خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین:

اعتدال بهترین راهکار، در همه موضوعات است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین گفت: جامعه‌ای که بیش‌تر از حد معمول و بیشتر از منابع موجود جامعه از منابع استفاده کند کم کم به یک انگل تبدیل می‌شود که کاری جز مصرف‌گرایی ندارد.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۰۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

حجت الاسلام شعبان تقی‌خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: جامعه ایران یک جامعه مصرفی است و وقتی مصرف انرژی خود را با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم بسیار بالا برآورد می‌شود.

وی ضمن اشاره به آیات الهی مطرح کرد: خداوند در آیات بسیاری مومنان را به اعتدال و میانه‌روی دعوت کرده و اسراف کنندگان را برادران شیطان می‌دانند.

این مسئول مصرف‌گرایی را به شدت نکوهش کرده و تبیین کرد: جامعه‌ای که بیش‌تر از حد معمول و بیشتر از منابع موجود جامعه از منابع استفاده کند کم کم به یک انگل تبدیل می‌شود که کاری جز مصرف‌گرایی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین اضافه کرد: افراد جامعه باید تا حدممکن کم‌خرج و پرکار باشند و اسراف کردن از صفات مومنان به دور است و سبب زمین‌خوردن فرد و جامعه می‌شود.

تقی‌خانی ضمن اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: باید همیشه و همه جا اعتدال را رعایت کرد و اگر در کنار دریا باشی و باقی‌مانده لیوان آب را به جای ریختن در دریا، در ساحل بریزی خود نوعی اسراف است.

وی اقامه نماز را تنها معیار مسلمان بودن ندانسته و تشریح کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد به سرافرازی برسد باید اهل کار باشد و مومن هرگز بیکار نبوده و خود را با کارهای علمی، فرهنگی، دینی و غیره مشغول می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: دین اسلام دین عقلانیت است و باید در آن تربیت دینی صورت گیرد که پیامبران، ائمه معصوم(ع)، امام راحل و شهدا از بهترین الگوها در این زمینه هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوینقناعت و به کم راضی بودن را از ویژگی‌های شهدا دانسته و گفت: شهید باکری در قسمتی از سخنان خود گفته‌اند که بعد از شهادت میخواهم جسدم مفقود بماند تا قطعه‌ای از زمین خدا اشغال نکرده باشم.

تقی‌خانی خاطرنشان کرد: کسانی که به خداوند نیز ایمان ندارند باید به خاطر وجدان، انسانیت و فهم و شعور خود از اسراف دوری نمایند و به فکر هدر رفت انرژی باشند.

وی در خاتمه یادآور شد: اسراف کردن از گناهان کبیره‌ای است که به شدت مذمت شده و شهید دستغیب نیز در کتاب گناهان کبیره به طور کامل بدان پرداخته است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار