مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

صدور تعداد 525 جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان

تعداد 525 جواز تاسیس و پروانه بهره برداری با اشتغالزایی 6 هزار و 897 نفر در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان صادر شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۳۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که به فرآوری و عمل آوری مواد نباتی، حیوانی، زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و جنگل و مرتع می پردازد، از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسزایی از ابعاد مختلف در بخش کشاورزی دارد.

بهاره دادلویی افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات، کاهش ضایعات و همین طور کاهش ریسک را عمده فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع روستایی است.

وی نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در کاهش حجم ضایعات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: هم اکنون ضایعات بخش کشاورزی حدود 30 درصد است که ارزش این حجم از ضایعات 3 تا 5 میلیارد دلار برآورد می شود.

دادلویی بیان داشت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو دهه اخیر به صورت یک راهبرد مشخص در امر توسعه و برنامه ریزی روستایی در دستور کار بخش کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از صدور تعداد 409 جواز تاسیس صنایع کشاورزی با ظرفیت تولید یک میلیون و 940 هزار و 328 تن و اشتغالزایی 5 هزار و 162 نفر در این استان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه صنایع کشاورزی همچنین موفق به صدور 116پروانه بهره برداری با ظرفیت تولید 620 هزار و 90 تن و اشتغالزایی یک هزار و 735 نفر در استان شده ایم.

ارسال نظرات