تعهدات مالی پروژه سیدالشهداء در آخرین قرارداد پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۳۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه همه هزینه‌ها و قدرالسهم طرفین در هزینه کرد این پل مشخص است، گفت: در ماه‌های اخیر پیگیریهای زیادی در خصوص پل سیدالشهداء صورت گرفته است. هم اکنون مراحل اجرایی نصب تیرها بر روی عرشه در حال انجام است. قول اتمام پروژه طی دو ماه آتی داده شده هرچند زمان تعهد شده تا پایان سال است.

حبیب یگانه به تفاهم نامه منعقد شده در زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه مابین اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری زنجان اشاره کرد و افزود: مطابق این تفاهم نامه طرفین برای هزینه کرد تمام شده این پروژه به صورت یک سوم تعهد مالی کردند.

وی اعتبار پیش بینی شده پل در زمان آغاز را ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به دلایل مختلف همچون تورم، مشکلات اجرایی همچون دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین و مسائل دیگر این پروژه امروز با قیمت بیشتری به اتمام می‌رسد.

یگانه با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه با فهرست بهای همان سال تنظیم شده است، افزود: در پروژه‌های عمرانی به دلیل نوسانات اعتباری ضریب تعدیل در نظر گرفته می‌شود که برای این پروژه نیز این موضوع پیش بینی شده است این ضریب مطابق شرایط عمومی پیمان و مطابق قانون تا ۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

یگانه تاکید کرد: شرایط تحمیل شده به پروژه موجب شد تا ابعاد و مقیاس پل نیز تغییراتی داشته باشد که این موضوع نیز موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شود. شرایط تملکات ابتدایی در پروژه نیز موجب شد تا این پروژه با تاخیر بیشتری مواجه شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه با حضور مجدد در شهرداری تسریع در عملیات اجرایی پل را در دستور کار قرار داده‌ام، افزود: مطابق آخرین قرارداد با پیمکانکار که به میزان 7 میلیارد تومان بوده عملیات اجرایی را تسریع بخشیدیم و در خصوص تعهدات مالی نیز یک روز تاخیر نداشته‌ایم.

یگانه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری در سال جاری با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده برای تکمیل این پل همه تلاش و اهتمام خود را به کار گرفتیم و تعهدات لازم برای این پروژه را عملیاتی کرده ایم.

شهردار زنجان با بیان اینکه 2 میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استان موافقت نامه مبادله شده است، افزود: با تخصیص اعتبارات این موافقت نامه و تعهدات اداره کل راه و شهرسازی اعتبارات جدید به پروژه اختصاص خواهد یافت.

یگانه به پرداختی سهم اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و اظهار داشت: اداره کل راه وشهرسازی تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در غالب تهاتر زمین اقدام کرده و اخیرا نیز موافقت لازم برای پرداخت یک میلیارد و و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت اخذ شده است.

ارسال نظرات