سرمایه گذاری شرکت هلدینگ کشاورزی کمیته امداد

شرکت هلدینگ کشاورزی کمیته امداد کشور باهدف توسعه کشاورزی، باغات و گیاهان دارویی درکهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۸۸۰۱۵۶۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور در یاسوج گفت:باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های آب و گیاهان دارویی شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در این استان موجود است.  غنی زاده با بیان اینکه 60 مجتمع تولیدی در کشور برای عرضه ی محصولات با قیمت های مناسب در حال فعالیت هستند گفت: تاکنون 3هزار میلیارد تومان در زمینه اجرای این طرح ها در کشور سرمایه گذاری شده وامسال هم 500میلیارد تومان دیگرسرمایه گذاری می شود.
وی با اشاره به اینکه این شرکت با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش کمیته امداد در مناطق محروم کشور فعالیت می کند گفت:بزرگترین باغ خرما در ایران شهر با ظرفیت 4 هزار و 500 هکتار از جمله این طرح ها است.
موسی خادمی استاندار نیز بر راه اندازی نمایندگی این شرکت و آغاز هرچه سریعتر فعالیتهای آن در استان تاکید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه محصولات کشاورزی گفت: مجتمع دشت مازه در شهرستان کهگیلویه باظرفیت 5 هزار و 100 تن محصولات گلخانه ای،مجتمع پرواربندی گوشتی با ظرفیت 9 هزار و 900 راس دام سنگین در بهمئی و تولید سالانه بیش از 3هزارو400تن گوشت قرمز، ایجاد اشتغال در منطقه ی آب گندی گچساران در زمینه های اسکان،زراعت و باغبانی،احداث سردخانه و سورتینگ در کاکان و باشت هرکدام با ظرفیت نگهداری5 هزارتن میوه از مهمترین طرح های پیشنهادی جهاد کشاورزی استان برای سرمایه گذاری است.
جعفرگوهرگانی با اشاره به تولید سالانه بیش از 100هزارتن محصول سیب و20هزارتن پرتقال و نارنگی در استان افزود: سالانه به بیش از 2میلیون اصله نهال در استان نیاز است که فقط 50درصد آن تامین می شود.
محبی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکصد میلیارد تومان از مصوبات هیات دولت به استان برای اشتغال افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی اختصاص داده شد گفت:8مجتمع تولیدی درشهرستان های استان احداث می شود.
در پایان این نشست مقرر شد حداکثر تا دو هفته آینده وضعیت رسیدگی به طرح ها و چگونگی انجام آنها مشخص و تا دهه ی فجر امسال حداقل یک طرح اجرایی شود
.
ارسال نظرات