یکی از برکات بسیج رسانه در سطح استان‌ها این بود که قشر مظلوم خبرنگار که دغدغه اصلی آنها مردم و جامعه است از مشکلات خود غافل‌اند که باید به مشکلات آنها توجه شود و رسانه‌های مختلف دور هم جمع شوند و با آسیب‌شناسی اتفاقات، بصیرت‌افزایی و روشنگری برای مردم واقعیات را بیان کنند.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۱۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم گرمابدری در نشست با اعضای بسیج رسانه شهرستان رامسر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حرکت بسیجی همیشه پیروز است، اظهار کرد: در کشورهای دیگر نیز مجموعه‌ای چون بسیج وجود دارد اما به گستردگی بسیج جمهوری اسلامی ایران نیست و ما با ایمان بسیجی که مهم‌ترین هدف و سلاح بسیجی است توانستیم در جنگ پیروز شویم و حتی آزادی حلب نیز به‌همت بسیج مردمی بود.

وی با اشاره به حماسه 9 دی که روز تجدید میثاق با ولایت و آرمان‌های ولایت است، افزود: در فتنه 88 و پروژه‌های دیگر دشمن ناکام و باطل شده است اما عقده بر آنها‌ست که از راه دیگر وارد شوند و ضربه خود را به انقلاب بزنند، پس باید آگاهی خود را افزایش دهیم و همین‌جا به مردم مازندران و گیلان خدا‌قوت می‌گویم که بیداری خود را نسبت به شهرستان‌های دیگر زودتر نشان دادند و ولایت‌پذیری خود را ثابت کردند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری بسیج را باید به‌سمت تخصصی شدن ببریم، سازمان بسیج رسانه در اواخر سال 1391 فعالیت خود را شروع کرد، ادامه داد: نخستین رسالت بسیج رسانه که امیدواریم تحقق یابد، کمک به ایجاد فضای اسلامی بین رسانه‌ها می‌باشد و رسالت بعدی نیز تشکیل رسانه انقلابی است.

گرمابدری با بیان اینکه صداقت باید یکی از اهداف رسانه باشد، تصریح کرد: یکی از برکات بسیج رسانه در سطح استان‌ها این بود که قشر مظلوم خبرنگار که دغدغه اصلی آنها مردم و جامعه است از مشکلات خود غافل‌اند که باید به مشکلات آنها توجه شود و رسانه‌های مختلف دور هم جمع شوند و با آسیب‌شناسی اتفاقات، بصیرت‌افزایی و روشنگری برای مردم واقعیات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای دوگانگی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا سبب شده وظیفه اصلی رسانه رعایت نشود و یا اینکه دشمن گاهی با ادبیات خوب واژه‌هایی به‌کار ‌ببرد که برخلاف ظاهر خوب برای تفرقه‌افکنی است، خاطرنشان کرد: باید با هم همراه باشیم و با حمایت یکدیگر قطعاً شاهد نتایج خوبی نیز خواهیم بود.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور سازماندهی و بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر را با‌ اهمیت دانست و گفت: برگزاری کلاس‌های طرح ولایت رسانه، کلاس‌های خبرنگاری حرفه‌ای برای اصحاب رسانه که عمده جامعه هدف ما هستند از جمله برنامه‌های آینده این سازمان است.

* برگزاری اختتامیه جشنواره ابوذر

گرمابدری از برگزاری جشنواره ابوذر در 22 دی‌ماه سال جاری در تهران خبر داد و افزود: 13 هزار و 500 اثر از کل کشور ارائه شد که موضوعات آن دشمن‌شناسی، بصیرت‌افزایی، امر به معروف و نهی از‌ منکر بود و نفرات برتر در اختتامیه انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه توجه به معیشت و بیمه خبرنگاران در حال پیگیری است، اظهار کرد: از آنجا که کانون بسیج رسانه شهرستان رامسر به‌عنوان کانون‌های برتر در سطح کشور انتخاب شد، سهمیه بازدید از رسانه‌های برتر کشور، اماکن تاریخی، مذهبی، علمی و... در نظر گرفته می‌شود.

گرمابدری با بیان اینکه دغدغه اصلی ما تقویت رده‌های صفی و کانون‌های مقاومت است، تصریح کرد: هدف بسیج رسانه افزایش بصیرت و گفتن حقیقت‌ها به مردم است که یک فرد رسانه‌ای باید نقشه راه انقلاب را داشته باشد و نقشه دشمن را نیز شناسایی کند و پس از شناسایی آسیب‌ها، راه‌کار ارائه دهد.

وی در پایان گفت: با گذشت چهار سال از شروع فعالیت بسیج رسانه و انجام فعالیت‌های متعدد چشم‌انداز خوبی را در آینده می‌بینیم و امیدواریم به‌زودی شاهد پویایی بیشتر در این مجموعه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها