آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: آگاهی مردم از حقایق اجتماعی کشور لازم و ضروری است و البته این آگاهی دادن به مردم نیز وظیفه‌ای است که بر عهده‌ی مسئولان قرار دارد و هر کس در این زمینه کوتاهی کند یا به ارائه‌ی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده بپردازد، در نظام الهی و اسلامی محکوم است و عذری ندارد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۰۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از سایت امام جمعه کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جمع مسئولان و فعالان سوادآموزی البرز با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در این حوزه اظهار داشت: در کنار علم و علم‌آموزی، مقدمات این مسائل یعنی معلم و آموزگار نیز موردتکریم و گرامیداشت دین و روایات معصومین (علیهم‌السلام) هستند و عمل آن‌ها نزد خدای متعال دارای پاداش و اجر بالایی است.

آگاهی مردم از حقایق اجتماعی کشور لازم و ضروری است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی افزود: در بیان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) انسان‌ها از سه گروه خارج نیستند، یا می‌آموزند و یا آموزش می‌دهند و باقی افراد نیز "غثاء” یعنی رها و سرگردان‌اند و درواقع زندگی نمی‌کنند؛ که نشان‌دهنده‌ی اهمیت تعلیم و تعلم در حیات انسانی است؛ آموزگار و طالب علم هر دو در حال عبادت هستند و در مرحله‌ای از بندگی خدایند.

وی با بیان اینکه اسلام ابزار صلابت و اقتدار را دانایی می‌داند، گفت: ما در جهاد هستیم و شرط جهاد، قیام و اقدام یعنی روی پا ایستادن است که چنین روحیه‌ای را در ابتدای انقلاب و در جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام (ره) و کاهش شدید بی‌سوادی جامعه به‌تبع این اقدامات جهادی، مشاهده نمودیم.

امام‌جمعه کرج اظهار عنوان کرد: فعالان سوادآموزی باید توجه داشته باشند که تثبیت علوم آموخته‌شده و ارتقا سطح فکری و عقیدتی و فرهنگی، مهم‌ترین اقدام بعد از سوادآموزی است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی تصریح کرد: سوادآموزی به معنای خاص خود یعنی سواد همراه با بصیرت و عامل خروج مردم از جهالت و گمراهی، از مبانی اصیل دین اسلام است و در زیارت اربعین جزو علل قیام حسین (علیه‌السلام) برشمرده شده است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: باید توجه نمود که سواد با بصیرت قابل‌جمع است؛ ممکن است کسی سواد داشته باشد ولی بصیرت نداشته باشد که پسندیده نیست.

وی اظهار داشت: جهل به مفهوم مقابل عقلانیت و بصیرت، ممکن است در طبقات مختلف جامعه، از باسواد گرفته تا بی‌سواد وجود داشته باشد و باید این جهالت‌ها را شناسایی کرده و درمان نمود تا مقدمات ظلم و طاغوت در جامعه به وجود نیاید.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: آگاهی مردم از حقایق اجتماعی کشور لازم و ضروری است و البته این آگاهی دادن به مردم نیز وظیفه‌ای است که بر عهده‌ی مسئولان قرار دارد و هر کس در این زمینه کوتاهی کند یا به ارائه‌ی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده بپردازد، در نظام الهی و اسلامی محکوم است و عذری ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید فضاها به شکلی فراهم شوند که مردم بدون هیچ‌گونه نگرانی و سختی به‌سوی علم‌آموزی بروند و این مسئله، خواسته‌ی به‌حق رهبر انقلاب نیز هست که هنوز با آرمان و قله‌ی خود فاصله دارد.




ارسال نظرات