فضلوی عنوان کرد: در واردات مراحل خیلی آسان تر است چراکه برای درخواست یک کالا از طرف ایران، کالاهای ارزان قیمت و چینی سفارش انجام می شود که به اصطلاح بازارشکنی انجام شود.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۹۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، علی فضلوی مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی  درباره آسیب شناسی مناطق آزاد گفت: مسیر و روند واردات برای تجار ما سهل و صادرات سخت گیرانه است. چراکه کشور مقصدی که کالاهای ایران را می خواهد با استاندارد ها و شرایط خاصی سفارش می دهد. اگر ما تولید کننده خود را تشویق و حمایت کنیم و آن ها در رعایت کیفیت استاندارد های کشور های مقصد صادراتی تلاش کنند دیگر شاهد نابسامانی در مناطق آزاد، گمرک و صنعت بسته بندی نخواهیم بود.

فضلوی عنوان کرد: در واردات مراحل خیلی آسان تر است چراکه برای درخواست یک کالا از طرف ایران، کالاهای ارزان قیمت و چینی سفارش انجام می شود که به اصطلاح بازارشکنی انجام می شود و در آخر بر سر تولید کننده داخلی می زنند و شرایط برای مناطق آزاد معکوس می شود.

فضلوی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و چهارصد هزار تن روغن بسته بندی شده وارداتی داریم که برای مصرف کشور است که خود، 1.7 برابر مصرف جهانی است. از این مقدار 90 درصد وارداتی و 10 درصد تولید داخل است. حال اگر بجای روغن خام و بسته بندی شده از دانه روغنی استفاده شود برای ما خیلی بصرفه تر خواهد بود چراکه صنایع احداث شده برای تبدیل دانه روغنی به روغن 2 برابر ظرفیت موجود در کشور است که کارگران آن بیکار هستند. وارد کننده های روغن هم 2 الی 3 نفر بیشتر نیستند که برای سود بیشتر روغن مایع و بسته بندی شده را وارد کشور می کنند.

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در پایان گفت: تا در واردات و صادرات ما شفاف سازی به عمل نیاید هیچ مشکلی حل نمی شود.

ارسال نظرات