رئيس كمسيون عمران شوراي اسلامي شهر تبريز:

مهندسان از مصالح توليدي داخلی استفاده كنند

رئيس كمسيون عمران شوراي اسلامي شهر تبريز در سمينار بتن ريزي در هواي سرد، ازمهندسان خواست با استفاده از مصالح توليدي كارخانه ها و كارگاه هاي داخل آذربایجان شرقی، از توليد و اشتغال استان حمايت كنند.
کد خبر: ۸۸۰۲۰۹۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ايرج شهين باهر خاطرنشان کرد: باتوجه به اينكه بيش از٧٠ درصد مصالح عمومي مصرفي در ساخت وسازها در داخل استان توليد شده و داراي استاندارد و تاييديه از مركز تحقيقات مسكن هستند، انصاف نيست ازهزاران كيلومتر دورتر مصالح خريداري شده و موجب ركود توليد و بيكاري جوانان شهر و استان شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به سردسيري بودن منطقه آذربايجان و كوتاه بودن فصل كاري در استان، به ضرورت تدبير و تدوين و آموزش تمهيدات لازم براي بتن ريزي در هواي سرد برابر آئين نامه بتن ايران و مبحث نهم براي مهندسان استان تاکید کرد.

وی از سازمان نظام مهندسي استان خواست: روش هاي فني و علمي اين موضوع را در ساخت و سازها ترويج داده و از تعطيلي كارگاه هاي ساختماني در فصل سرما جلوگيري كند.

شهين باهر، كوتاه بودن فصل كاري را از عوامل عدم جذب به موقع اعتبارات دولتي و طولاني شدن مدت اجرا و افزايش هزينه هاي ساخت طرح هاي دولتي و عمومي وخصوصي دانست.

سمينار بتن ريزي در هواي سرد به همت سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربایجان شرقی و كارخانه سيمان صوفيان به صورت مشترك برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها