در بنرهایی که در سطح شهر برای تبلیغ کنسرت اخیر نصب شده، عنوان دقیق مکان اجرا سانسور شده به طوری که فقط از عنوان "قلاویزان" و بدون نام شهدا استفاده شده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۹۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،: موضوع از آنجا شروع شد که بنرهایی با تبلیغات وسیع در سطح شهر ایلام با مضمون اجرای کنسرت موسیقی پاپ توسط بنیامین بهادری، اطلاع رسانی شده بود.

چیزی که از سوی دست اندرکاران امر و مرتبط با این موضوع و عوامل برگزاری قابل تأمل بوده، مکان اجرای این برنامه است، مکانی که به نام "شهدای قلاویزان" مزین شده است.

با توجه به اینکه در گذشته نیز کنسرت هایی با همین سبک در ان سالن برگزار شده بود واکنش های متعددی را از طرف خانواده های معظم شهدا به همراه داشته بود که چرا در یک سالن که مزین به نام شهدا است کنسرت برگزار می شود.

اما موضوع به اینجا ختم نشده و در بنری که در سطح شهر برای تبلیغ این کنسرت نصب شده مکان اجرا سانسور شده است به طوری که فقط از عنوان "قلاویزان" و بدون نام شهدا استفاده شده است.

با توجه به حساسیت هایی که در گذشته خانواده های شهدای ایلام نسبت به این موضوع داشتند تنها نام قلاویزان در مکان اجرای این کنسرت اطلاع رسانی شده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که قابل بررسی است مختلط بودن آقا و خانم در روز اجرای مراسم است به طوری که با عنوان نام مقدس شهدا همخوانی ندارد.

می توان برنامه فرهنگی اجرا کرد و خانواده های شهدا را نادیده نگرفت، می شود برای اجرای یک برنامه از ظرفیت مکان کمتری آن هم به اندازه شاید چند صد نفر کمتر استفاده کرد ولی دل فرزندان شهدا رنجانده نشود.

تفکیک خانم و آقا در تمامی اماکن ها و سالن ها و یا حتی در سفرهای استانی مقامات به استان ها در استادیوم ها کاملا قابل اجرا می باشد.

متأسفانه در اجرای یادواره های شهدا و یا برنامه های و مراسمات مذهبی در سطح استان که جزء کارهای فرهنگی محسوب می شود به این اندازه تبلیغات صورت نمی گیرد.
بایستی در اجرای این برنامه ها که حساسیت های خاصی را نیز به دنبال دارد، همه جوانب را دید نه فقط مکان و یک سری مسائل دیگر.

بایستی بیان مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا را به نحو احسن پیاده کنیم.

لازم است از سوی دست اندرکارن و عوامل برگزاری حداقل در برپایی این چنین برنامه هایی در سطح استان به مکان برگزاری و بسیاری از موارد دقت و حساسیت بیشتری نشان دهند.

 

ارسال نظرات