آموزش و پرورش مهریز برگزار کرد:

برگزاری المپیاد «هفت سنگ» و «قایم باشک» در پیش دبستانی های مهریز

نخستین المپیاد بازی های بومی و محلی در مراکز پیش دبستانی شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۷۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸

این المپیاد فرهنگی ورزشی با حضور فعال نونهالان شهرستان مهریز در شهر و مناطق روستایی و همراه با برنامه های متنوع و با مشارکت و همراهی اولیاء برگزار شد.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مهریز در مراسم نمادین این المپیاد که در مرکز پیش دبستانی الفبای دانش برگزار شد گفت: بازی های بومی محلی نقش مهمی در ایجاد نشاط و تندرستی جامعه به خصوص در بین کودکان و نوآموزان پیش دبستانی دارد.

سید علیرضا طبایی فرد افزود: احیای بازی های بومی محلی و انتقال آن به نسل آینده از وظایفی است که هر باید در حد توان خود باید به آن بپردازیم ، بنابراین این فعالیت باید همواره تداوم یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بازی های بومی محلی نجات دهنده نسل امروز جامعه که در انواع بازی های ناسالم فضای مجازی و کم تحرک غربی غرق شده اند می باشد و احیای آن در مراکز پیش دبستانی و آشنایی کودکان با این بازیها از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در حوزه پیش دبستانی است.

در ادامه نوآموزان پیش دبستانی شهرستان مهریز به اجرای بازیهای محلی «لاستیک بازی»،«هفت سنگ»،«وسط بازی»،«قایم باشک»،«کلاغ پر» پرداختند و در پایان با اهدای جوایزی از نوآموزان پیش دبستانی تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار