دادستان کل کشور در نشست صبحانه کاری اتاق ایران گفت: انتقادپذیر باشید و از طریق آسیب شناسی دقیق، اقدام به حل مشکلات موجود کنید. بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد و با جدیت خواسته های خود را پیگیری کند.
کد خبر: ۸۸۰۲۰۰۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» صبح امروز(دوشنبه) در نشست با رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی، در واکنش به اظهارات فعالان اقتصادی که هر کدام به بخشی از فعالیت های دستگاه قضا، نواقص و کمبودهای کنونی آن اشاره کردند، افزود: فراموش نکنیم که بخشی از آنچه به عنوان چالش مطرح شد به دلیل رفتارها و اقدامات فعالان اقتصادی در سطح جامعه بروز کرده است.

 

وی ادامه داد: بقای هر جامعه مرهون این اصل است که منابع و اموالش در اختیار اهل آن قرار گیرد؛ به این معنا که افراد دارای دانش اقتصادی که می توانند مسیر درست را از مسیر نادرست تشخیص بدهند، زمام اقتصاد کشور را برعهده گیرند.

 

** ماموریت جدید معاون اقتصادی دادستانی کل کشور
منتظری در پاسخ به درخواست اعضای اتاق ایران مبنی بر احیای کمیته های حمایت قضائی در استانها و راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاری در دادستانی کل کشور «پیمان نوری» معاون اقتصادی دادستانی کل کشور را به عنوان مامور رسیدگی به این موضوع معرفی کرد.

 

وی تاکید کرد: این مرکز باید در تعامل با اتاق ایران حرکت کند و اشراف کامل به آنچه در استانها رخ می دهد، داشته باشد. 

 

** وجود فساد در کشور بدلیل نوع رفتار ماست
دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات فعالان اقتصادی در خصوص فساد حاکم بر کشور نیز گفت: میزان فساد در ایران بسیار گسترده نیست اما همین میزان از این پدیده شوم در کشور اسلامی مانند ایران قابل پذیرش نبوده و باید برطرف شود.

 

** هرکجا فساد بود، مستند گزارش دهید
وی گفت: در حقیقت وجود بخشی از این چالش به دلیل نوع رفتار خود ماست؛ تا زمانی که فردی نباشد تا به خواسته های خارج از عرف و قانون فرد مقابل تن دهد، فسادی رخ نخواهد داد. با این وجود هر فعال اقتصادی در هر کجا فسادی دید آن را مستند کرده و گزارش دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، رشد اقتصادی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رویکرد اصلی قوه قضائیه برشمرد و تاکید کرد: چنانچه حلقه اقتصاد ایران نازک شده باشد، قوه قضائیه این آمادگی را دارد که طبق چارچوب قانون و وظایف خود، به تقویت این حلقه کمک کند.

ارسال نظرات