مجتبی عبداللهی
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام/
معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام گفت:کار هنرمندان در به تصویر کشیدن ارادت، عشق، عظمت، حماسه، عشق و بصیرت آحاد مختلف مردم در ایام اربعین بسیار قابل‌تقدیر است.
کد خبر: ۸۸۰۰۳۱۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ شاکرمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین سوگواره  استانی عکس اربعین با عنوان «با پای دل»، اظهار کرد: هنر و هنرمندان نقش مهمی را در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی دارند.

 وی، بابیان اینکه در ایام اربعین حسینی سال جاری جلوه‌های زیبایی از حضور و عشق و ارادت خالصانه مردم به ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) ویارانش را در مرز مهران و استان ایلام شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها باید به همت هنرمندان به‌ویژه هنرمندان عکاس و تصویربردار مستند شود تا برای آیندگان بازگو و تا سال‌های سال باقی بماند. 

سرهنگ شاکرمی، یادآور شد: کار هنرمندان در به تصویر کشیدن ارادت، عشق، عظمت، حماسه، عشق و بصیرت آحاد مختلف مردم در ایام اربعین بسیار قابل‌تقدیر است  و باید تلاش کرد که در قالب هنر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مرز مهران و استان ایلام و  استقبال مردم ایلام در پذیرایی از زوار حسینی به تصویر کشیده شود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در ادامه یادآور شد: تلاش می‌شود که در اربعین سال آینده نمایشگاهی از عکس‌های این سوگواره در معرض دید زوار حسینی قرار گیرد تا در این زمینه نیز انگیزه‌ای برای هنرمندان و عکاسان ایجاد شود.

 وی، در ادامه با اشاره به اینکه روز نهم دی‌ماه روز بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: آمریکا تاکنون در انتخابات بیش از 85 کشور دخالت کرده‌اند و در انتخابات 88 تلاش کردند که از طریق شبکه‌های تویتر و یوتیوب و ایجاد شبهه در انتخابات سال 88 به اصل نظام اسلامی آسیب وارد کنند.

 سرهنگ شاکرمی، بابیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی سه هدف از ایجاد فتنه 88 داشت، افزود: یکی از اهداف دشمنان ساقط کردن نظام اسلامی به بهانه تقلب در انتخابات بود و از طریق جنگ نرم وارد شدند چون معتقد بودند که جنگ سخت مردم ایران متحد می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، گفت: در فتنه 88 بیش از 120 مجموعه  ازجمله مراکز راهبردی، اتاق‌های فکر، سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی به همراه جریان‌ها آلترناتیو و دوم خردادی‌ها و رسانه‌های مرتبط به‌صورت ارگانیک و سازمان‌دهی شده و میدانی پای‌کار آمدند تا به‌نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

 وی، با اشاره به اینکه دومین هدف دشمنان تغییر رفتار در آحاد مردم بوده است، گفت:  آن‌ها در این فکر بودند که مردم در خیابان‌ها حضورداشته باشند و به رهبری فشار وارد کنند و از اصول نظام اسلامی عقب‌نشینی شود اما با ایستادگی رهبری و هدایت‌های حکیمانه و حضور مردم و پیروی از ولایت‌فقیه در این امر هم شکست خوردند.

 سرهنگ شاکرمی، یادآور شد: اگر فتنه 88 جواب می‌داد دشمنان اسلامی و نظام امروز دیگر خلق نمی‌شد وداعش یک پدیده نامشروع  که از فتنه 88 گرفته شد و هدف دشمنان این است که جهان اسلام را بانام اسلام  تضعیف کنند و امروز هم می‌بینیم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این توطئه آنان نیز در حال خنثی شدن است.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ابراز کرد: هدف سوم دشمنان ایجاد چالش برای نظام و قرار دادن نظام در مسیری که خودشان می‌خواهند و مذاکره معلول این جریان بود ه است.

 وی، تصریح کرد: 9 دی را مردم خلق کردند و چند ویژگی مهم  داشت که بارزتر از همه نقش رهبری بود که با درایت و مدبرانه، نقشی بی‌بدیل بود و مردم با چاشنی بصیرت و آگاهی به صحنه آمدند و 9 دی شکل گرفت و آتش فتنه را خاموش کردند.

 

سرهنگ شاکرمی، در پایان خاطرنشان کرد: اربعین درواقع کمال محرم است و محرم در اربعین به کمال و رشد و تعالی می‌رسد و در بستر زمان در ایام اربعین ،خاستگاه‌ها ایجاد می‌شود و مردم به بصیرت می‌رسند و محل و ظهور بروز حوادث کربلا است.

 گفتنی است، این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام و انجمن سینمای جوان دفتر ایلام برگزارشده بود.

در پايان اين جلسه از علي جعفري،ناصر گل نظري، فاطمه علي پور، گلناز ناصرنيا و احمدرضا خاني به عنوان نفرات برگزيده سوگواره عكس مهران و اربعين با اهدا لوح تقدير و هديه نقدي تجليل شد.


 

ارسال نظرات