هم‌زمان با آغاز رویداد مشهد 2017، شهردار مشهد در پیامی به شهرداران کشورهای اسلامی بر شکل‌گیری تمدن انسان‌ساز اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۵۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، متن پیام شهردار مشهد مقدس که هم‌زمان با معرفی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در اولین روز از سال نو میلادی منتشر شد، به شرح زیر است:

«السلام علیک یا شمس‌الشموس و یا انیس‌النفوس

مفتخریم در شهری که به کانون زیارت برای محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده و در پهنه سرزمینی ایران پهناور از بلندی‌های هندوکش تا سواحل مدیترانه رایت قرائت و صیانت از مصحف مجید و قرآن کریم را بر دست داشته و مزین به مضجع شریف عالم آل محمد، امام رئوف حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است، تنفس می‌کنیم؛ سلطان سریر ارتضایی که رزق سرزمین پارس در ید رضای اوست.

درنگی است که فرصتی پدید آمده است تا این قطعه‌ای از بهشت، اثرات خود را در شکل‌گیری تمدن انسان‌ساز اسلامی در معرض عموم امت رسول‌الله و نیز سایر امت‌هایی که حیران معرفت ازلی و ابدی شده‌اند، قرار دهند. در این وانفسای هجمه کفر و تکفیر که تنها حبل الهی برمدار قرآن و عترت شکل‌پذیر است، محبت اهل‌بیت رسول خاتم، گم‌گشته امت‌های آزادی‌خواه و حق‌جوست.

برماست تا به بهانه عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» مشهدالرضا (ع) در سال ٢٠١٧ میلادی ادای دین خود را نسبت به برکات و اثرات بی‌بدیل امام رئوف در زندگی بشری ادا کنیم و وظیفه تاریخی‌مان را در قبال امت رسول‌الله در تسهیل در معرفتشان نسبت به امام رضا (ع) انجام دهیم.

باشد تا مرضی حضرت حق قرار گیرد.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها