خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ماندگاری در جشنواره عمار:

"جشنواره عمار" جشنواره‌ای مردمی و مبلغ فرهنگ انقلاب و شهادت است

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه "جشنواره عمار" جشنواره‌ای مردمی و مبلغ فرهنگ انقلاب و شهادت است، گفت: امروز جشنواره عمار با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند و این موضوع را ثابت کرد که می‌توان در عرصه هنر فرهنگ جهاد و شهادت را پیاده کرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۸۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره عمار که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد، اظهار داشت: ارزش و اعتبار، عزت و امنیت و هویت کشورمان مرهون خون پاک و مطهر شهدا است.

وی با بیان اینکه خون شهدای مظلوم انقلاب را صادر کرد، افزود: امروز کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، نیجریه، لبنان، فلسطین و سراسر عالم خون شهدا انقلاب را صادر می‌کنند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه همه افراد جامعه باید بدانند وارث خون شهدا هستند، بیان کرد: مدیران جمهوری اسلامی باید این موضوع را بدانند که مدیریت شهدایی یعنی چه و همچنین هنرمندان بدانند هنر شهدای چگونه است و حوزه علمیه تبلیغ شهدایی را مورد توجه قرار دهد.

ماندگاری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره عمار گفت: در جشنواره‌های مختلف تنها اسم انقلاب مطرح می‌شود و چیزهایی بیرون می‌آید که با فرهنگ شهادت سنخیت ندارد اما جشنواره عمار یک جشنواره مردمی برگرفته از فرهنگ شهادت است.

وی گفت: مردمی که به لطف خدا بهتر و زودتر از دیگران ارزش شهادت را متوجه شدند برای فیلم و هنر و تئاتر شهدایی به میدان آمدند و جشنواره فیلم عمار را راه انداختند و اگر قرار است فیلم و نمایشی به عرصه بیاید باید مبلغ فرهنگ انقلاب وشهادت باشد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: فرهنگ شهدا در عرصه هنر سبب شکل‌گیری جشنواره عمار شده است، اگر نیت‌های خود را خدایی کنیم و انگیزه‌ها و چارچوب برنامه‌های‌مان بر‌اساس تقوا باشد موفق می‌شویم.

ماندگاری با تاکید بر اینکه هنر نباید بستر ابتذال باشد، افزود: بچه‌های عمار نشان دادند که اگر نیت‌ها خدایی باشد نیازی به امکانات آمریکا و اسرائیل نیست بلکه برکات خداوند از آسمان و زمین برکت می‌آید.

وی با بیان اینکه برای پولدار شدن کشور نیازی به مذاکره با آمریکا نیست، عنوان کرد: اگر نیت‌ها الهی و چارچوب برنامه‌ها دینی باشد خدا امکانات می‌ریزد و حلب و موصل آزاد می‌شود، منطق شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت این است که در جنگ جواب داد و اگر در مذاکره با آمریکا از این منطق استفاده می‌شد جواب می‌داد و امروز سربلند بودیم.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: اگر نگاه‌مان به امکانات دشمن باشد دشمن ما را بیچاره و ذلیل می‌کند ولی اگر نگاه مان آسمانی باشد موفق می‌شویم، درجشنواره عمار ثابت شد که می‌توان بدون امکانات ولی با توکل به خدا موفق شد. امروز جشنواره عمار با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند و این موضوع را ثابت کرد که می‌توان در عرصه هنر فرهنگ جهاد و شهادت را پیاده کرد.

وی گفت: جشنواره عمار آمده بگوید در عرصه هنر می‌توان تعاونی تقوا راه انداخت، فرهنگ جهاد و شهادت می‌گوید اگر هرکسی تصمیم بگیرد ارزش‌های دین خدا را یاری کند خداوند وی را یاری می‌کند.
ارسال نظرات