مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:
بوشهرـ مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در سال 78 دو نفر از مسئولین دولتی با حضور در دانشگاه باعث ایجاد آشوب می شوند زمانی که آشوبگران خیابانی به منطقه ممنوعه نزدیک می شوند در تماسی با رئیس دفتر رئیس جمهور اصلاحات و هشدار در خصوص نزدیک نشدن به منطقه ممنوعه آشوبگران عقب می نشینند و این ارتباط میان آشوبگران خیابانی با دفتر رئیس جمهور و دولت را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۰۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،حجت‌ الاسلام علی رضایی مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآن گفت: در این آیات خصوصیات یک انسان هنرمند ذکر شده است و انسانی هنرمند است که هنرمندانه برای تعالی و خدمت به جامعه در تلاش است و از همه نعمت های الهی برای رسیدن به هدف آفرینش خود بهره گیرد و سجده شکر بجا آورد و هنر انسان این است به درجات عالی برسد.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: فرشتگان به خدا گفتند می خواهی کسی را که در زمین فساد می کند و خون می ریزد به عنوان جانشین خود برگزینی در حالی که ما سجده و تسبیح تو را کرده و معصیت نمی کنیم، اما پاسخش شنیدند که من چیزی می دانم که شما نمی دانید که ما را در شناخت بهتر کمک میکند.

وی ادامه داد: انسان، ملائک و اجنه به عنوان مخلوقات خدا از نظر خلقت با هم تفاوت دارند، فرشته عبادت مطلق و تسبیح و حمد الهی مشغول  بوده و اجنه مادیات مطلق هستند که تسبیح می گوید اما راهی به کمال ندارند ولی انسان عبادت و مادیات را با هم دارد و این نشانه اختیار است که سرنوشت انسان را این اختیار معین می کند.

رضایی افزود: انسان با عبادت و کنترل نفس و انجام فرائض می تواند به تعالی و کمال و در مقامی قرار گیرد که فرشتگان نیز دست یابی به آن نخواند داشت، انسان دارای اختیار برای رسیدن به کمال است که باید راه شناس و دشمن شناس باشد.

این روحانی بیان کرد: در سوره بقره وقتی که حضرت آدم (ع) و حوا خطاب می شود از نعمت های بهشتی استفاده کنید اما به آن درخت نزدیک نشوید، شیطان این دشمن قسم خورده انسان که از درگاه خداوندی رانده شده بود و قسم به فریب و از راه بدر کردن او خورده بود موجب رانده شدن انسان از بهشت شد اما روی زمین انسان برای یافتن راه تعالی نیاز به راهنما دارد و به تنهایی و اتکا به عقل نمی تواند در مسیر کمال قدم بردارد و باید شیطان شناس و دشمن شناس باشد تا فریب نخورد.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: راهنمایان انسان روی زمین برای تعالی محمد (ص) و آل محمد هستند و باید در راه به آنها توسل و اتکا داشت و همانگونه که گفته شد انسان هنرمند کسی که بتواند به کمال برسد ودر این راه نیازمند آل محمد (ص) هستیم.

وی با بیان اینکه  هنر آن است که انسان را به سوی کمال هدایت کند در خدمت تعالی انسان به خاندان نبوت متصل باشد، ابراز کرد: فرزدق شاعر نامی عرب نمونه ای زیبا از خدمت هنر به تعالی انسان است که وقتي هشام بن عبدالملك به همراه تعدادی از اهالی شام  براي زيارت خانه خدا واردمسجدالحرام شد به دلیل ازدحام جمعیت  نتوانست حجرالاسود دست بزند اما در این وضعیت امام سجاد (ع) وارد شد و هر وقت به حجرالاسود مي رسيد مردم فاصله مي گرفتند، راه راباز مي كردند.

رضایی اذعان کرد:شخصي از اهالي شام از هشام پرسيد اين شخص كيست؟ گفت او را نمي شناسم تا اهالي شام او را نشناسند و به او علاقمند نشوند اما فرزدق  شاعر نامی عرب با قصيده معروف خود که به صورت بداهه آن را سرود امام سجاد (ع) را معرفی کرد و هشام از او خشمگين شد و حقوق ماهيانه اش از بیت المال را قطع كرد و گفت: چرا مثل آن درباره ما نگفتي؟ پاسخ داد جدي مانند جد او و پدري مانند پدرش و مادري همچون امام او براي خود پيدا كن تا من درباره شما هم بسرايم.

وی تصریح کرد: هشام خشمگين شد و فرزدق را زندانی کرد و  هنگامي كه امام سجاد (ع) بعد از اطلاع از موضوع 12 هزار درهم براي اوفرستاد و سفارش كرد و گفت اگر بيشترمي داشتيم به تو مي داديم فرزدق آن را باز گرداند، و پاسخ داد اي فرزند رسول خدا (ص) من آنچه را سرودم چيزي جزخشم به خاطر خدا و رسولش نبود، ولي امام سجاد (ع) آن پول را  را بار ديگر به سوي او فرستاد و گفت به حقي كه من برتو دارم سوگندت مي دهم كه آن را قبول كني و  فرزدق پذيرفت.

این روحانی عنوان کرد: انسان مخیر بین خوبی و بدی است و برای رسیدن به کمال باید تمام تلاش خود را بکار برده و از امکانات و توانایی خود در این مسیر بهره گیرد و هنر به عنوان یک نعمت الهی باید در این مسیر قدم بردارد و چه چیز بهتر از استفاده از هنر برای معرفی خاندان پیامبر (ص) که راهنمایان انسان به تعالی در روی زمین هستند.

9 دی نشانه راه شناسی است

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: انسان در روی زمین باید راه شناس باشد و 9 دی نشانه راه شناسی است، خصوصیت فتنه برخواستن غبار و دیده نشدن راه و سخت شدن تمایز میان حق و باطل است و در فته 88 همه باطل در مسیر خاموش کردن حق بودند ولی راه شناسی مردم این فتنه را خنثی کرد و هنر برای بیان راه و حقیقت و تشخیص راه نقش ایفا می کند که شاعر جامعه را به سوی هدف ارتقا می دهد و در این هنر در پیروزی انقلاب نقش ارزشمندی داشت .

رضایی با اشاره به اینکه در فتنه 88 برخی در مقابل امامِ زمانِ خود ایستادند، خاطرنشان کرد: برای درک بهتر فتنه سخت و پیچیده سال 88 باید 10 سال به عقب بازگردیم و فتنه و آشوب های خیابانی یک هفته ای در آن سال را بازخوانی کنیم که در آن سال روزنامه سلام به مدیریت موسوی خوئینی ها به جرم انتشار نامه محرنامه وزارت اطلاعات با حکم قانونی انتشار آن متوقف می شود.

وی ادامه داد: موسوی خویئنی ها مدیرمسئول سلام از اعضای مجمع روحانیون مبارز است که در آن محمدخاتمی رئیس جمهور وقت، عبدالله نوری، مجید انصاری، محمدعلی ابطحی و... عضو هستند، با تعطیلی روزنامه سلام حوادث کوی دانشگاه اتفاق می افتد که رهبر معظم  انقلاب  (مدظله العالی) این حادثه را محکوم می کنند و دادگاهی تشکیل و مقصرین آن محاکمه و محکوم شدند.

فتنه 78 ارتباط با دفتری رئیس جمهور وقت داشت

رضایی اذعان کرد: در سال 78 دو نفر از مسئولین دولتی که یکی از آنها مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور است با حضور در دانشگاه باعث ایجاد آشوب می شوند به صورتی که آشوبگران خیابانی  به منطقه ممنوعه نزدیک که در تماسی با محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور اصلاحات و هشدار در خصوص نزدیک نشدن به منطقه ممنوعه آشوبگران عقب می نشینند و این ارتباط میان آشوبگران خیابانی با دفتر رئیس جمهور و دولت را نشان می دهد.

این روحانی افزود: در فتنه سال 88 دولتمردان اصلاحات از مجمع روحانیون مبارز و ... نقش مهمی بر عهده داشتند و بعد از سخنان فصل الخطاب رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شکایت ها به شورای نگهبان ارائه و بررسی شوند مجمع روحانیون مبارز اقدام به فراخوان تجمع کرد و با اینکه خودشان در آن شرکت نکردند اما در این رویداد مسجد لولاگر تهران به آتش کشیده شد.

مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: در آن زمان برخی احساس می کردند فرصتی برای عقده گشایی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده است و با برنامه ریزی قبلی به ایجاد فتنه اقدام کردند که یکی از این اقدامات تشکیل کمیته صیانت از آرا با حضور فرزندان برخی از سران با هدف تضعیف شورای نگهبان و قانون شکنی بود در صورتی که باید پرسید در کدام یک از انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی تقلب شده است و برخی از مدعیان تقلب خود از همین صندوق های رای به عنوان مقام های عالی رتبه کشور یا نماینده مجلس انتخاب شده اند.

رضایی بیان کرد: نامه بدون سلام به رهبر انقلاب نوشته می شود و در قرآن تنها سوره توبه بدون بسم الله است که به دلیل غضب الهی بر مشرکین است، اما آن آقا چرا بر رهبر انقلاب غضب گرفته اند که نامه بدون بسم الله می نویسند؟ از تریبون نماز جمعه تهران چرا آن سخنان بیان می شود؛ یک فرد عادی نمی تواند فتنه به پا کند.

وی با بیان اینکه برای برپا کردن فتنه با سه خصوصیت داشت، عنوان کرد: اول مشهور بودن دوم محبوب‌پنداری و سوم خودمحور بودن نیاز است و مورد سوم که خودمحوری است مهمترین خصوصیت برای برپایی فتنه است زیرا مشهور بودن و محبوب پنداری می تواند در راه هدایت و تعالی جامعه استفاده شود اما این خودمحور بودن راه را برای انحراف ایجاد می کند.

روحانی بجای رفع بیکاری دو وزیر را مامور بررسی لغو سخنرای یک نماینده می کند

 این روحانی تصریح کرد: برخی از کسانی که در فتنه 88 نقش داشته اکنون در دولت دارای مسئولیت و این موضوع جای سوال دارد.

وی بیان کرد: برای سخنرانی یک نماینده در مشهد رئیس جمهور دو وزیر خود را مامور رسیدگی به این موضوع می کند اما برای بیکاری، رکود و تعطیلی کارخانه ها رئیس جمهور اقدامی انجام نمی دهد .

رضایی گفت: وزیر امور خارجه در مجلس می گوید آقای کری به قول و عهد خود وفا نکرد مگر شما آنها نمی شناختید که به قول و وعده آنها اعتماد کردید؟ این موضوع تجربه گرانبهایی است که با هزینه صرف وقت و هزینه بسیار شما به آن رسیدید.

  در این برنامه شاعران انقلابی استان بوشهر اشعار خود را با موضوع فتنه 88 سرودند.

در ادامه این برنامه از شاعران انقلابی، هنرمندان ارزشی و جمعی از فعالان عرصه شعر و ادب تقدیر شد./ انتهای پیام

ارسال نظرات