خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

مددکاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های شاهد و ایثارگر موثرند.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۷۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیچ در قزوین، اردشير صفارپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در جلسه مددکاران استان قزوین با محوریت برگزاری کلاس‌های آموزشی، اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان‌سوز ای است که به بنیان خانواده و جامعه آسیب می‌رساند.
وی با بیان اینکه در گذشته مصرف مواد مخدر به صورت سنتی بوده است، افزود  :امروزه این مصرف به صورت صنعتی در شکل‌های مختلف مانند خوردن شکلات آلوده می‌باشد که بازگشت مصرف‌کنندگان آن به زندگی عادی سخت و نیازمند فرآیند طولانی است
صفارپور گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرای برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند مصرف مواد مخدر را در بین قشرهای مختلف جامعه از جمله خانواده‌های شاهد و ایثارگر پیشگیری کند و کاهش دهد.
این مسوول با اشاره به اینکه کار مددکاران در رفع مشکلات به ویژه حوزه‌ی مواد مخدر سخت است و باید با شیوه درست وارد کار شوند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست یابند، ادامه داد: آنها باید کمک کنند تا معتادان به سلامت اولیه جسمی خود بازگردند تا براحتی بتوانند در جامعه زندگی کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مددکاران با کمک کردن به افراد دچار آسیب‌های اجتماعی می‌توانند در ایجاد جامعه سالم و عاری از هر گونه مشکل کمک‌های بسزایی کنند.
این مسئول افزود: مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های شاهد و ایثارگر موثر باشند.
وی گفت: مددکاران باید تلاش کنند با کمترین امکانات، بیشترین تاثیرگذاری را در رفع مشکلات جامعه هدف داشته باشند تا آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر در جامعه پیشگیری شود و کاهش یابد.
صفارپور تبیین کرد: ما در استان قزوین 5 کمیته درمان، حقوقی و قضایی، سمن‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و مقابله با عرضه تشکیل دادیم و در هر کمیته می‌توانیم با توجه به نیاز بنیاد همکاری کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه در پیشگیری و کاهش اعتیاد مسئولان کمک می‌کنند، مطرح کرد: در این راستا باید همه قشرهای مختلف مردم نیز همراهی کنند تا بتوانیم این معضل اجتماعی را در جامعه کمرنگ کنیم.
وی با بیان اینکه یک نفر که به اعتیاد مبتلا باشد، خانواده نیز دچار سختی‌ها و مصیبت‌هایی می‌شود، تصریح کرد: با کار فرهنگی و پیشگیری می‌توانیم این معضل را کاهش بدهیم و آحاد جامعه را نسبت سوء مصرف مواد مخدر واکسینه کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: با همکاری و همفکری مسوولان نظام و دستگاه‌های اجرایی با ما، می‌توان گام‌های تاثیرگذاری در کاهش مصرف مواد مخدر برداشت که این مهم مستلزم همکاری منظم آنها با ماست.
صفارپور با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از جمله دستگاه‌هایی است که فعالانه در حوزه‌ی پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر با ما همکاری می‌کند، در این راستا از زحمات غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل و مسوولان مربوطه بنیاد استان قدردانی کرد.
در این جلسه مددکاران بنیاد استان قزوین سوالات خود را در راستای رفع مشکلات جامعه ایثارگران بیان کرده و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین پاسخ‌های لازم را به آنها ارایه کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار