خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در شیراز:

مردم در ۹ دی جریان انحرافی آمریکایی ـ اسرائیلی را به زباله‌دان تاریخ فرستادند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: اگر از ۹ دی به یوم‌الله یاد می‌کنیم به این دلیل است که در این روز مردم با بصیرتی بالا در برابر جریان انحرافی و ضد انقلابی فتنه‌گران ایستادند و این جریان آمریکایی - اسرائیلی را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۲۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در تجمع مردمی 9 دی در جوار حرم احمدبن‌موسی(ع) با بیان اینکه روز 9 دی ماه را باید یوم‌الله نامید  در تشریح دلایل این نامگذاری اظهار داشت: در تفکر اسلامی و فرهنگ قرآنی یوم‌الله به روزهایی گفته می‌شود که یک حادثه سرنوشت‌ساز رخ داده باشد. 

وی گفت: اگر از 9 دی به یوم‌الله یاد می‌کنیم به این دلیل است که در این روز مردم با بصیرتی بالا در برابر جریان انحرافی و ضد انقلابی فتنه‌گران ایستادند و این جریان آمریکایی - اسرائیلی را به زباله‌دان تاریخ فرستادند. 

تقوی با بیان اینکه روز نهم دی ماه روز تجدید بیعت مردم با نظام انقلاب اسلامی است، افزود: این روز، روز اعلام وفاداری مردم به نظام و ولایت فقیه، روز نبرد حق و باطل بود، روزی که جبهه هابیلیان مقابل قابیلیان ایستادند و حسینیان زمان به صحنه آمدند تا بگویند ما حضور داریم و ایستاده‌ایم. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مردم در 9 دی نظام اسلامی را از یک چالش بسیار مهم نجات دادند، خاطرنشان کرد: قرآن می‌گوید باید ایام‌الله را حفظ کرد و زنده نگه داشت، 9 دی یک حادثه مقطعی نبود  باید در زندگی ما بدرخشد و زنده بماند چراکه چنین روزهایی به جامعه قدرت و نیرو می‌دهد و راه را روشن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در حماسه 9 دی برنامه‌ریزی شده نبود بلکه یک حرکت خودجوش و درونی بود، تصریح کرد: مردم به صحنه آمدند تا فتنه‌ای را خاموش کنند و بهترین و زیباترین روش برای مقابله با موج‌های شیطانی فتنه حضور مردم در صحنه بود.

تقوی با اشاره به اجتماع امروز مردم شیراز بیان کرد: این اجتماع هم برای دوستان و هم دشمنان انقلاب حامل پیامی است، این اجتماع به دشمنان انقلاب می‌گوید همانگونه که در جنگ مقابل دشمن و زورگویی آمریکا ایستادیم، امروز هم بر سر آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دست برنمی‌داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به پیام اجتماع مردم در 9 دی به دوستان انقلاب اسلامی اظهار داشت: دوستان انقلاب اسلامی تنها در داخل کشور محدود نمی‌شود بلکه انقلاب اسلامی در عراق، سوریه، جنوب لبنان و جای جای این کره خاکی دوستانی دارد  و با حضور در حماسه 9 دی به آنها پیام می‌دهیم که ما هستیم و صحنه مبارزه را ترک نکرده‌ایم.

وی گفت: با این اجتماع به دنیا پیام می‌دهیم که مردم ایران ولایت را انتخاب کردند، ولایتی که از غدیر  می‌گذرد به عاشورا می‌رسد و نهایت آن به حکومت حضرت مهدی (عج) ختم می‌شود. این راهی که مردم ایران انتخاب کردند عاقبتی نورانی و سرافراز دارد چراکه برای طی این مسیر بهترین‌های نظام چون بهشتی، مطهری، رجایی و دیگر شهدا را دادیم.

تقوی با اشاره به اینکه از همه قشرها شهید داریم، افزود: شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، شهدای محراب و غیره هر کدام فصلی جداگانه دارند که باید درباره آنها سخن گفت باید برای مردم دنیا تبیین شود که چرا ملت ایران از میان دانشمندان هسته‌ای خود شهید داده است؟ چرا برای دفاع از مرقد اهل بیت شهید می‌دهد؟

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه برای رسیدن به این نقطه سرمایه‌های بسیاری چون شهدا را دادیم، خاطرنشان کرد: به واسطه شهدا و ایستادگی مردم امروز سرمایه انقلاب اسلامی بسیار بزرگ و شریف است، ما پای شعارهای انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و از صحنه خارج نمی‌شویم.

وی خطاب به دشمنان گفت: از ابتدای انقلاب با روش‌های مختلف می‌خواستید این کشور را قطعه قطعه کنید و از ساده‌لوحی برخی افراد درون نظام استفاده کردید و آنها را فریب دادید، روزی شریعت‌مداری را علم و یک روز از آیت‌الله منتظری استفاده کردید، روزی هم می‌خواستید طالقانی را مقابل امام (ره) قرار دهید که با هوشیاری مردم و ذکاوت آیت‌الله طالقانی موفق نشدید.

تقوی با اشاره به اینکه ملت ایران قائله‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: در سال 88 نیز دشمن فتنه‌گرانی را به صحنه آورد و از افراد مغرض برای رسیدن به خواسته خود استفاده کرد.

‌وی با اشاره به فتنه 88 به بیان مشکلات برخورد با فتنه پرداخت و گفت: مبارزه با فتنه دشوارتر و پیچیده‌تر از مبارزه با دشمن خارجی و بیرونی است و هزینه آن سخت‌تر و سنگین‌تر است، در زمان هجمه خارجی همه مردم در مقابل دشمن با هم متحد می‌شوند اما فتنه یک مسئله داخلی است و فتنه‌گران لباس خودی‌ها را پوشیدند به سادگی نمی‌توان با آنها برخورد کرد.

تقوی با بیان اینکه در زمان فتنه شعارهایی داده می‌شد که مورد قبول همه بود، افزود: فتنه‌گران شعار استقلال، آزادی و عدالت سر می‌دادند، کیست که استقلال و آزادی را دوست نداشته باشد؟ رهبران فتنه معمولا سوابق خوبی دارند و تشخیص حق و باطل برای مردم مشکل می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به حوادث ابتدای حکومت امام علی (ع) و فتنه طلحه و زیبر خاطرنشان کرد: در آنجا بسیاری از مردم به دلیل سوابق طلحه و زیبر در زمان پیامبر (ص) حاضر به جنگ با آنها نبودند و راه حق و باطل را تشخیص نمی‌دادند به همین دلیل مبارزه با فتنه کار بسیار مشکلی است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 نیز به فتنه‌های ابتدای حکومت امام علی (ع) شباهت داشت، تصریح کرد: در سال 88 به بهانه انتخابات فتنه‌گرانی به صحنه آمدند و شعارهایی دادند که رفته رفته اصل نظام را هدف گرفت و ماهیت واقعی این افراد مشخص شد.

تقوی با بیان اینکه فتنه لایه‌های تو در توی بسیاری دارد، بیان کرد: لایه سطحی فتنه افرادی بودند که در خیابان‌ها حاضر شدند اما چهره‌های موثر بسیاری در لایه‌های زیرین فتنه قرار داشتند که برخی معرفی نشدند و باید مراقب بود تا فتنه دیگری رخ ندهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به شعارهایی که در زمان فتنه 88 داده می‌شد، اظهار داشت: آیا سردادن شعار نه غزه نه لبنان مسئله انتخاباتی است؟ اینها می‌خواستند ارتباط ایران با انقلاب فلسطین را زیر سوال ببرند. در نماز جمعه با لباس‌ها و پیشانی بندهای سبز حاضر شدند و شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر چین سردادند آیا این مسئله انتخابات است؟

وی با بیان اینکه فتنه‌گران حتی یک بار شعار مرگ بر آمریکا نگفتند، بیان کرد: این فتنه یک فتنه آمریکایی بود، در خانه‌های قیطریه و میدان 7 تیر شبکه‌های متصل به بی بی سی و انواع و اقسام دستگاه‌های پیشرفته ارتباطی کشف شد، آیا اینها مسئله انتخاباتی بود؟ شعار مرگ بر آمریکا شعار اصلی انقلاب است اما در فتنه 88 حتی یک بار این شعار داده نشد.

تقوی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا خط اصلی و کلام راهبردی انقلاب است، افزود: امام خمینی گفت ما آنقدر که از آمریکا صدمه دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک اسلام و قرآن و شیطان بزرگ و هم‌پیمان اسرائیل است اما فتنه‌گران با حذف شعار مرگ بر آمریکا نشان دادند که با آمریکا رابطه دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امروز هم کسانی که می‌خواهند برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند از خط امام انحراف پیدا کردند، خاطرنشان کرد: اگر پیرو خط امام هستید باید دشمن آمریکا باشید و بدانید که آمریکا هیچگاه با ملت ایران دوستی نکرده و نخواهد کرد.

وی خطاب به فتنه‌گران گفت: اگر از آمریکا کمک نمی‌خواستید و مورد عنایت آمریکا نبودید چرا شعار مرگ بر آمریکا را حذف کردید؟ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه آیا مسئله انتخاباتی بود؟ آنها همانگونه که خود نیز گفتند انتخابات را بهانه‌ای برای ضربه به اصل نظام قرار دادند، آنها شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» تنها کلام راست آنها همین بود.

تقوی بیان کرد: بی‌حرمتی به امام و آتش زدن عکس آن حضرت، روزه‌خواری در روز قدس، شهیدسازی، حمله به مساجد، حمله به پایگاه‌های مقاومت، حمله به بسیجیان و شهید کردن برخی از آنان نشان داد که مسئله آنها انتخابات نیست بلکه هجمه به ایمان و اعتقادات مردم است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به سناریوی خودساخته قتل ندا آقاسلطان گفت: یک روز قبل از قتل آقاسلطان فردی به نام آرش حجازی وارد ایران می‌شود و صحنه قتل را طراحی می‌کند روز قتل دوربین‌های کارگذاشته شده فیلم حادثه را می‌گیرند و 24 ساعت بعد فیلم در بی بی سی پخش می‌شود و حجازی نیز از ایران خارج می‌شود.

وی گفت: نامزد آقا سلطان نیز به اسرائیل پناهنده می‌شود و نخست وزیر اسرائیل فتنه‌گران را سرمایه‌های اسرائیل خواند، علاوه بر اینها آموزش تولید شعار، چگونگی جمع‌ کردن هسته‌های جمعیتی و نافرمانی مدنی را به اینها آموزش می‌دادند، آیا  اینها مسئله انتخابات بود؟

تقوی با بیان اینکه مردم روز 9 دی آمدند که بگویند مسئله انتخابات نبوده است، افزود: مقام معظم رهبری با روسای ستاد انتخاباتی این افراد صحبت کرد و گفت به هر طریقی که بخواهید صندوق‌های آرا را بازشماری کنید اما آنها قبول نکردند و گفتند ما با مهندسی انتخابات مشکل داریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه رهبری محور انقلاب اسلامی و مردم پیرو ایشان هستند، خطاب به فتنه‌گران گفت: جواب اموال غارت شده، خون‌های به زمین ریخته شده و خسارتی که در 8 ماه به کشور وارد کردید را چه کسی باید بدهد؟ شما فتنه‌ای به پا کردید که خدا و مردم از شما نمی‌گذرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار