مصاحبه با الهام اشرفی در حاشیه برگزاری نمایشگاه "رهایی درون":

کاش همه مسئولان پذیرای هنرمندان باشند

الهام اشرفی متولد سال ۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. او هنرمندی است که این روزها نمایشگاهی از آثار بی نظیر او با عنوان "رهایی درون" را در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای گلستان به نمایش درآورده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۱۳۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، الهام اشرفی متولد سال ۶۶ دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. او هنرمندی است که این روزها نمایشگاهی از آثار بی نظیر او با عنوان "رهایی درون" را در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای گلستان به نمایش درآورده است. تفاوت و ویژگی خاص آثار اشرفی در این است که او هنر خوشنویسی را با هنر گرافیک و کاشی کاری تلفیق کرده است.
اشرفی با بیان اینکه هر سه هنر جزو علاقمندی های او بوده است، گفت: هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتید و بزرگان این هنر مانند استاد بهزاد بزرگی، علی اسفندیاری و محمد سبزه کار آموزش دیدم و علاقه شخصی ام به هنر گرافیک باعث شده بود سال ها پیگیر دوره های آموزشی این هنر باشم.
 
 

وی با بیان اینکه تصور می کردم که تلفیق دو هنر سنتی و یک هنر جدید آثاری به این زیبایی را ایجاد کند، افزود: در نگاه اول معمولا هنرمندان معتقد هستند اگر هم قرار است هنر خوشنویسی با هنر کاشی کاری تلفیق شود باید خوشنویسی آن سنتی و شکسته باشد تا نتیجه همان هنر کاشی کاری های قدیمی شود اما این تجربه نشان داد که به کار بردن هنر گرافیک و استفاده از هنر خوشنویسی به شکل نوین می تواند زیبایی ایجاد کند که نسل جوان بیشتر طالب دیدن آن باشد.
اشرفی با اشاره به اینکه هنرمندان عرصه خوشنویسی نسبت به بکارگیری سنتی هنرشان بسیار حساسیت دارند و نگران هستند که مبادا این هنر از چارچوب و مسیر اصلی خود خارج شود، اظهار داشت: با این تصور من نگران بودم که مبادا هنرمندان خوشنویسی از نمایشگاه من استقبال نکنند یا انتقاد داشته باشند اما خوشبختانه در روز افتتاحیه حضور بزرگان خوشنویسی کاملا نسبت به ادامه این مسیر امیدوارم کرد.
وی  با تأکید بر اینکه حفظ و ادامه این هنر تلفیقی کار ساده ای نیست، عنوان کرد: بهرحال تولید آثار کاشی کاری نیاز به مواد اولیه خاص، شرایط پخت متفاوت و حتی شرایط نگهداری خاصی دارد که متأسفانه در همه جای کشور این شرایط موجود نیست مثلا من خودم برای پخت چند مرحله این آثار مجبورم با شرایط سخت نمونه ها را به کوره خت ببرم بعد هم در شرایط نگهداری و مراقبت شدید به محل اولیه برگردانم.
این بانوی هنرمند با اشاره به اینکه حتی درمراکز فرهنگی خاص و بزرگ هم شرایط تولید آثار او وجود ندارد، ادامه داد: مثلا من ترجیح می دادم با همکای که از سوی مدیریت فرهنگسرای گلستان برای برپایی نمایشگاه های خاص هنری صورت می گیرد، فضای  تخصصی هم برای برگزاری کارگاه زنده یا تولید آثار این هنر تلفیقی وجود داشته باشد.
 
 
 

اشرفی با بیان اینکه خوشبختانه نسل جوان نسبت به هنرهای تلفیقی توجه بسیار خوبی نشان می دهند، تصریح کرد: جوان ها دوست دارند جایی به تماشای هنر بروند که در مسیر روزمره شان باشد و این روزها مراکز فرهنگی بویژه فرهنگسراها به پاتوقی برای آنها تبدیل شده است چه بهتر است که اگر برنامه فرهنگی در حوزه هنرهای تجسمی داریم در این مراکز برگزار کنیم.
وی با تأکید براینکه البته در همه مراکز فرهنگی همکاری و استقبال خوبی از نمایشگاه های هنری نمی شود، یادآور شد: کاش در کنار فرهنگسراهایی مثل فرهنسگرای گلستان که این روزها در بین ما هنرمندان به هنرپسندی شهره هستند سایر مسئولان هم از حضور ما و آثارمان استقبال می کردند.
گفتنی است مجموعه آثار الهام اشرفی با عنوان "رهایی درون" جمعه 10 دی ماه با حضور بزرگان و اساتید این هنر مانند استاد عین الدین صادق زاده و استاد پاشایی افتتاح شده است و از علاقمندان به تماشای این نمایشگاه تخصصی دعوت می شود تا 16 دی ماه از ساعت 9 تا 18  به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار