خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود مطرح کرد:

جنگ آینده جنگ آب است/گلایه از تغییر مدیران فرهنگی بدون اطلاع ائمه جمعه/ بزرگراه حرم تا حرم طرحی از زمان شاه/در داستان تصادف قطار در حق شاهرود جفا شد/چه کسی از تمرکز گرایی سود می برد؟

حجت الاسلام و المسلمین امینی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه شاهرود گفت: اینهمه آقایان اصرار بر تمرکز زدایی دارند و شعار می دهند چرا بعضی افراد بر تمرکز گرایی تاکید دارند این به منفعت کیست؟ با مدیریت و عدالت و امنیت و فضای آرام همه چیز درست می شود و این اتفاقاتی که در موضوع تصادق قطار افتاد جفا بود و رسانه ها باید محکم تر وارد می شدند.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۹۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود در دفتر امام جمعه برگزار شد، با بیان اینکه مردم به روشنگری نیاز دارند اظهار کرد: مسائل سیاسی و اقتصادی مهم است اما سیاست بنده این است که در کل موضوعات شهر دلواپسی مردم را درک می کنیم اما نمی توانیم از تریبون نمازجمعه بیان کرد چون برخی خیرخواه هستند و برخی بدخواهان که دوست دارند امام جمعه ابزار آنها شود و ما نمی گذاریم.

وی افزود: هر کجا منافع مردم را حس کنیم به خطر افتاده در صحنه حاضریم خواه در جلسات با مسئولین باشد یا از تریبون نمازجمعه ما حرف خودمان را با ادب و احترام می زنیم و با ادب و احترام و قانون حرف ما بیشتر پیش می رود و ما از منافع شهرستان و مردم نمی گذریم.

امینی با اشاره به تغییر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بیان کرد: از ناحیه مرکز استان با ما مشورت نشد که به استاندار هم گلایه کردم که امام جمعه شهر حق دارد مطلع باشد و حداقل در جابه جایی ادارات فرهنگی باید امام جمعه در جریان قرار گیرد هر چند ما نظری هم دهیم به حرف ما گوش نمی دهند اما توقع ما این است که با ما هم نظر خواهی کنند همانطور که در جلسه تودیع و معارفه گفتم ما دخالت در اجرا نداریم اما در نظارت دخالت می کنیم و نظارت داریم.

وی تاکید کرد: توقع داریم ادارات کل فرهنگی در جابه جایی ها با ما هماهنگ کنند و امام جمعه به عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی شهرستان بدانند که اگر انجام ندهند خودشان و مردم ضرر می کنند و ما به دنبال بازی های سیاسی نیستیم و از حق مردم نمی گذریم.

امینی با اشاره به طرح حرم تا حرم که گفته می شود از 35 کیلومتری شاهرود می گذرد گفت: با مدیرکل راه استان صحبت کردیم و مهندس میرشفیعی مدیرکل آزادراه های کشور در وزارتخانه نیز آمد و قطعی گفت این نیست که بزرگراه از 35 کیلومتری بگذرد و این نقشه ها که هست برای زمان شاه است که طرحی بوده ولی امروز بخواهد اجرایی شود اصلاً در برنامه نیست و فاز صفر آن نیز آغاز نشده چون هزینه زیادی دارد و دولت روی این موضوع سرمایه گذاری نمی کند و همین اتوبان هایی که هست را در دست کار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه دلواپسی مردم باید لطیف منتقل شود بیان کرد: هر کس در موضع خودش باید در این زمینه از خود موضعی نشان دهد اما نباید به افراد بی حرمتی شود و شخصیت افراد حفظ شود و نحوه مطالبات از طرف مسئولین متفاوت است با توجه به جایگاهی که دارند و ابزار مطالبه فرق می کند.

وی با بیان اینکه در داستان تصادف راه آهن به ما جفا کردند عنوان کرد: تصاوف قطار چه ربطی به انتقال اداره کل و جابه جایی آن دارد مثل اینکه در یزد تصادف قطار رخ دهد آن وقت اداره کل را به این دلیل مثلاً به اصفهان انتقال دهند با سقوط هواپیما در فرودگاه تهران بعد فرودگاه به تبریز مثلاً انتقال پیدا کند.

امینی ادامه داد: اینهمه آقایان اصرار بر تمرکز زدایی دارند و شعار می دهند چرا بعضی افراد بر تمرکز گرایی تاکید دارند این به منفعت کیست؟ با مدیریت و عدالت و امنیت و فضای آرام همه چیز درست می شود و این اتفاقاتی که در موضوع تصادق قطار افتاد جفا بود و رسانه ها باید محکم تر وارد می شدند.

وی با بیان اینکه اگر ما موضوعی را منتشر نکنیم دشمنان منتشر می کنند گفت: حضور به هنگام در حوادث وظیفه رسانه است و رسانه باید بهنگام حاضر باشد و بهنگام حساسیت ایجاد کند و بهنگام حساسیت ها را کم کند تا منافع ملی و مردم به خطر نیفتد و باید بعضی مواقع اصحاب رسانه حساسیت ها را کم کنند.

امینی با بیان اینکه جنگ آینده ما جنگ آب است و به این مسئله هم توجهی می شود افزود: ما امروز داریم جنگ آب را می بینیم دوستان در علی آباد علیه مسئولین ما شکایت می کنند و این اتفاقات نشان از جنگ آب دارد و اهمیت این موضوع در آینده که باید دقت کنیم.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ما باید تولید سرمایه کنیم نه اینکه از داشته ها استفاده کنیم بیان کرد: استفاده از آب قطری و سد کالپوش خوب است اما ما چه کرده ایم تا این سرمایه را افزایش دهیم نه اینکه به قدر دهیم و بی رویه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت دو موضوع در امر آب افزود: تولید سرمایه آب و مصرف بهینه آن دو راهکار برای حفظ این سرمایه ارزشمند و حیاتی است، طبق اعلام آماری که می گویند 25 درصد آب در شهر و روستا هدر می رود، بیایید شبکه را اصلاح کنید چرا اصلاح نمی کنید و نقض غرض می کنید.

امینی با بیان اینکه جنگ آب را باید جدی بگیریم و مراقب باشیم عنوان کرد: امنیت پایدار در منطقه در کنار همه مطالبات باید آب و فاضلاب را جدی بگیریم اگر فاضلاب درست شود از 750 لیتر آبی که استفاده می شود 450 لیتر دوباره استحصاء شده و این جلوی جنگ آب را می گیرد باید در این زمینه بیشتر حساس باشیم و کار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها