استاندار زنجان:

پرداخت سود تسهیلات به شبکه بانکی از مهمترین مشکلات شرکت ایران ترانسفو به شمار می‌رود

پرداخت ماهانه 18میلیارد تومان سود تسهیلات به شبکه بانکی که سالانه معادل 216 میلیارد تومان می باشد از مهمترین مشکلات شرکت ایران ترانسفو به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۱۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سی و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در دولت تدبير و اميد که در محل شرکت ایران ترانسفو زنجان برگزار شده بود، بر ضرورت حضور فعالانه كارخانه ايران ترانسفو در نمایشگاه‌هاي بين المللي به منظور معرفی ظرفیت‌های تولیدی اين شركت تاکید نمود و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی این شرکت و با رفع موانع موجود، می توان شرکت ایران ترانسفو را به جایگاه اصلی خود در عرصه تولید بازگرداند تا تنها دغدغه آن افزایش کیفیت در تولید محصولات باشد.

اسداله درویش امیری بر ضرورت افزایش تعرفه واردات کالاهای خاص نظیر محصولات تولیدی شرکت ایران‌ترانسفو تاکید نمود و خاطرنشان کرد: این اقدام زمانی میسر می شود که محصولات تولید شده با افزایش کیفیت، قابلیت رقابت با کالاهای مشابه وارداتی خارجی را داشته باشند.

وي ادامه داد: این شرکت هم‌ اکنون با حدود 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌نماید و انتظار می رود با افزایش ظرفیت تولید، راه‌ صادرات محصولات و جذب مشتریان خارجی را نیز در آینده نزدیک طی کند.

استاندار زنجان از مدیریت مجموعه خواست تا ضمن برقراری ارتباطات موثر و مذاکره با سُفَرای کشورهای مقصد صاردارتی نظیر کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و عراق، به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت ایران ترانسفو و بازاریابی جهت صادرات محصولات بپردازند.

درویش‌امیری افزود: پرداخت ماهانه 18میلیارد تومان سود تسهیلات به شبکه بانکی که سالانه معادل 216 میلیارد تومان می باشد از مهمترین مشکلات شرکت ایران ترانسفو به شمار می‌رود که طی تعامل با دستگاه‌های متولی در جهت رفع مشکلات آن، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی حضور دکتر ارسلان فتحی پور در راس مدیریتی شرکت ایران ترانسفو را فرصت مناسبی برای مهندسین، متخصصین، پرسنل و مدیران میانی این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه مدیریت جدید این شرکت با وسعت نظری که در مسائل اقتصادی کلان کشور و ارتباطات خود در این حوزه دارد، بتواند موانع و مشکلات ایران ترانسفو را برطرف نماید، کارنامه درخشانی از فعالیت و مدیریت خود بر جای گذاشته و نقش موثری در حوزه تولید محصولات مربوط به برق و قدرت خواهد داشت.

مدیر عالی استان در ادامه به تجارب مدیریتی بالا و ارتباطات وسیع مدیریت جدید این شرکت در سطح ملی اشاره نمود و تاكيد کرد: اميدواريم دکتر فتحی پور با مناسبات و ارتباطات وسیعی که با وزرا و مدیران ارشد كشور دارد، بتواند با صرف وقت کافی و تدابیر مدیریتی، شرکت ایران ترانسفو را با نیم قرن سابقه فعالیت، به پویایی و نشاط اصلی خود در عرصه تولید بازگرداند تا حتی به اندازه یک سازمان ملی در حوزه تولید موثر باشد.

در بخش دیگری از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات دو واحد تولیدی و صنعتی "شرکت کریستال ایران" و "آرین توتون صنعت" مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم درخصوص مشکلات این واحدها با سازمان‌های تامین اجتماعی و امور مالیاتی اتخاذ شد.

استاندار زنجان در پایان این جلسه به همراهی تعدادی از مدیران استان از بخش های مختلف شرکت "ایران ترانسفو" زنجان بازدید نمود.

گفتنی است شرکت ایران ترانسفو در سال 1345 به عنوان اولین تولیدکننده ترانسفورماتورهای توزیع تحت لیسانس شرکت "زیمنس" آلمان با عنوان "شرکت ایران ترانسفوی ری" در تهران به ثبت رسید. در اسفند 1347 با ظرفیت تولید 500 مگا ولت آمپر فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1354 با افزایش ظرفیت اسمی خود تا 1500 مگا ولت آمپر به شرکت سهامی عام تبدیل شد، در سال 1369 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد، از سال 1366 با انتقال تکنولوژی تولید از شرکت زیمنس، به جمع تولید کنندگان فوق توزیع پیوست و از سال 1370 نیز بعنوان بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور برق قدرت در خاورمیانه به فعالیت خود ادامه می دهد.

لازم به یادآوری است این جلسه از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ششمین جلسه ای است که از زمان حضور مهندس درویش امیری بعنوان استاندار زنجان در 4 ماه اخير با هدف بررسی راهکارهای تسهیل و اتخاذ تصمیمات لازم جهت رفع موانع تولید واحدها در محل شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار