راه‌اندازی پرواز زنجان به کیش و زنجان به ترکیه نیز دو برنامه دیگر این ناوگان در استان محسوب می‌شود که از تعطیلات عید امسال به انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۸۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل فرودگاه بین المللی استان زنجان در نشست با اصحاب رسانه گفت: در عصر حاضر صنعت هواپیمایی یکی از مهم‌ترین صنایع محسوب می‌شود چراکه نقش بسیار مهمی را در رونق اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند، در دنیا بخش اعظم ترددها به‌صورت هوایی انجام می‌گیرد که می‌توان به ترددهای تجاری، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دانشگاهی اشاره کرد، که در صورت فعال بودن این بخش شاهد رونق اقتصادی در بخش پرواز خواهیم بود.

محمد قاسمی با اشاره به این که زمانی رونق در صنعت پروازی استان محقق می‌شود که استان خود شاهد رونق اقتصادی باشد افزود: طی سه سال گذشته پروازهای انجام گرفته از فرودگاه استان زنجان به دو بخش پروازهای داخلی و خارجی تقسیم می‌شد که پروازهای داخلی مربوط پرواز به مشهد مقدس می‌شود که امیدواریم شاهد رونق و استقبال مردم استان از این پرواز باشیم.

وی با اعلام اینکه در بخش پرواز داخلی به مشهد مقدس متاسفانه با رشد منفی مواجه بودیم ؛تصریح کرد: این امر مربوط به عدم رضایت‌مندی از شرکت ماهان بود که به یکباره با افزایش نرخ بلیت، با کاهش استقبال مردم استان مواجه شدیم که طبق پیگیری‌های صورت گرفت شرکت هواپیمایی دیگری جایگزین شرکت ماهان شد.

مدیر کل فرودگاه زنجان بیان کرد: با اینکه صنعت هوایی ما ظالمانه مورد تحریم قرار گرفت اما هواپیماهای ما به روز بوده و استاندارد کامل را دارند.

قاسمی به تعداد پروازهای صورت گرفته داخلی به مشهد مقدس طی سه سال گذشته اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در پرواز داخلی به مشهد مقدس از فرودگاه استان زنجان در سال ۹۲ تعداد پروازهای انجام شده ۱۹۳ پرواز با ۲۱ هزار و۵۰۹ مسافر، در سال ۹۳ شاهد افزایش پرواز به مشهد بودیم با ۲۳۵ پرواز با ۱۸ هزار و ۲۶۶ مسافر، که دلیل این افزایش استفاده از هواپیماهای با تعداد سرنشینان کمتر بود و در سال ۹۴ تعداد پروازهای انجام شده ۱۹۲ پرواز با ۱۲هزار و ۴۸۲ مسافر صورت گرفت و طی ۹ ماهه امسال نیز ۱۳۰ پرواز با هشت هزار و ۳۸۳ مسافر در این بخش صورت گرفته است.

مدیر کل فرودگاه بین المللی استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تحریم‌های ظالمانه که در این صنعت نیز محسوس است کشور از هواپیماهای مناسب و با استاندارد کامل برای پرواز برخوردار است که طی رایزنی‌های صورت گرفته برای خرید هواپیماهای جدید، شاهد ورود هواپیماهای نو به ناوگان هوایی کشورمان طی سال جدید خواهیم بود.

وی در ادامه به پروازهای خارجی از استان اشاره کرد و گفت: پروازهای خارجی از استان در سفر حج عمره و تمتع انجام می‌گرفت که تا اوایل سال گذشته پرواز حج عمره از فرودگاه استان در حال انجام بود و وضعیت استان نسبت به سایر استان‌های هم‌سطح خود خوب بود ولی متاسفانه با اقدمات نا مطلوب دولت عربستان در قبال کشورمان در حال حاضر هیچ پرواز حج عمره یا تمتعی در کشور صورت نگرفته است.

مدیر کل فرودگاه زنجان با اعلام اینکه سه هزار متر طول باند این فرودگاه بود گفت: ۳۰۰متر با اعتباری بالغ بر بیش از ۳ ونیم میلیارد تومان احداث شده که تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

محمد قاسمی با ابراز این خبر اظهار داشت: در بحث زیرساختی نیز اعتبارات خوبی برای فرودگاه‌ زنجان در نظر گرفته شد که ۶۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵سال گذشته در این فرودگاه هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه زنجان به آمار پروازهای حج عمره طی سه سال گذشته از استان اشاره کرد و گفت: در حج عمره سال ۹۱ از استان زنجان ۲۸ پرواز با تعداد ۶ هزار و ۲۵۹ مسافر، در سال ۹۲ تعداد ۴۷ پرواز با تعداد ۱۰ هزار و ۷۲۰ مسافر، در سال۹۳ شاهد ۵۹ پرواز با تعداد ۱۳ هزار و ۷۸۵ مسافر بودیم.

قاسمی از مهم‌ترین برنامه ‌ در آینده پروازی استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی پرواز از استان به عتبات عالیات است؛ چراکه در ۲۱ استان در کشور این پرواز دایر است و شایسته است که استان زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی است از این امکان برخوردار باشد، راه‌اندازی پرواز زنجان به کیش و زنجان به ترکیه نیز دو برنامه دیگر این ناوگان در استان محسوب می‌شود که از تعطیلات عید امسال به انجام می رسد.

ارسال نظرات