افزود:  نهایت افتخار است که قومیت های آذری کرد لرد مازندرانی شیرازی و اصفهانی همگی با کارهای بنده آشنا هستند و اگر تاب توان و امکان باشد و قادر باشم هنر خود را ارائه خواهم داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبر نگاران حاضر مبنی برجایگاه موسیقی گیلان در ۵۰ سال آینده گفت: من نمیدانم  فردا هستم یا خیر ولی امیدوارم در حال حاضر استان گیلان نسبت به سایر استان ها فعال نیست و با اشاره به اثری فارسی و گیلکی از خود که اخیرا افزود: آثاری در دست اجرا است که در چند ماه آینده باتوزیع و تکثیر خواهد شد.

مسعودی سوال دیگر خبر نگار مبنی بر   اینکه چرا آموزش و راهبری موسیقی جوانان را بر عهده نمی گیرید گفت: این کارخیلی وقت پیش باید انجام می شد که هیچ سازمان و انجمنی از من تقاضایی داشته است و پیشقدم شدن در این کارها صلاح نیست چون در گیلان موسیقی دانان بسیاری حضور دارند و اکنون نوبت جوانان است.

وی در پرسش دیگر خبر نگار جمع درباره موسیقی نسل جوان گیلان گفت: موسیقی امروز جوانان تکرار است و جهشی ندارد و اگر مسئول بنده هستم نمی دانم ولی فکر می کنم استان گیلان نسبت به سایر استان ها در طول این سال ها پیشرفتی نداشته است و تاکید کرد: نسبت به سایر استان ها رضایت بخش نیست.

استاد مسعودی درباره استقبال مردم در اجراهای سایر کشور ها در پاسخ به دیگر عضو اصحاب رسانه گفت:  اشتیاق هم شهری ها و سایر استان ها باعث شد فاصله ده هزار کیلومتری را تا کانادا برای اجرا طی کردم و در گذشته های دور برنامه های زیادی در آلمان و اروپا داشتم و تا سال۲۰۱۱ فعالیتی نداشتم هنوز هم احتمال دارد اجرا هایی برای هم وطنان دور از وطن داشته باشم.

وی در پاسخ به دیگر عضو رسانه درباره راهکارهای وی برای ماندگاری گویش محلی تصریح کرد:  من به گویش محلی افتخار میکنم و یکی از دلایل من برای گرایش به موسیقی فارسی، حمایت و ذوق هنری دوستان و هنرمندانی گیلانی و ایرانی بود که با شروع برنامه های گیلکی در تهران عرضه کردم و جوانان باید اصالت زادگاه خود را هیچوقت فراموش نکنند و امیدوارم  هنرمندان ما  گرایش به کارهای گیلکی را دنبال کنند و موسیقی ایرانی با کلام معرفی می شود.

ارسال نظرات